POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

15 října, 2021

Výzva- 3. - Barvy podzimu + poděkování

 Javory, břízy i ostatní stromy se pomalu oblékají do barevného hávu, některé rovnou do hnědé a některé už listí opouští. Chodím, koukám a fotím. Barevnost krajiny se mění ze dne na den a tak při každé procházce vypadá krajina úplně jinak. Je pravdou, že se letos listí dlouho drží na stromech, což podle starých pozorování a pranostik říká, že nás asi čeká dlouhá a krutá zima. 

Loni  jsem touto dobou fotila stromy buď v barvách červených nebo žlutých, letos i když u nás často prší,  tak jsou stromy stále dost zelené a neublížily jim ani první mrazíky.

Podzimní les se slunečnou oblohou je nádherný vždy.
Je to zvláštní, že podzimní slunce dokáže modrou oblohu více zvýraznit. 
Kapradí zelené i hnědé.
Na loukách, které se nekosí a jsou domovem pro mnoho druhů hmyzu, 
motýlů i ptáků. Tady tvoří barevnost neposekaná "motýlí" louka.
U rybníka je vždycky krásně. 


 Lípy na břehu rybníka Racek jsou také stále zelené.

Mokřady vzadu u Racku se pomalu mění v paletu barev.
Tůň


Další ráno a východ slunce na loukách. 
Mlha halí Lužické hory a město Rumburk do šedobílé peřiny.

S námrazou...i toto jsou barvy podzimu.





Doufám, že mi v dalším týdnu slibované  slunečné počasí dovolí
 pořídit další fotografie do poslední části výzvy na  "Volné téma".
******
Opět děkuji vám všem, kteří se výzvy účastníte. Udělali jste mi velikou radost a moc ráda jsem se potěšila vašimi nádhernými fotografiemi. 
Zde jsou opět odkazy na vaše stránky, tak jsem jsem zjistila, že příspěvky přidáváte. Moc děkuji za účast a doufám, že se zúčastníte i poslední části mé výzvy tentokrát na volné téma ve dnech 22. - 24. 10. 2021

Zde jsou odkazy na vaše nádherné příspěvky.

Růženka

Vendy

Alenka
 
Bětka

Lenka

Marta D.

Maruška J.

Hanka

Květa

Eva

Hanka

Dáša F.

Rija

Marta

Stáňa

Jiřinka vložila barevné příspěvky dva a tak se potěšte hned dvakrát.


Hela B.

Jitka

Helena D.

Renata

Romanka

Opět budu přidávat odkazy podle toho, jak budou příspěvky přidány. Není to soutěž o nejhezčí fotografii, ale je to o tom, abychom se i v těchto občas nevlídných dnech podívali z okna nebo si  vyrazili na procházku či výlet do přírody, ve městě třeba do parku a nafotili to, co se nám opravdu líbí a podělili se s přáteli o tu nádheru, kterou slunečný i mlhavý, někdy chladný i deštivý podzim může nabídnout. 
Děkuji vám za účast a těším se na vaše krásné příspěvky.

46 komentářů:

  1. Jaruško, nádherné fotografie, příroda se teď na podzim mění každým dnem. Moc se mi líbí ty s námrazou. Já bych si asi musela nařídit budík, abych se brzy vzbudila a mohla ji zachytit.
    Měj hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko moc Ti děkuji. Já bych klidně mohla vyrazit ve čtyři ráno. To už koukám do stropu, ale je tma...Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  2. Už je ti teplo, děvče? Teplo, dědečku Mrazíčku...
    Járo, to jsou krásně ,,namrzlé,, fotečky.
    Já mám příspěvek nastavený až na neděli. Tak pa Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Dnes už mi teplo je, ale včera v Liberci br...Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  3. Jaruško,moc hezké fotografie k danému tématu. Já se přidám určitě zítra,něco málo mám.🍂🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Měj krásnou sobotu i neděli a těším se na Tvoje fotografie.

      Vymazat
  4. Jaruško, nádherné fotografie. Já zveřejním svoje za chvíli. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti děkuji Ti. Tvoje fotografie a článek už jsem viděla. Moc hezky sis s výzvou poradila a udělal jsi mi radost.. Děkuji Ti moc a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  5. Krásné fotky!
    Zítra večer se doufám i já připojím svou troškou 😀.
    Měj hezkou sobotu, Járo! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a těším se moc. Snad budou slunečné dny i když u nás je to spíše do deštiva. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. Podzim je prostě barevný. Ale ! dovede být i záludný. Jedním máchnutímd podzimním žezlem provede změnu.
    Krásné fotky, Járo !
    Hanka



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji moc a je to pravda. U nás jeden den pomalu léto a další den mráz, mlha, déšť. Takový je podzim a příroda se ukládá k odpočinku. Měj se moc krásně a opatruj se.

      Vymazat
  7. Jaruško, skělá podívaná - super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  8. Jarko, úžasné fotky barevného podzimu. Moc se mi líbí ty od rybníků 👍

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško, nádherné fotografie.👍👍👍 Ta blankytná obloha úžasně zvýrazní další barvy. A na druhé straně mrazík zbarví přírodu do stříbrna.
    Měj hezké dny 💓🍀🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji.. To jsme byli na Kvádrberku a zrovna vyšlo počasí...Krásnou neděli.

      Vymazat
  10. Jarko, ulovila jsi kouzelné záběry. Podzim na nich je jako malovaný, takový mám ráda. U nás už také mrzlo, ale námrazu jsem nafotila jen na autě, jinak nebyl čas. Fotky z lesa i od vody mají krásnou atmosféru. A ty mrazivé jsou děsivé, ve smyslu blížící se zimy. Jinak jsou super.
    Přeji prima víkend a moc děkuji za výzvy. Musím postupně nakouknout na všechny příspěvky. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši i tak jsi fotila moc hezky. Já už mám výhodu, že můžu vyrazit ven každý den, ale vy co ještě musíte do práce, tak tolik možností přece jen nemáte. I tak jsi fotila moc pěkně a já ti děkuji za hezký příspěvek. Krásnou neděli Ti přeji.

      Vymazat
  11. Nádhera Jaruško.Mám ráda tu podzimní přírodu ty barvy...🍁🍂🍁🍂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško moc děkuji. krásnou neděli Ti přeji. U nás je stále zataženo.

      Vymazat
  12. Nádherné fotky! Podzim mám moc ráda :)
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  13. krásné fotky, Jarunko******************

    OdpovědětVymazat
  14. Jaruško, pokochala jsem se. V přírodě můžeme fotit celý rok, vždycky se něco najde. Já si tam chodím dobít baterky. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já také. Děkuji Ti za účast a přeji krásnou neděli.

      Vymazat
  15. ahoj Jaru
    krásné fotky tu zase máš

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné fotky podzimu a parádní námraza na konec.
    měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. Na toulání teď nemám moc času. Máme tu řemeslníky na opravu garáže. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  17. Jaruško překrásné fotečky, jsi šikulka ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jaruško zdravím a přeji klidný a krásný nový týden....opět moc hezké fotečky...zatím máme krásný podzim...co?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko děkuji. U nás je každý den zataženo, tak že si sluníčka moc neužíváme a podzim je takový spíše pochmurný.

      Vymazat
  19. Taková krása!!! Hned bych se do ní rozběhla🙂

    OdpovědětVymazat
  20. Nádhenré fotografie Jaruško ♥ Čekám,že vyfotím námrazu, ale u nás zatím žádný mrazík nebyl ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš moc děkuji. Tady mrzlo dvakrát. Jinak je teď už skoro celý týden zamračeno.

      Vymazat
  21. Ahoj Jaru,
    velmi krásné snímky. U nás ještě nemrzlo... jsem ráda, vše mi ještě pěkně kvete.
    Měj prima podzimní dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko ty mrazíky tu sice byly. ale růžičky mi ještě kvetou. Odkvétají listopadky a rozchodníky. Pomalu se to bude muset ostříhat. Měj krásné dny.

      Vymazat
  22. Ahoj Jaruško moc hezké fotečky, u nás taky ještě nemrzlo. Ale na další výzvu budu u dětí v Irsku tak snad mrazík nafotím.....hezký týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko děkuji a přeji příjemný pobyt v Irsku.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.