POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

04 ledna, 2022

První procházka roku 2022

 3. ledna 2022

Tak jsme zase o rok starší...Přivítali jsme Nový rok s magickým letopočtem 2022, zajímavější je ještě napsaný římskými číslicemi : MMXXII

Ráno se zdálo, že bude docela hezký den s troškou sluníčka. Hned po obědě jsem tedy vyrazila na procházku mými oblíbenými místy a také jsem si řekla, že se budu snažit někde po cestě najít krytku k objektivu, kterou jsem ztratila při dopolední procházce  se synem, 25. prosince. Sice jsem po dvou dnech stejnou cestu prošla, ale krytka byla zřejmě zapadlá ve sněhu a tak jsem ji nenašla. 

Říkala jsem si, že teď, když sníh roztál, tak že bych ji  najít mohla, pokud ji už někdo nesebral.  Na této procházce jsem také trochu fotila a tak tady jsou fotografie ze zamračených dní. Jen díky větru byla docela slušná dohlednost na Lužické hory.

Ráno se sluníčko prodíralo hradbou z mraků.
Pěnkavčí vrch (792 m n. m.) v náruči nízkých mraků.
Na chvíli vysvitlo sluníčko. Jen že já musím nejdříve uvařit oběd. Procházku tedy plánuji na odpoledne.
******
Obloha je zatažená  a fouká nepříjemný vítr. Není zima a tak jdu známou cestou a koukám, zda náhodou někde nenajdu ztracenou krytku k objektivu. 
Cesta je místy hodně rozrytá od divokých prasat. Od Silvestrovských hlučných oslav
 tu je klid a nejsou tu ani srnky, které tu pokaždé potkávám.
Vylezla jsem i na vodárnu, protože tady jsem s e synem také byla a fotila..
 A tady mám štěstí!!! U dubu v trávě leží moje krytka. 
Těší mě i pohled na Lužické hory s nejvyšší horou Luž (793 m n.m.)
Tento pohled mě nikdy neomrzí.
Vlevo za stromy na vodárně se rýsuje Jedlová -774 m , vlevo Velká Tisová 
 a Na Výšině
Vlčí hora - 581 m n. m. Na rozhledně  je výšková značka 600 m. n. m. 
Lesy na vrcholu také prořídly.
Pohled na část Rumburku schovaného v údolí
Na severu je obloha modrá, ale nade mnou se mraky honí úchvatnou rychlostí.
Na větvích břízy je vidět, že opravdu dost fouká, ale zima není.
Studenec 736 m, Chřibský vrch 621 m, Plešivec 597m
Za mladým topolovým lesíkem  vykukuje Ještěd.
Lužické hory  v celé svojí kráse. Při tmavé,
 dramatické obloze jsou  hory díky větru, krásně vidět.

Sluníčko si hledá díry mezi oblaky.
Dymník
Mokřady jsou tu na mnoha místech v loukách běžné a málokdy vysychají.
Studenec 736 m , Chřibský vrch 621 m,  Plešivec  597 m 
a Dymník 516 m.

Cesta k lesu je plná louží. Schyluje se k přeháňce, přesto jsem tu potkala pár lidí 
na procházce se psy. 

Rozrytá místa na louce a  pak pár detailů.



Na kraji lesa mě upoutala větev s dřevokaznými houbičkami a mechem.
Podobný záběr jsem pořídila před pár dny o Vánocích, ale se sněhem.
Pro pohádky z mechu....

Zbylé kmeny po těžbě. Hodně jich už lesáci odvezli.
 Dříve docela krásná cesta je teď samá louže a bláto.
Vyšla jsem z lesa a najednou je krásně vidět
Velká Tisová 692 m, Srní hora 657 m, Studenec 736 a rozhledna nahoře,
 Plešivec 597m  a Dymník 516 m
První špička je Malý Stožec 659 m, Velká Tisová 692 m, špička vedle by mohl být Klíč 760 m, vedle Studenec 736 m se sněhem na vrcholku, Plešivec 597 m, Dymník 516 m



Jsem u rybníka U Natury a  začíná pršet.
Tak ještě pár záběrů a foťák jde do sucha batohu s pláštěnkou.


Přestalo pršet a tak ještě pár záběru z cesty domů.

Domů se vracím ulicí Ke Koupališti. Obdivuji krásné dtromy.


Dymník a Vlčí hora z míst, kam moc nechodím.

Před domem jsem našla květ sedmikrásky.  Ani se nechce věřit, že je leden.
Tento sousedů kohout nás v létě denně  budí svým kokrháním a překřikuje se
 se dvěma kohouty z další zahrady od Vietnamců.
 Nám to kokrhání nevadí spíše se tím bavíme. K venkovu to prostě patří.

Moje první lednová procházka končí.
*****
Musím se omluvit za dost tmavé fotografie. Mohla bych je sice upravit a zesvětlit nebo dát krátký čas, menší clonu a vyšší citlivost, ale to by fotky ztratily tu současnou temnou a sychravou atmosféru prvních lednových dní.

23 komentářů:

  1. Járo, poctivě jsem vše prohlédla a kochala se, ale kohout vše překonal a jsem z jeho portrétu nadšená. Pa a jen dál...tvé procházky jsou opravdu vydatné.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. On je to opravdu krasavec. Před ním měli sousedé kohouta bílého. Také byl krásný, ale roztrhal jim ho pes, který na volání majitele vůbec nereagoval. Sousedé nemají zahradu oplocenou a pes byl prostě lovec...Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  2. Jarko, krásné fotky z krásné procházky. U nás je jako na jaře, i když teda dnes celý den prší.
    Přeji hezké dny nového roku. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši u nás bylo také teplo jako na jaře, ale zataženo. Sluníčko se vždy ukázalo jen dírou v mracích na pár sekund a zase ho mraky zakryly. Pořád je tma a už mě to nebaví. Lepší by byl ten sníh i když je s ním pak práce...Měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Ahojky Jaruško, měla jsi krásnou procházku a pořídila jsi krásné fotky. V duchu jsem tu krásu obdivovala s Tebou. Byla jsi i úspěšná, že jsi našla krytku. Prima den ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Zasloužila by jsi titul “dvorní fotografky” Lužických hor a okolí Rumburku!
    Hezká zeměpisná procházka👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko na to jsou vyvolení jiní. Dávala jsem fotky na výrobu kalendáře z fotografií pořízených z okolí města a nebyla použita ani jedna. Tak že takový zázrak to asi není. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  5. Jaruško, moc hezká první letošní procházka. Mně se fotky líbí, krásně vystihují počasí těchto dní.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko moc děkuji a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  6. Jaruško, miluju tyhle tvoje procházky a kochám se u tebe. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti mockrát Ti děkuji. Také Ti přeji krásné dny hlavně zdravíčko.

      Vymazat
  7. Jaru, moc děkuji za krásné fotky a jsem ráda za tebe. Ta nalezená krytka ti určitě udělala radost. Adamovi spadla kdysi ve Skotsku v dunách, i když na to přišel celkem brzo, nenašli ji...
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Já jsem ani nedoufala, že ji najdu a tak jsem si pro jistotu objednala na foto.e-shop.cz krytku náhradní. Přišla mi hned druhý den a tu ,co jsem ztratila jsem našla až po týdnu. Tak mám náhradní. Nevadí. Ony stejně jak jsou z plastu, tak často praskají. Měj se moc pěkně a opatruj se.

      Vymazat
  8. Krásné fotky a hurá našla jsi i to, co jsi hledala. Ten kohout, to je tedy fešák !!!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Pěkný fotky,
    s tou krytkou jsi mi nahrála, já jsem u Baltu ztratila propojovací kabel a ikdyž jsem se na to místo hned vrátila, už jsem ho nenašla, chjo. Za blbost se platí.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru moc děkuji. Ono se to koupit dá, ale přece jen originál je originál. měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. Krásné fotky a velké štěstí k tomu... našla se :o)
    Do roku 2022 přeji hlavně zdraví a stále krásný pohled na svět. J.

    OdpovědětVymazat
  11. Jaruško děkuji za překrásné fotečky i povídáni************************************

    OdpovědětVymazat
  12. Moc krásné fotky a i příroda Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Panorama kopců je působivé, věřím, že pohled na něj se nikdy neomrzí.

    V letošní zimě, alespoň u nás, je příjemné, že lesní cesty jsou zmrzlé z tvrdým podkladem a neboříme se do bláta.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.