POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

25 února, 2023

Z procházky k přehradě.

 Čtvrtek, 23. února

Docela příjemný,  jarem vonící den a  s Hankou  ze sousedství jsme vyrazily na procházku pod Dymník, k přehradě Podhájí. 

Rybník Cihelna
Pstružný potok


Na smrčku poskakovala sýkora parukářka.
Už loni jsem tu fotila právě tento druh sýkorek a tak jsem ráda, že tu stále jsou.

Cestou jsem nafotila i užovku, kterou už jsem dala do minulého článku. 
Pstružný potok, na kterém byla vybudovaná přehrada.
 Hanka měla nějaké další povinnosti, tak že jsme se před přehradou rozdělily
a ona spěchala na silnici k Podhájí, kde už na ni čekali.
 Dál už jsem pokračovala sama.

Přehrada Podhájí byla vybudovaná na Pstružném potoce. 
Původně bylo místo myšleno k využití i na koupání, ale kvůli elektrickému vedení vysokého napětí nad hladinou tu není koupání zrovna bezpečné i když se tu v létě občas i nějaký koupající se odvážlivec, najde..
Přehrada tedy slouží rybářům a jako místo na procházky.





U "spínačky" je tento krásný kříž.
Velice zajímavý je krásně zdobený podstavec. 
Kříž stojí u frekventované silnice na Krásnou Lípu.
Vrátila jsem ještě obejít přehradu z druhé strany od přítoku. 


Je tu plno polámaných stromů....
Pstružný potok v lese před přehradou - přítok

Dál už jít nemůžu. Brzy se bude stmívat a je čas k návratu.



Nahoře je Krásnolipská ulice. 
Vracela jsem se opět cestou podél potoka. tady hodovali čížkové lesní
Detail houby na pařezu a cosi, co mě zaujalo.
Sýkora koňadra

Sýkora uhelníček. 
Je to focené docela z dálky a tak fotky nejsou zcela ostré, za což se omlouvám.
Fotit ptáčky v lese je o dost složitější, než přes okna bytu už kvůli tomu, 
že světla je tu méně..

Čížek lesní - samička

Sýkora jižní.
Vypadá trochu jako sýkora babka, ale na rozdíl od ní má silný krk a bílé bříško.
Další parukářka se svojí chocholkou.

Brhlík lesní




Bývalé městské koupaliště je nyní soukromé.
Znovu u  rybníka Cihelna. Vítr se utišil a hladina se leskla jako zrcadlo.



Křížek ve Slévačské ulici
Kolem nádraží jsem se vracela domů. 
Procházka to byla vydatná. Ušla jsem téměř 10 km. 
V čase kdy přidávám tento článek tu máme sobotní večer, 
po jarním počasí ani památky.
 Venku mrzne a sněží.
Únor, jaký má být i když už se těšíme na jaro...

26 komentářů:

  1. Jaruško, pokochala jsem se nádhernými fotkami.👍👍👍 Parádní fotky vodních ploch s odrazy na hladině a úžasné fotky ptáčků. Stále obdivuji tvé obrovské znalosti ptactva.
    Navíc jsem vůbec netušila, že je na Podhájí přehrada. Já z Rumburka odešla v roce 1972 a jezdím už jen na návštěvy.
    Měj moc hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko ona se stavěla někdy při tom, co se stavělo na Podhájí sídliště. Původně byla plánovaná jako koupaliště, ale pak si všimli, že je nad tím vedení vysokého napětí...pozdě...tak že je to jen zásobárna vody, místo pro rybáře a na procházky. Je to vlastně u spínačky tam, kde jsou ty nebezpečné zatáčky. Měj se moc hezky

      Vymazat
  2. Hezký večer Jaruško ⚛ ღ ♥ kouzelné fotky. Obdivuji Tvou znalost ptáčků, to já neznám. Krásně jsi je nafotila. Zrcadlení se mi také moc líbí. Měla jsi opravdu vydatnou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já se zase nevyznám v jiných věcech. Přírodu mám ráda od dětství, vyrostla jsem v ní a proto to znám. Děkuji a přeji ti hezké dny.

      Vymazat
  3. Milá Járo, mám to podobně jako Alenka, znám cestu na Dýmník, ale taky si pamatuji Podhájí, když tam byla nemocnice a mnohá místa v Rbk vypadají jinak. Tvoji opeřenci jsou jak do atlasu.
    Tak uvidíme, co potkáš příště. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko to býval výstavní komplex budov. Teď jsou tam ubytovaní uprchlíci z Ukrajiny...Děkuji za komentář a přeji ti hezký večer.

      Vymazat
  4. Jaruško,ty umíš i v tomto pošmourném období pořídit opravdu skvostné fotky. Radost pohledět. Včera jsem se konečně chystala ven, ale strhla se taková chumelenice, že se mi pak už nikam nechtělo. To ty jsi jiný turista. Připomínáš mi tátu, který také vyrážel ven za každého počasí. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Příroda je krásná v každém počasí, jen se nám v tom horším, ven moc nechce...Měj se moc hezky a opatruj se.

      Vymazat
  5. Krásná procházka, Jaru! Kochám se tou předjarní přírodou. Asi si ještě počkáme, i u nás je poprašek a lehce pod nulou... Lepší teď než v dubnu.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. U nás je dnes bílo a mráz. Krásný nedělní večer a hezký vstup do nového týdne Ti přeji.

      Vymazat
  6. Pestrá procházka plná ptáčků, křížků, vody. Nádhera. Za foto ptáčků tě obdivuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji. Pochvaly si vážím. Nafotit je z okna bytu je mnohem jednodušší. V přírodě je to "lov beze zbraní" se schováváním za stromy nebo keře...Hezké dny přeji.

      Vymazat
  7. Anonymní26/2/23 10:51

    Lezarts

    Stále je v Tvém okolí co objevovat. Je fajn, že nám to umíš hezky nafotit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Jsou to známá místa kam chodívám, ale mění se podle ročních období...Děkuji moc a přeji krásné dny.

      Vymazat
  8. Jaruško ahoj zdravím a zase jsem se pokochala krásné fotečky jsi zase nafotila u nás sněží tak se nám zima vrátila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuš u nás je také sněhu dost. napadlo asi 10 cm a zase už padá. Odpoledne bylo slunečno a mráz, ale měli jsme tu syna a tak jsem se věnovala jemu a ven na focení jsem se nedostala. Zítra to snad napravím. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  9. Járo, tvoje fotky se mi líbí vždycky moc. Obdivuji focení ptáků, to umíš vážně skvěle. Jsi s nimi nějak domluvená nebo jim nosíš nějakou dobrotu? Nádhera, měj se hezky 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi , tady jim nosí na pařezy slunečnici lidé ze sídliště Podhájí a já už vím, do kterých míst a také vím, které druhy ptáčků tam přilétají. Jen to rok od roku srovnávám, jestli tam zůstaly ty stejné druhy. Například sýkory parukářky jsou velmi vzácné stejně jako sýkory jižní a vyskytují se právě v těchto místech. Jen jednou jsem parukářku nafotila z okna bytu. Jinak je u nás vidět moc není, ale pod Dymníkem zatím jsou pořád. Tam se jim daří. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Ti ptáčkové jsou nádherní, nevěděl jsem, že sýkorky mají takové chocholky. Krásný kraj k vycházkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sýkora parukářka je poměrně vzácný druh sýkorky. Na krmítku se většinou neobjevuje, protože žije převážně ve smíšených lesích a blízko vodních toků. Já už vím, kde přibližně jsou, jen se na foceni musí trefit ten správný čas.

      Vymazat
  11. Tak první, Jaruš, čeho si všimnu je těch 10 km, to jen tak ujít ... jsi na tom dost dobře 😎. Záběry jsou moc dobře voleny, je vidět, že jsi v přírodě "doma", já se zase vyžívám v jiném prostředí. Krásně fotíš ty ptáčky, ale to bude i lepším fotoaparátem, oni jsou většinou neposední. Myslím, že s nadcházejícím jarem budou ptáčkové aktivnější a to bude ráj pro Tvoje focení. My tu občas pozorujeme dvě straky, ale většinou nemám foťák po ruce, tak je jen pozoruji a fotím něco, co mi "neulítne". 😆

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to je o tréninku. Letos mi bude 72 let a musím denně chodit. Jakmile nejdu ven, tak pak cítím všechny kosti v těle, než se rozejdu. Jinak foťák mám zrcadlovku Nikon té levnější řady a začíná mě zlobit ostření. Na focení ptáčků je potřeba trpělivost, jinak se to nedá...sedět pozorovat a čekat...Děkuji Ti a přeji krásné dny.

      Vymazat
  12. Jaruško nádherná procházka super fotečky přírody a Tvé fota ptáčků úžasné**************************

    OdpovědětVymazat
  13. Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji Ti hezké slunečné dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.