POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

31 května, 2024

Rynartice, Jetřichovice

31. května 2024
Večer mě kontaktovala moje  společnice na cesty  Hanka,  že má volno a že bychom po delší době mohly zase vyrazit na nějaký společný výlet.
Domluvily jsme se na ráno, že se rozhodneme podle počasí.
Podle předpovědi měl přijít vytrvalý déšt a bouřky.
 Naštěstí od rána bylo hezky a tak "hurá na společný výlet!"
Cílem bylo Pavlínino údolí, které je součástí Národního parku České Švýcarsko.
Auto Hanka zaparkovala na okraji Rynartic u zvoničky a vyrazily jsme na  sedmikilometrovou cestu do skal..
Rynartice.
 Je tu plno krásných chat i chalup, ale trvale bydlících obyvatel jen málo.

Studenec,  737 m n.m.

Kdysi se tudy dříve běžně jezdilo. Teď už ne, cesta vede jinudy, ale značka zůstala....
Kapradí je nádherné a  krásně to tu v lese vonělo.
Tady jsme se nasmály...Cestička odplaveného  jehličí po dešti  nám připadala, jako by ji někdo uklidil hrablem na sníh...tak pravidelná byla...
Jít mimo značenou cestu je riziko. Kdo to tu opravdu dobře nezná,
 mohl by snadno propadnout mezi skalními masívy.
Došly jsme k "Sekané cestě" ve skalách.  Přemýšlely jsme, proč asi byla vytvořena a pro jaký účel. Nabízí se myšlenka, že se tudy koňmi stahovalo dřevo.  Na obou stranách jsou totiž prudké srázy a jít po okrajích skal by bylo značně nebezpečné jak pro těžaře, tak pro koně..

Je to tu poměrně úzké, tak že povoz by asi neprojel.
Stíny na skalních stěnách vytvářejí zajímavou atmosféru tohoto místa .

Z obou stran jsou prudké srázy dolů...ale že je tu krásně!

Najednou se před námi objevila chata..Jsme v Jetřichovicích

O kousek dál další.

U cesty je kříž. Ze zadní strany je nápis česky, zepředu v němčině.

Tady je autobusová zastávka a o kousek dál kemp.
Malba na vratech

Došly jsme k rozcestníku a vydaly se do Pavlínina údolí...
...ale o tom až příště.

1. Járo, děkuji za nádherné fotky. Krásné místo, parádní výlet. Hned bych se k vám přidala...
    Přeji hezkou sobotu, Helena

1. Helenko, bylo to moc pěkné a pršet začalo až odpoledne. Děkuji a přeji pohodový víkend.

2. Jaruško, to je nádherné. Krásný kraj, příroda. I počasí skvělé. Je fajn, že máš kamarádku na cesty a může tě vyvézt i autem.

1. Maruško,my už spolu takto byly vícekrát a já vždycky přidám na benzín, aby to nešlo jej z její kapsy. Jen vždy musíme využít chvíle, kdy má opravdu volno. Ale je to moc prima společnice na cesty a rozumíme si i když jsme jako máma s dcerou, ale to nevadí. Já jí zatím fyzicky stačím, tak že není problém jít i na náročnější túry jako byla tato, mezi skalami. Hezký víkend.

3. Krásné chalupy, krásné místo!! Fotky jsou moc povedené a počasí ideální na výlet. To teď u nás na sev.Moravě a ve Slezsku zrovna není. Přeji klidný a pohodový víkend!!

1. Děkuji moc. Když jsme s Hankou vyšly ze skal, tak už jsme viděly, jak se obloha černá a dorazily jsme domů a začala bouřka. Měly jsme to vypočítané tak akorát. Hezký víkend.

4. Anonymní1/6/24 08:13

Tak to jste měly krásný výlet. Jetřichovice = každoroční prázdniny mého mladí.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

1. Evi, tam je tak krásně a tolik hezkých míst, že je pokaždé možné jít na jinou stranu. Hlavně nepotkáš davy lidí jako třeba v Hřensku i když po tom požáru jsou možná také zvědaví, jak se příroda vzpamatuje. Děkuji a měj prima víkend.

5. České i Saské Švýcarsko jsou krásná místa, kdysi jsme v Jetřichovicích byli na škole v přírodě. Moc už si toho nepamatuju, jen že jsme byli na jedné skalní vyhlídce kde byl dřevěný altán, a je možné že i to údolí jsme navštívili. Ono to procházení mezi skalami člověku splyne časem v jedno a neví už jestli to bylo tu či onde.

1. Dřevěný altán, teď úplně nový a krásný je na Mariině vyhlídce.

2. To bude ono, četla jsem že ten starý snad shořel. A o stavbě nového.

3. Ano v roce 2005 ho nějaký d...l zapálil. Nový je ale udělaný podle toho úplně původního, který nechal zhotovit Ferdinand Kinský pro manželku Annu Marii. Výstup nahoru je ale pořádně náročný. Byla jsem tam před čtyřmi nebo pěti roky a už tehdy mi to dalo zabrat...

6. Anonymní1/6/24 14:14

Lezarts
    Moc hezké místo!

7. Výborné fotky. Líbí se mi jak ty chaty, tak i ta malebná kopcovitá a skalnatá krajina.

1. Jari, je tam opravdu krásně a hlavně ten klid je doslova Boží... Děkuji a přeji Ti krásné dny.

8. Jaro, v Rynarticích jsme byli před lety na dovolené - je to tam moc krásné. Zrovna Pavlínino údolí jsme nestihli, tak se těším na fotky. Hezký den

1. Stáni, bylo tam nádherně. Jen je vidět, že Lesy ČR, mají svoji část lesa uklizenou a Národní park, smutný pohled a hrůza. Vše ponechané osudu...děkuji a přeji ti krásný večer a pohodovou neděli. .

9. Ahoj Jarunko, to jsou nádherné chaloupky opravdu nádherné fotečky.

1. Zdeni moc děkuji
      Krásný večer a pohodovou neděli ti přeji.

10. Jaruško príma večer, super výlet, nádherné chaloupky, úžasná fota ♥

1. Danuško moc děkuji. Hezkou u neděli přeji. U nás je bouřka.

11. Járo, moc krásný výlet a počasí jak malované.
    Přeju prima neděli.

1. Ilonko moc děkuji. Krásnou neděli přeji.

12. Zdravím po delší odmlce milá Jaruško, krásný výlet opět s kamarádkou mám radost že jsi měla hodnou společnici. Parádní výlet a moc nádherné chaloupky líbí se mi moc. Hezkou neděličku přeji a krásný nový týden se sluníčkem opatruj se♥ Díky za komentíky milé :-)

1. Ivetko moc děkuji a přeji Ti krásnou neděli. S Hankou už jsme byly na několika výletech. Jen že ona může jen tehdy, pokud má v práci volno a to v létě, když pracuje v informačním centru nebo dělá průvodce, moc často není. I tak si společné výlety opravdu užíváme. Ona je moc fajn společnice a ukáže mi místa, kam se vlakem nebo autobusem nedostanu a sama bych tam stejně nešla. Měj se moc hezky a opatruj se.

13. Jari, podle fotografií jsou to moc pěkná místa, hezky jsi to zachytila. Musím ale dodat, že taková "průvodkyně", která se vyzná v terénu, je k "nezaplacení". Za prvé se rozhodně nedoporučuje na takovou trasu chodit sám, to já striktně dodržuji a pak ne každý(každá) se vyzná v terénu a to jsem si také vyzkoušela. Přeji další podobné výlety a hlavně turistických zážitků. 😎

1. Hanko, ve svých téměř 73 letech už vím, kam můžu jít sama a kam určitě ne. Nejsem žádný kaskadér a neriskuji. Do těch míst, kde jsme byly s Hankou bych nešla ani s manželem, protože on by tu náročnou cestu nahoru nezvládl ani před rokem. Teď už nemůže nikam, tak jezdím s kamarádkami nebo sama ale vždy vím, kam můžu sama a kam ne. V okolí města je to v pohodě, ale do skal, kde není ani signál, bych sama nikdy nešla. Natolik zodpovědná jsem. Díky za komentář a přeji hezké dny.

14. Jaruško, díky, žes nás nechala nakouknout do tohoto výletu, my jsme většinou chodili z Rynartic lesem na Tokáň a po silničce pak zpět, nebo v Jetřiškách na všechny tři vyhlídky a pak ke mlýnu - měly jste nádherné počasí a fotky máš jako malované. Paní Hanka je pro tebe ta pravá společnice. Jiřina z N .

1. Jiřinko moc děkuji za milý komentář a přeji hezký večer.

15. Jarunko moc zdravím nádherné fotečky a hezké dny přeji budu se zase těšit na tvé fotečky děkuji

16. Nádherné fotografie a krásný výlet Jaruško ♥

17. Ahojky Jaruško, krásný výlet jsi měla. Super fotečky. Ta malůvka na vratech tlo jde aski Honza do světa a má napečené buchty hihihi.Prima dny přeji ⚛ ღ ♥

1. Leni, také mě to napadlo. Děkuji a přeji krásný den.

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.