POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

10 srpna, 2024

Praděd a cesta dolů.

Praděd.

Tady se mi moc líbilo i když jsem po náročném výstupu byla unavená, bolely mě nohy
a cítila se vyčerpaně.

Nahoře si je možné za 150 Kč půjčit kolo nebo koloběžku
a sjet po asfaltce dolů,
kde se v cílové stanici kolo nebo koloběžka vrací.
Cesta dolů je  docela prudká a proto je tu toto varování.
Tyčemi jsou pro zimní období označené sjezdovky i silnice.

Nádherné Jeseníky se nám trochu schovávají v oparu..

Domlouvala jsem se s rodinou, že bych podle mapy šla dolů raději po silnici nebo počkala na autobus.
Věděla jsem, že náročnou cestu, kterou jsme přišli nahoru,
 už bych dolů asi nezvládla, hlavně v místech,
kde se lezlo po mokrých kamenech. Ono nahoru to jde, ale dolů...!?
Nakonec jsme se rozhodli jít pěšky, ale jinou cestou, pohodlnější a
méně náročnou.

Po silnici se dá dojít až do Karlovy Studánky.
K Petrovým kamenům vede sjezdovka. V létě se tam jít nedá.
Pase se tam horský dobytek.

Dál jsme šli lesní cestou.

Zpět v Karlově Studánce.
Tentokrát jsem si sáhla "na dno svých sil" a těšila  jsem se do sprchy i do postele.
Musím se přiznat, že po 17 km z předešlého dne a dalších téměř 19 km s náročným výstupem, už jsem byla opravdu dost unavená a těšila jsem se, až si odpočinu.

Myslím, že by tyto dvě túry daly zabrat i mnohem mladším turistům...
Mám mnoho hezkých vzpomínek a viděla jsem krásný kus přírody.

1. Jsi moc dobrá Jaruško,to bych nedala .Ale určitě sis to užila 🤩🥰

1. Jindřiško děkuji. Bylo to super a moc ráda na to vzpomínám.

2. Jaruško, nádherné snímky krásné krajiny, kde to mám moc ráda - jak v létě, tak v zimě. Jsi velmi zdatná! Jiřina z N.

1. Jiřinko moc děkuji. Únava z hor je fuč a už se zase toulám tady po okolí. Dnes 10,5 km...Přeji Ti krásné dny.

3. Jaruško, moc hezké záběry míst mě známých. Popravdě, já bych ty túry už nedala. Jsi borec ☺

1. Marti, už i mě síly sexstoupsjicim věkem pomalu dochází, ale dokud to jde...tak se snažím. Měj se moc hezky.

4. Jaru, krásný výlet, ale věřím, že náročný. Fotky jsou nádherné, budeme se muset do těch Jeseníků ještě jednou vypravit, abychom viděli, co jsme nestihli.
    Jinak koloběžky fakt mohou být nebezpečné - moje šéfka (která je poměrně aktivní sportovkyně) se na ní loni na Slovensku vytloukla tak, že si loket léčila ještě skoro dva měsíce (a jizvu tam má pořád).
    Měj se krásně

1. Stáňo, moc děkuji. Už těch možností moc nemám a tak jsem vděčná za každou příležitost někam se podívat. Přeji Ti krásné dny.

5. Jaruško tak to jsi dobra teda a ty koloběžky to je něco ale nebezpečné ale mládi to zvládnou nebojí se děkuji za hezké fotečky .

1. Bětuško, já bych si to netroufal ani sjet na kole, protože tam chodí hodně lidí. Koloběžky mají brzdu, ale stejně...měj se pěkně.

6. Jaruško, to je nádhera. vzpomínky na Praděd mám z minulých let, když jsme tam jeli se zájezdem z práce. Šli jsme z Červenohorského sedla přes Výrovku, Jezerník, Švýcárnu na Praděd a dál přes Jelení hřbet, Ztracené kameny na Skřítek. Cca 25 km koncem září a za studeného větru, mrznoucí mlhy, měla jsem na hlavě čepici a ještě omotanou hlavu náhradními kalhotami. Nedalo se sednout a odpočívat, museli jsme jít a jít. Takové vyčerpání jsem snad už nezažila. A to mi bylo 36 let. Dovedu si představit, jak ti bylo.

1. Maruško, tak v takovém počasí jako jste šli vy, to muselo být hodně náročné. Na takové výšlapy se jen tak nezapomíná...děkuji a přeji Ti hezké dny.

7. Smekám!!! Zvládnout tak náročnou cestu, to chce přece jen nějakou kondičku a to já nemám, takže tichá závist!!! Fotečky máš nádherné, takové bych se svým foťákem nedala. Přeji krásný den.

1. Moc děkuji za milý komentář. Jsem ráda, že si ještě ve svém věku (73), můžu občas takové výšlapy dovolit. Každý to štěstí nemá... Já se snažím udržovat v kondici častými výšlapy do přírody, jen v mém okolí už je stále méně lidí, kteří chodit chtějí. Naštěstí ještě můžu občas také vyrážet se snachou Hankou. Zrovna včera jsme šly na desetikilometrovou procházku okolím města. Povídáme si, zasmějeme se, probereme kdeco a je nám fajn...Měj se moc hezky.

8. Járo, klidně to zopakuji - jsi fakt borec! Vůbec se nedivím, že si byla unavená! To by byli daleko mladší a daleko dřív. Poslední dobou mě cesty dolů dávají zabrat víc než ty nahoru...
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemnou neděli, Helena

1. Helenko moc děkuji za milý komentář. Dnes je vidět, že hodně lidí spíše jezdí na kole a stihnou toho vidět víc, ale zase jsou místa, kam se na kole jet vůbec nedá, kam se dá jít jen pěšky...spíše lézt...Únava už mě přešla a už se zase toulám tady po okolí a pomalu přemýšlím, kam se zase vydat aspoň na jednodenní výlet, dokud nám počasí přeje. Přeji Ti krásné dny.

9. Já bych taky chcípala. o tom žádná! :D Ale je tam krásně.

1. Vendy děkuji. Myslím, že naši mladí včetně vnuka Filipa toho také měli dost, jen to přede mnou hned nepřiznali. Až teď... později...a tak jsme se tomu společně zasmáli. Máme super vzpomínky na krásný pobyt v Jeseníkách.

10. Seš prostě dobrá !!! Na Pradědu jsem nebyla, takže každá Tvoje fotka pro mne OK.
    Měj pěknou neděli a i další dny !
    Hanka

1. Hani moc děkuji. Praděd je nádherná hora a je tam i v celých Jeseníkach plno krásných míst, která bych ráda navštívila, ale tam se už asi nepodívám... Jenže člověk nikdy neví...Měj se moc hezky.

11. Tvými moc hezkými fotkami jsi mi připomněla dobu,kdy jsme na Praděd jezdili roky v zimě každý víkend lyžovat na Petráky.I v létě jsme tam jezdili s manželem a dětmi na turistiku.Náš podnik tam měl rekreační středisko.Naposled jsem tam byla před 5 lety s vnukem na výletě.Teď již nemám s kým,ale ráda na Jeseníky vzpomínám.Opatruj se ,přeji další hezké výlety.

1. Evi děkuji. Bylo to náročné, ale super. Od nás je to tam daleko, ale ráda jsem ta místa navštívila.

12. Jaruško, krásné fotky. Syn dnes z Jeseníků po týdnu dojel ;) Kudy jste šli nahoru? Kolegyně šla Bílou Opavu a ta je dost náročná, dolů už jeli autobusem. Na koloběžce bych dolů určitě nejela, jezdím na ni denně do práce a pořád z kopce si to nedovedu představit, není to tak stabilní jako kolo.
    Krásné letní dny.

1. Ilonko,šli jsme z Karlovy Studánky právě tou nejnáročnější cestou podél Bílé Opavy přes chatu Barborka dál nahoru. Pěšky jsme slimindolu, ale to už jinou schůdnější cestou.

13. Moc pěkné Jaruško ♥ hezký týden ♥

1. Děkuji..bylo to náročné,ale jsem synovi vděčná, že jsem tam s nimi mohla jet. Byl to pro mě dárek k narozeninám, který je nade vše. Hezký výlet s rodinou, krásné vzpomínky...to utužuje rodinné vztahy. Měj se hezky.

14. Jaruško, smekám, to jsou pořádné túry. A nádherné fotky 😊

1. Šárko moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

15. Anonymní12/8/24 17:28

Lezarts
    Tak to je opravdu olympijský výkon!!!! A ta krása👏🏻

1. Děkuji moc. Hezké letní dny přeji Renatko a v tom vedru se opatruj.

16. Jaruško, obdivuji Tvou kondici a krásné fotky. Jsi zdatná turistka a já lenoch , hihihi který se poté kochá fotečkama. Hezký večer ⚛ ღ ♥

1. Leni moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

17. Jeseníky jsou nádherné....cestu na Praděd jsme několikrát absolvovali. I návstěvu K.Studánky. Je tam všude moc hezky. Přeji krásné dny.

18. Děkuji a souhlasím, je tam nádherně.

19. Járo, ty jsi opravdu skvělá, i mladším ročníkům by to dalo pořádně zabrat. Také jsme tam kdysi byli na dovolené a po asfaltové cestě jsme šli nahoru i dolů, lidí tam bylo jako na Václavské. Byla to krásná dovolená, líbilo se nám tam moc I Karlovu Studánku jsme navštívili a rádi na tu dovču vzpomínáme. Opatruj se, pá 😉😊

1. Evi moc děkuji. Přeji Ti krásné letní dny.

20. Jaruško zdravím a moc za vše děkuji. Fotky kouzelné, příroda nádherná, ale ta túra, obdivuji Tě ♥

1. Danuško, moc dekuji. Bylo to náročné a myslím, že i mladí toho měli dost, jen to přede mnou nechtěli dát najevo. Nevěděli jsme, že je to až tak náročné, ale nelituji. Prověřila jsem si fyzičku a zatím je to na můj věk celkem slušné...

21. Jari, prohlížím si fotky už podruhé, fotky mně známých míst. 👍 Je to tam hodně náročné, naštěstí to dobře dopadlo, je to náročné i pro mladší, lidé nejsou trénovaní a pak se pustit do náročného terénu je risk. Dávej na sebe pozor.

1. Hani, my už jsme doma a já už se zase toulám tady po okolí. Jen chodím ráno, když není takové horko, jinak sedím doma. Na Jeseníky stále vzpomínám. Byla to nádhera. Děkuji Ti a přeji krásné dny.

22. Jaruško, jsi dobrá! A moc hezké fotky jako vždy. Měj pohodový víkend.

23. Krásný výlet! A moc Tě obdivuji. Já už bych to neušla.
    Zdraví Marie

1. Maruško děkuji. Tak já už mám také těžké nohy, ale zatím jsem to zvládla. Měj se moc hezky.

24. Ahojky Jaruško, parádní fotečky. Je dobře, že Ti to ještě takto pěkně šlape. Hezký večer ⚛ ღ ♥

25. Tak tohle bych Jaruš nedala , moc hezké fotky ♥

1. Květuško, popravdě i já jsem měla co dělat a to si myslím, že jsem docela vytrénovaná. Přeji Tik rásné dny a hlavně zdravíčko a opatruj se.

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.