POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

19 března, 2022

Volání jara trochu jinak

Čas jarní rovnodennosti vychází na 20. března 2022 na 16:33 hod. Vzácná chvíle rovnováhy je navíc Světovým dnem štěstí a proto si ho nenechte nikým zkazit.

Přivítáme první jarní den. Máme sice slunečné dny, ale u nás s inverzí a studeným severním větrem. Na časté proměny počasí se ještě musíme připravit a tak zimní bundy, boty i čepice ještě zůstávají v pohotovosti. To nám však nebrání vyrazit si do přírody. Kdo má doma pejska tak s ním stejně musí. Já pejska nemám a tak se chodím "venčit" sama, pokud se mi nepodaří vytáhnout do chladného dne - manžela.

Při procházkách probouzející se přírodou i když stále ještě zbarvenou do hnědých odstínů, se snažím fotit i proměny počasí a první jarní květy, které vždy potěší oko, ale zároveň vzbuzují obdiv k tomu, jak se v tom chladu dokážou provrtat studenou zeminou, vyrašit lístky a dokonce vykvést, odolat padajícímu sněhu, prudkému dešti či naopak suchu. 

Kamarádky srnky zbyly tu čtyři. Před měsícem tu jednu ulovil vlk. Smutný osud, ale to je příroda krásná i krutá. 

Dvě srnky se někam  schovaly a dvě mě pozorovaly. 
Mám ještě  v garáži trochu sena, 
ale co když ještě nasněží...? Sem jim totiž v zimě nosím seno a mrkev.
 
Někdo rozvěsil na větve břízy plno lojových koulí.

Dramatická a proměnlivá obloha nad Lužickými horami
 také k blížícímu se jaru patří.



Tudy jsem chodila k vodárně fotit východy slunce. Překvapily mě tu hromady hlíny. 
Bude se tu stavět dům. Pokud se vydám fotit východ slunce, 
budu muset vyrazit dřív a o kus to obejít...
U sousedního domu kvetou talovíny zimní.
Na záhonku o který pečuji, rozkvetly i tyto plněné sněženky.



Mechy také začínají růst.

U plotu jsem objevila hluchavku.
Čemeřici už jsem vysadila na záhon.  Toto je ještě nafocená doma.
Kvetou mi i kolopejky.

Z okna jsem zpozorovala luňáka červeného, jak vyhledává kořist.
Sobotní ráno 19. března a chumelenice. Po ní slunečno, ale foukal ledový vítr.
Přeji vám krásný vstup do prvního jarního dne.


40 komentářů:

  1. Milá Járo, každý z těchto snímků je jasným důkazem, že nás zima pomalu opustí a začne to očekávané a tolik vítané jaro. Stejně jako k tobě, i k ostatním blogerkám, které se tvé Výzvy zúčastnily a nějak se s tématem popraly ráda chodím, prohlížím, těším se těmi obrázky, dodává mi to sílu a odhodlání nevzdat se ...ty víš. Tak hodně pěkných kytiček, srnek a ptactva, ať máš co fotit a my obdivovat. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji. U nás je sice slunečno, ale stále fouká ledový vítr. Krásné jarní dny.

      Vymazat
  2. Ahoj Jaruško paráda , krásné snad už i nás bude líp

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Romanko,. také doufám... měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Jaru,jsem překvapená,že u vás sněžilo.Já jsem pořád doufala,že trochu zaprší,ale bohužel.Je velké sucho a příroda,jako by stála na jednom místě.
    Hezké fotografie z procházky.
    Měj pěknou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, ono to pak dopoledne zase roztálo, ale chumelenice to byla pořádná. Teď sice máme slunečno, ale fouká ledový vítr.

      Vymazat
  4. Také se těším až se příroda začne probarvovat, zatím je to takové světle hnědé. Ale z každé vycházky sem snažím přinést zajímavý obrázek, jen se musím na to soustředit a zachytit ten správný okamžik. Tak ti přeji úspěšné foto úlovky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také už se těším a zelené louky, ale zatím sice sluníčko svítí, ale teplotu ochlazuje ledový vítr a navíc je sucho, tak že tráva asi hned tak neporoste. Potřebuje hlavně vodu. Krásné jarní dny přeji.

      Vymazat
  5. I já se moc těším na trochu barev. Město je teď takové nějaké šedé, naštěstí se probouzí zahrada.
    Járo, užij si krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko máš pravdu. Také už se těším na barevnou přírodu a voňavá rána. Přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  6. Milá Jaruško🌞Sluníčko ať Tě při procházkách stále provází a nic k focení Ti neschází🌞
    Děkuji Ti za vše ,co jsi pro mně udělala🌼Vážím si takových lidí,jako jsi Ty💖👍Děkuji za moc hezké koměntáře na mém blogu👀Přeji Vše dobré tobě i celé tvojí rodince🍀opatruj se 🍀a krásné jarní focení👀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Také se opatrujte celá rodina a já děkuji Tobě za vše. Měj krásné jarní dny.

      Vymazat
  7. Ten závěr Jarko, vůbec neodpovídá příchodu jara.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je fakt, ale to je realita. Mám fotky z roku 2018, kdy u nás v těchto lech ležel sníh a byly i závěje. Tak že tady na severu nás to nemůže ani moc překvapit. Přeji Ti krásné jarní dny

      Vymazat
  8. To jsou krásné fotky, hlavně ty první, ta obloha je úžasná. Doufám, že sníh už nenapadne, ale zima ještě úplně neskončila se svou vládou. Moc hezké!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss moc děkuji. Proměny oblohy ráda fotím, protože jsou pokaždé jiné a podle světla jinak barevné...Přeji Ti příjemný vstup do jarních dní.

      Vymazat
  9. Já první jarní den slavila prací na zahradě. Využívám toho, že je muž odjetý na chatě, a tak uklízím kolem domu. Včera to byly hromady prázdných krabic, dneska terasa a zahrada. Začala jsem zmlazovat šeřík vysazený v živém plotu, ale došla mi baterka v pilce, tak jsem to nedodělala. Ostříhala růže, a odnesla na kompost dvě hromady vyhrabaných listů z magnólie. Nejhorší na tom bylo, že mi je pořád rozfoukával prudký vítr, který se uklidnil až teď a zabránil mi vyjet fotit do rezervace bledulí. Teď na procházky moc času nebude, bude se zahradničit, takže spíš na ně bude čas až zas na chatě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy , to znám. Dokud jsme měli zahradu, tak jsem také měla v tuto dobu plno práce navíc, pokud neležel sníh, což tady ještě v polovině března není žádné překvapení. Pamatuji sníh i v dubnu. Bohužel moje lokty a ramena už to nezvládají a tak jsme pronájem zrušili a starám se jen o záhonek před bytovým domem. I to stačí a udělá mi to radost., když to rozkvete. Přeji Ti krásné jarní dny a nezapomeň odpočívat. Práce nemá nožičky, ta ti nikam neuteče.

      Vymazat
  10. Jaruško, krásné fotečky z přírody. Počasí proměnlivé i sníh vidím. No už by tam mohl zůstat-No pamatuji, že padali v květnu :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to si Leni také pamatuji. Na 1. Máje jsem šla do práce na povinný průvod, cestou uklouzla na ledu umazala si flaušový světle šedý kabát od posypu popelem, roztrhala si silonky a rozbila koleno. Do průvodu jsem šla jak kulhavá kobyla vymáchaná v popelu. Jen že to bylo pro nás z účtárny povinné a tak jsem musela jít i tak vyrychtovaná, abych neměla v práci průšvih a nepřišla o prémie. Byla taková doba. Měj se pěkně.

      Vymazat
  11. Jaruško, opět krása. Já tvoji výzvu nějak vůbec nestíhám, tak ti děkuji, že vybíráš jarní příspěvky za mě. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za komentář a přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  12. Jaruško, moc pěkný článek. Staráš se pěkně o srnky a ptáčky. Kolopejka mi letos vykvetla bídně. Asi se o ni špatně starám. Ale nyní je na parapetu probouzející se zelenina. 🙂 Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám dvě kolopejky na okně v obýváku, ale jak tam jsou stromy a málo světla, tak se vytáhly a také nekvetou. Asi potřebují slunečné stanoviště. Děkuji za komentář a přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  13. Jaruško zdravím fotečky krásné 💖💖moc děkuji za hezkou podívanou a přeji hezký jarní den .. 🙂 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuš moc děkuji a přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  14. Jaruško, krásné fotečky aj hezky ti Kolopejka kvete radost pohledět. Jak jinak? Opět srnky se přišli podívat.😄❤️😄 U nás je nádherné počasí, ale za oknem jelikož aj my máme snad už čtvrtý den ledový vítr, který počasí kazí. Opatruj se a přeji krásný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko,moc děkuji. Také u nás stále studeně fouká a i když se sluníčko snaží, tak je pořád chladno, ale slibují, že se vítr utiší a to by mohlo být hned líp. Děkuji ti a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  15. Jarko, hezky se venčíš, to mne pobavilo. :o) Krásné fotky kytiček, jak těch domácích, tak těch venkovních. U nás sníh letos nebyl, ale zima stále pořádná. Rána pod nulou, téměř denně. No, teď už se snad začne i oteplovat.
    Přeji krásné jaro. D.

    OdpovědětVymazat
  16. Dáši, moc děkuji. Ještě uvidíme, čím nás jaro potěší. Zatím je dost sucho a hodně se všude práší. Krásné jarní dny Ti přeji.

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné fotky Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Jaru,
    opět nádherné snímky z přírody. U nás je krásné počasí, dokonce i zapršelo.
    Jsem teď stále na zahrádce. Jaro je tady :-) měj pěkné, klidné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Aličko. Krásné jarní dny Ti přeji.

      Vymazat
  19. Tvé fotky jsou opravdu profesionální, i květ hluchavky na nich hned vypadá jako orchidej.

    Ale chodit tam, kde se může objevit vlk či smečka vlků, bych se sám neodvážil, pokud vůbec.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, díky. Já jsem vlky ještě neviděla, ale lidi, kteří bydlí u lesa tam mají kameru a alarm a měli to na záznamu. Mysleli si původně, že je to volně pobíhající pes, který srnku napadl a tak to předali měšťákům aby ho případně odchytili, aby nenapadl děti nebo pejskaře, kteří tam často chodí. O Těm to bylo divné a tak zavolali myslivce a zjistili, že to nebyl pes, ale osamocený vlk. Několik jich tu v lesích je. Poznalo se to i podle stop, protože kladou nohy do jedné stopy. Jsou tu na Šluknovsku v Lužických horách. Bohužel ničí farmářům i stáda ovcí a koz. Jen že střílet se nesmí. Měj se pěkně .

      Vymazat
  20. Jaruško, krásné jarní snímečky jsi pořídila. Tolik kytiček!👏
    Přeji pohodový vstup do nadcházejícího týdne.🌞

    OdpovědětVymazat
  21. Jaru moc krásné fotky. měj pohodový nový týden

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.