POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

03 dubna, 2022

Jiřinky výzva

 Moje oblíbené místo.

Mám sice oblíbená místa u nás ve městě, ale těch fotografií je tady na blogu hodně. Já se však nejraději vracím do mého rodného města - Telče.  Od roku 2018 jsme se tam nedostali. Bohužel přišel Covid a bylo po cestování. Plánujeme dovolenou v Telči letos. Moc ráda bych se tam ještě podívala, dokud nám to zdraví dovoluje. 

Tak že do výzvy přidávám fotografie z mé rodné Telče. Jiřinko, uhodla jsi to...

Večerní pohled k zámku ( vlevo), přes Štěpnický rybník.

Věž kostela Svatého Ducha
Pohled z věže Sv. Jakuba StaršíhoStaroměstský rybník
Rozhledna Oslednice
Pohled z rozhledny Oslednice před bouřkou
Se sestrou na náměstí Zachariáše z HradcePohled na věže kostela sv. Jakuba Staršího, dvě věže kostela Jména Ježíš,  budovy bývalých jezuitských kolejí, nyní univerzitní centrum a dále domky
  uliček Seminární a Židovské.
Vlevo je vidět část zámku, budova  muzea Vysočiny, 
kostel sv. Jakuba Staršího,
dále  bývalé jezuitské koleje nyní Univerzitní centrum.Vnitřek kostela Jména Ježíš. Tady jsem byla křtěná.Jeden podvečerní pohled přes Ulický rybníkZahrada v atriu zámku

Oldřichovo náměstí. Mezi  těmito domy stával dům, kde jsme bydleli
 a kde jsem se před sedmdesáti lety narodila.
Zbyla jen pumpa z bývalého dvora.
Kostelík Panny Marie na Oldřichově náměstí

Večerní náměstí Zachariáše z Hradce

Tady v domku vzadu bydlela moje kmotra
Horní brána
Staré Město -  parní mlýn
Parkánová bašta
Kostel Matky Boží na Starém Městě
Dolní brána a pohled k části Štěpnice

36 komentářů:

  1. Jaruško moc ráda jsem se s tebou prošla krásnou Telčí. Byla jsem tam prvně před Covidem na prodloužený víkend a byla jsem nadšená. Krásné místo a tolik památek. Určitě se plánují se tam ještě podívat.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško zdravím, nádherná fota a milá slovíčka. Nádherné je Tvé rodné město, spousta památek ♥ ♥ ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Telč je krásné město.Snad na Jiřinky výzvu nezapomenu,mám těch míst víc a fotky už na blogu jsou a tak se na ta místa znovu podívám,naštěstí nejsou daleko.Budu muset jedno vybrat a už asi vím které.
    Jaru,hezký večer a pěkné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. Přeji si, abychom se tam ještě co nejdříve stačili podívat, ale prioritou jsou teď opravy v bytě. Ale nejdříve se musí opravit komíny, kudy nám do bytu zatéká. jinak to udělat v bytě nelze. Měj se pěkně a opatruj se.

      Vymazat
  4. Milá Járo, moc jsi mne výběrem potěšila, já, když jsem před lety přijela do Telče poprvé, upadla mi brada.A pokaždé, většinou cestou do Slavonic, se tam stavujeme, si to tam užívám. Nemluvě o Oslednici, na kterou vylezeme a pohledy na město z výšky nemají chybu.
    Děkuji ti za tyto snímky a za doprovodná slova.
    Krásný večer Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. My jsme měli smůlu. Když jsme vylezli na Oslednici, tak se hnala na Telč bouřka a paní nás odvolala dolů, že je to nebezpečné, tak že jsem pořídila jen asi tři snímky a hrad Roštejn už nebylo vidět, protože tam už pršelo. Tak snad příště...Vybrala jsem hlavně fotky z méně známých míst, kam tolik lidí nechodí. Ještě je tam kousek od vlakové zastávky Telč - Staré Město - židovský hřbitov, ale tam jsme se nedostali. Brána byla zamčená.

      Vymazat
  5. Rodné město Telč, to ses uměla narodit :).
    Nádherné město, tam jsme kupodivu byli snad 4krát, krásné je nejen náměstí, ale i pohledy na centrum přes vodu, vybavuji si také zajímavý dřevěný most.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši moc děkuji. Můj otec pocházel z Hrádku nad Nisou a tak se sem na sever koncem padesátých let ještě s dědou, přestěhovali, jen do druhého výběžku. Maminka se s tím ale nikdy nesmířila a po Telči se jí moc stýskalo. Přeji Ti krásné dny hlavně ve zdraví.

      Vymazat
  6. Jaruško, krásná reportáž. Nádherné fotky. Díky za ně. Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
  7. Jaru, Telč je překrásné město a tvých fotkách to na 100% dokazuje. Fakt nádhera!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji Ti příjemné dny. Doufám, že nám to letos vyjde...

      Vymazat
  8. Telč ta nezklame, je nádherná.

    OdpovědětVymazat
  9. Do doby před Kovidem jsem navštěvovala Telč 2x do roka. Krásné město i okolí. Chybí mi. Až se tam vrátím, díky Tobě navštívím nová místa👍👍👍☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je hezky a ráda bych se tam ještě podívala. Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  10. Jaruško zavzpomínala jsem si. Všude to znám. Bydleli jsme týden v penzionu u věže sv. Ducha. Prošli jsme se i kolem parního mlýna a kolem kostela na starém městě. Tam jsme šli i na hřbitov. Jen židovský hřbitov jsme nestihli navštívit. V parním mlýně, který byl opravován z dotací EU asi byla kdysi restaurace, ale když jsme tam byli my tak to jevilo hodně známky opuštěnosti. V Telči a okolí se mi moc líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško my jsme se na židovský hřbitov také nedostali. Brána byla zamčená. Parní mlýn se pomalu rozpadá a jestli s tím už nezačali něco dělat...Jen jsme koukali na ty polorozpadlé vantroky, kterými se do mlýna přiváděla voda ze Staroměstského rybníka. Teď jsme tam od roku 2018 nebyli a tak nevím, zda se opravuje, či ne.

      Vymazat
  11. Jaruškop, krásnou procházku jsem s Tebou měla, je to tam moc hezké.Máš i hezké vzpomínky. Super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Jarko, Telč je krásné město, a tak se nedivím, že je tvoje oblíbené, zvláště, když je to rodné město. Byli jsme tam s manželem jenom na pár hodin, takže moc jsme toho prohlédnout nestihli, ale pamatuji si na krásné náměstí i zámeckou zahradu. Měj se hezky 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, on za prohlídku stojí i zámek a nejen základní okruh, ale i ten byt poledních majitelů Podstatských - Lichtenstein. Děkuji Ti a měj se pěkně.

      Vymazat
  13. Nkdy jsem v Telči nebyla. Že je to Tvoje oblíbené město Ti naprosto věřím. Krásné fotky !
    Prohlédla jsem si je několikrát.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji. Já jsem tam hlavně dala některá místa, kam tolik turistů nechodí. Spíše prochází náměstí a zámek.

      Vymazat
  14. V Telči jsem nikdy nebyla, ale podle fotek vidím, že je to krásné město! Snad se letos zadaří, a svého rodného města si užijeeš ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss , je tam moc hezky. Jen bych se tam ještě ráda podívala. Teď je to komplikované, protože je komplikovaná i doba...Kéž by se to uklidnilo.

      Vymazat
  15. Jarko, to jsou nádherné fotky. Do Telče se dostanu občas pracovně, ale spoustu míst vůbec neznám. Moc se mi líbí pohled na mlýn, budu muset kouknout, kde že přesně je.
    Měj fajn večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši je to u Staroměstského rybníka, kousek od židovského hřbitova. Dá se k němu dojet autem nebo jít pěšky ze zastávky Telč Staré Město, nebo od hlavního nádraží podél trati turistickou cestou a dojdeš přímo k němu, také od Horní brány přes most, dál kolem Staroměstského rybníka, kolem kostela Matky Boží dál zase Podolím parkem kolem rybníka a dojde se k němu také. Je tam hezká cesta, plno křížků a soch svatých. Je to super procházka když je hezky. Děkuji ti za komentář a měj se hezky.

      Vymazat
  16. V Telči jsem byla, ale je to už mnoho let :-) parádní fotečky líbí se mi♥

    OdpovědětVymazat
  17. Telč je krásná Jaruško.Je to už hodně dlouho co jsem tam byla.Krásné fotečky.❤️

    OdpovědětVymazat
  18. Je to uř dávno co jsem byla v Telči♥ Krásné fotky i procházka Telčí, děkuji Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za komentář Květuško a přeji ti krásný den.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.