POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

26 ledna, 2021

Zima u nás na severu

 25. ledna 2021

Konečně přestalo sněžit a zase se alespoň na pár hodin ukázalo sluníčko. Po obědě jsem se rozhodla vyrazit někam na procházku a hlavně si " vyčistit" hlavu. Manželovi stačila ranní cesta za nákupem a odpoledne se mu už nikam nechtělo. Vyrazila jsem tady sama a kam? Na Dymník !

Mandava u zimního stadionu
Jen jsem se zastavila, začaly se slétat kačeny. Já s sebou ale nic nemám.
Zachránila to mladší paní, která měla  pro ně připravené pečivo.

Křižovatka k bazénu a nemocnici
Sukova ulice rozdělená Pstružným potokem

...Obzor..
Původně jsem měla namířeno nahoru po silnici, ale jezdí tu nahoru auta, tak jsem se rozhodla jít lesem a zkusím jít turistickou cestou, pokud bude aspoň trochu prošlapaná.

Pstružný potok
Turistická cestička je prošlápnutá. Jdu  tudy nahoru...
Je slyšet těžaře a slyším praskání padajícího stromu.  Je to smutný zvuk, že až bolí u srdce. O kousek dál mezi stromy jsem zahlédla harvestor. A cesta dál je nepřístupná. Musela jsem se tedy vrátit a jít kolem přehrady.





Tady jsem se potkala se sympatickým manželským párem. Přinesli sem tašku  krmení pro ptáčky. Chvíli jsem se tu s nimi zastavila a poděkovala jim za tu péči.
Poodstoupíme, já nasadím velký objektiv a společně ptáčky pozorujeme.
Nejčastěji přilétají sýkory úhelníčci a sýkory koňadry. Nafotila jsem tu i brhlíka lesního, sýkoru lužní, což byl můj první fotoúlovek tohoto druhu sýkorek a sýkoru parukářku.  Fotografie dám do dalšího samostatného příspěvku. Teď jen ochutnávku.

Sýkora parukářka
Brhlík lesní
Sýkora lužní. Je mnohem světlejší než sýkora babka a liší se i zpěvem.


Pstružný potok - odtok z přehrady.

Přehrada  Podhájí - nebo U spínačky
Pokračuji do lesa k Dymníku. Všechna posezení jsou opravená.
Za sebou slyším dusot. Přijížděly tři dívky na koních. Mám jejich svolení na focení...
Bohužel ve vyšlapané cestičce po nich zůstávají hluboké díry
a cesta se tak stává hůř schůdná.

Ledopád na skále pod rozhlednou



Chtěla jsem si jít nafotit Augustovu věž nahoře, ale rozrytá cesta od divočáků mě zastavila

Přejít tento úsek nahoru bylo nad moje síly i když to na fotografii na první pohled tak nevypadá, díry jsou hodně hluboké.











Až ke kamenům se nedostanu. Tady končí vyšlapaná cestička a dál je jen vyjetá stopa pro běžkaře. Nechci jim ji zničit a tak se otáčím a jdu zpět.
















Moje fotoprocházka končí. Zazvonil mi telefon a dozvídám se, že přišel syn na návštěvu. 
Foťák ukládám do fotobatohu a  přidávám do kroku.
Procházka byla super. Dnes mi to dalo 9,4 km docela náročným terénem.

Krásné  zimní dny přeji.

40 komentářů:

  1. Járo, to je nádhera. Už jsme několik dní bez sněhu, sice třeba chvilku sněží, ale hned to roztaje.
    Taky občas potkáme dívky na koních při našich toulkách lesem, Aaronovi se koně moc líbí a mě taky :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky i vycházka Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Járo, to sis dala štreku, líbí se mi fotky ptáčků i děvčat na koních. Co jsme se na Dýmník nachodili tancovat!A pak ta cesta v noci do města a do Křečan, ale mladé nohy vše vydržely. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, krásně jsem se s Tebou prošla. Obdivuji jak umíš zachytit krásnou přírodu u vás a také ptáčky. Určitě to chce trpělivost a člověk musí být potichu, aby je nevyplašil.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to jsi měla perfektní zimní procházku - se vším všudy.
    Měj se fajn !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Nádehrné fotografie i textový doprovod, je to opravdu super Jaruško

    OdpovědětVymazat
  7. Všechno jsi, Jarko hezky zdokumentovala. Jízdu koní zimní krajinou i ty zvědavě vykukující ptáčky. Sněhu tam máte hodně a je spíše na lyže nežli se brodit sněhem. Rozrytému místu od divočáků ses statečně vyhnula. Píšeš o nějakých kamenech, co to jako má být?

    OdpovědětVymazat
  8. Ta sýkorka parukářka je moc hezká, tu jsem naživo ještě neviděla. Fotky pěkné, procházka na vyčištění hlavy musela být super :)

    OdpovědětVymazat
  9. Přesně takhle má vypadat zima a když na zasněženou krajinu svítí ještě sluníčko, tak je to nádhera. Nachodila jsi opravdu dost, zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, děkuji za krásnou procházku po mně známých místech. Nádherně jsi jí zdokumentovala.👍👍 A navíc jako bonus úžasné fotoúlovky ptáčků.
    Moje spolužačka včera psala, že byli s mužem také na procházce na Dymníku. Zda došli až k rozhledně, netuším.
    Měj hezké dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
  11. Další krásné sněhové fotky. A to sluníčko k tomu..., nádhera.
    Jarko, měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruško to jsi měla pěknou procházku, zážitky, krásné fotečky ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  13. Jarunko krásné fotečky a určitě bylo super také máte hodně sněhu u nás je také toho dost,,

    OdpovědětVymazat
  14. Máte krásnou zimu,u vás je sněhu dost,však jste také výše.U nás se sníh ztrácí,ve městě není skoro vůbec.Tak za sněhem vyjíždíme.
    Jaru,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
  15. ahojky Jarka...máš krásne zimné fotky...pozerám že dosť kilometrov ste prešli super výlet...

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško mæte hezký bílo..U nás v Ostravě také padá,ale tady moc dlouho nevydrží.Na horách je ho hodně.😀🍎😀

    OdpovědětVymazat
  17. Jaruško ,je tam u Vás přímo pohádková zima a máš úžasné záběry👍👍👍👍👀 A ty kilometry??? no co dodat ? jsi borec nakonec👍👍👍a za vše Ti moc děkuji🌺přeji vše dobré🍀

    OdpovědětVymazat
  18. Překrásné fotky Jaruško♥ máte tam krásnou zimu

    OdpovědětVymazat
  19. No konečně mohu komentovat, opět mizí komentáře a do toho robot fakt mě to štve. Co dodat opět nádhera mohu jen závidět máš pěknou zábavu a tolik kilometrů? Fakt jsi skvělá♥ koně úžasné opravdu jsi mne moc potěšila hned je člověku na duši fajn a že vím, že se najdou hodný lidičky. Děkuji moc hlavně se opatruj! ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě tem robot štve. někdy to jde, ale někdy je to hrůza

      Vymazat
  20. Moc se Ti fota povedla, dlouhý výlet, nevím zda bych zvládla *********************

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.