POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

23 března, 2024

Děčín - Pastýřská stěna

 V Děčíně ještě nezačala turistická sezona, zámecké zahrady jsou zavřené. Letos nebude přístupná ani Dlouhá jízda a Růžová zahrada kvůli probíhajících velkým opravám, kdy se vzhled Růžové zahrady má vrátit do úplně původního stavu včetně rozmístění růží.

Více najdete zde: 

https://duchjara1.blogspot.com/2024/03/rekonstrukce-ruzove-zahrady-u-zamku-v.html

Vyšlápla jsem si ten pořádný kopec a dorazila k zoolgické zahradě. Jen že tam se nahrnuly asi dvě třídy německých dětí a já jsem toužila po klidu, to abych zklidnila své rozčarování  z nevydařeného jednání.  Vzdala jsem to a šla lesíkem k  zámečku Nebíčko, odkud jsou hezké a uklidňující výhledy na Labe a zámek. Byl tam klid, protože zatím ani Ferraty nejsou v provozu.




Nebíčko...tam nahoru jsem se vydala
Ještě pohled na zámek z nábřeží
...a už jsem stoupala do opravdu prudkého kopce. Čekala mě spousta schodů...
Ale znám to., Nešla jsem tudy poprvé a věděla jsem co mě čeká.



Čekaly na mě schody...
...schody....
...a zase schody...
....občas u ž nějaký ten výhled...

Krátké místo na vydýchání...
...a poslední schody nahoru.
Ohlédnutí...
Dofuněla jsem nahoru.





Kdo trpí závratí...ten se asi dolů nepodívá.


U vyhlídky bylo dost lidí a tak jsem chvíli čekala a chodila kolem zámečku.
 Bylo zavřeno, ještě není sezóna, ale  i tak je tu krásně








Soutok Labe a Ploučnice



Je to pěkně vysoko a ač závratěmi netrpím, tak slabé lehtání u žaludku
 se při vstupu k zábradlí a pohledu dolů,   přece jen objevilo.



Ještě jeden pohled a musím jít na vlak domů.

Cesta dolů druhou stranou


Pohled z Jahnovy vyhlídky



A jsem dole u muzea, nádraží je naproti
Jedlová. 
Cestu domů jsem měla s přestupem,
kde jsem musela 20 minut počkat na další spoj.



V  budově vlakového nádraží  slouží bývalé byty jako ubytovací prostory, tedy penzion. Stejně se využívají volné bývalé zaměstnanecké byty na nádraží v Chřibské, kde si může návštěvník Lužických hor zajistit ubytování. Stejné možnosti se připravují také v Krásné Lípě. Ubytování přímo na nádraží, kde není až tak velký provoz, může být pro mnohé turisty zajímavým zpestřením. 
Specielně na Jedlové je vyhlášená nádražní restaurace s výbornou kuchyní v Chřibské je restaurace naproti nádraží, v Krásné Lípě je dole na náměstí restaurace pivovaru Falkenštejn. 

51 komentářů:

  1. Járo, moc jsem si užila jak ty schody (mám čerstvou zkušenost z Luhačovic, srdce mám zjevně v pořádku :o)), tak překrásné výhledy, tak i tu Jedlovou. Někdy mám tahle krásná místa raději zavřená a v klidu, než bzučící jako včelín v sezóně.
    Děkuji za krásné fotky a přeji příjemnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  2. Teda to bylo schodů, ale moc pěkně jsi nám naservírovala Nebíčko. A ukončení kolejemi se mi líbilo. Pěkné dny přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Schodů je to hodně, ale docela jsem ráda, že to ještě i ve svém věku zvládám i když se už trochu zadýchám, ale tam se zadýchávají i mladí...Měj se pěkně.

      Vymazat
  3. Jaruš,to sis dala do těla,ale vyhlídka stála za to,krásné..🌞Přeji další hezké dny a výlety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Jsem zvyklá chodit a i když je to náročná cesta, mám radost, že to ještě "dávám"...Měj se moc hezky.

      Vymazat
  4. Jaruško, schodů na mě až moc,ale uf,ufff,došla jsem. Nádherná procházka aoc hezké snímky👍

    OdpovědětVymazat
  5. Anonymní23/3/24 09:42

    Lezarts
    Ten krásný výhled z Nebíčka si musí člověk zasloužit:-) Já jsem to zvládla jenom k zámečku. Děkuji za informaci o zámecké zahradě, chtěla jsem se tam koncem května jet podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, ono se tam dá jít druhou, mírnější cestou, ale pořád je to stejný kopec. Tou lepší cestou jsem šla dolů... Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Hezký víkend Jaruško ⚛ ღ ♥parádní fotečky, měla jsi hezkou procházku ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Vidím, že nohy dostaly zabrat, ale výhledy (a tudíž i fotky) naprosto parádní!! Přeji hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Nohy to naštěstí zvládly, srdce a plíce také...Měj se moc hezky.

      Vymazat
  8. Jaro, souhlasím, že kopec je to slušný - i když po cestě jsem ho šla jen dolů. Nahoru jsem kdysi (myslím tak, před 8 lety) ještě vylezla po ferratě. Na mne, která má z výšek dost respekt, to asi byl životní výkon. Dneska už bych to nejspíš nedala :D.
    Jinak parádní výhledy a krásné fotky.
    Hezkou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak to jsi dobrá. Já bych na ferrata nevlezla. Na to už jsem moc dlouho na světě...ale ty schody ještě zvládám i když je výstup také náročný. Manžel už by to "nedal". Měj se hezky a děkuji za komentář.

      Vymazat
  9. Jaro, těch schodů je na můj vkus nějak moc, ale výhledy jsou nádherná, krásná odměna. Vzhledem k tomu, že mám fóbii z výšek, tak mi stačí jen ta představa a už mám takový divný pocit v nohách. Mravenčení to není, neumím to popsat, ale tak se mi ten strach z výšek projevuje i z obrázku nebo při sledování televize. Měj se hezky, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi je to hodně, ale už jsem jich šla během jednoho dne i víc...jen to bylo ve věžích ale ne ve volné přírodě, které jsou hůř schůdné a zapadané listím. Ale dá se to...Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Fotky jsou moc krásné, počasí bylo dobré, takže jasno, ale těch schodů na mě moc. Jsem si říkala, škoda, žes nešla do ZOO, ty děti by se jistě rozprskly, ale tam bys takové záběry neměla. No a doma jsi určitě vypravovala a fotky ukazovala... 😀
    Moc se mi to líbilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já tu zoologickou zahradu dobře znám. Je poměrně malá. Byla jsem tam několikrát, ale chtěla jsem klid a ty německé děti byly dost hlučné, tak jsem to raději vzdala a šla do lesíku do klidu, který jsem potřebovala, než půjdu na vlak.

      Vymazat
  11. Jaruško, tudy jsem nešla ani nepamatuji, ale z vyhlídky pod Nebíčkem jsem se kochala při pohledu na zámek a na soutok Ploučky s Labem nedávno.Pěkně jsi to nafotila. Jak to, že není v Jedové hned přestup? Divné. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JIřinko, on jezdí vlak do Rbk přímo, ale já jsem jela vlakem ČD, který jede jen na Jedlovou a tam se čeká na Trilex. Na přímý vlak bych musela v Děčíně ještě hodinu čekat, ale to jsem nechtěla kvůli manželovi, (kdyby něco potřeboval), tak abych byla co nejdříve doma...Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  12. Jedlové - ty moje překlepy! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi to stává. S tím si hlavu nedělej. Já Ti rozumím...

      Vymazat
  13. Krásná procházka a hezké výhledy. Od nás přes celou republiku, tak aspoň virtuálně.
    Krásnou neděli ☀️

    OdpovědětVymazat
  14. Krásně jsem se nahoru dostala a ani jsem schody šlapat nemusela :-). Bezva fotky !
    Hezkou Květnou neděli, Járo !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherná procházka i fotečky jsou Járo úžasné. Měj hezkou neděličku a opatruj se♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Přeji Ti krásný večer i celý nový týden.

      Vymazat
  16. Ahoj Jaruško, tak opět krásná procházka aspoň fotečkama. Budeme se tam muset do těch stran někdy zajet podívat. Český ráj už máme schozený. A letos tu budem mít vnoučka z Irska tak plánujeme spíš Slovensko Dolná Strehová Tatralandia atd a Tatry.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko děkuji za komentář a užijte si cestování s vnoučkem.

      Vymazat
  17. Moc hezké fota, tak ty schody bych nedala, jsi tedy dobrá♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to trénink. Jsem zvyklá chodit a srdíčko mám asi zdravé, protože sice při výstupu funím, ale při takové výšce se zadýchají i mladí.

      Vymazat
  18. Jaruško, krásné fotky jsi na svém výšlapu pořídila. 👍👍👍 Máš můj hluboký obdiv za výstup.
    Přemýšlím, kdy jsem na Pastýřské stěně byla naposledy a vychází mi, že to bude skoro dvacet let. Když jsem ještě bydlela v Rumburku, byla návštěva ZOO, včetně výstupu nahoru, minimálně jednou ročně.
    Měj hezké dny 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko do ZOO jsem chtěla původně jít, ale šla tam velká skupina německých, dost hlučných , dětí a já jsem potřebovala klid po tom neúspěšném jednání v optice. Tak jsem se jen tak toulala...měj se moc hezky.

      Vymazat
  19. Jaruško, díky za krásné fotky. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  20. Děkuji. Hezký den přeji.

    OdpovědětVymazat
  21. Krásný večer Jaruško a poděkování za komentáře. To jsou zase kouzelné fotky, ale spojeny s velkým výšlapem, to bych asi nedala. Opatruj se ♥

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Jaru,
    ta místa znám, smekám před tebou. Já už bych asi ty schody nedala, ale ten výhled za to stojí, krása. Moc jsem si to užila, dííky. Měj pěkné jarní dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ALičko moc děkuji a přeji Ti krásné Velikonoce.

      Vymazat
  23. Zdravím Jarunko už jsem tady tak si to vše prohlížím nádherné fotečky krásné svátky popřeji ..

    OdpovědětVymazat
  24. Jaru, dnes už výpravčí moc nepískají, většinou to řídí vlakvedoucí / tedy průvodčí. My bydlíme u nádraží a z okna na něj koukám. Dříve tu bylo nádraží narvané, plné nákladních vlaků, rachot, kouře a sazí plno z parních lokomotiv a poslouchali jsme křik posunovačů a to jak na sebe vagóny narážely, když se vlaky sestavovaly. Na to si člověk zvykne a pak už to ani nevnímá, jako lidé ve velkých městech nevnímají tramvaje..Teď je nádraží prázdné, vše se přesunulo na silnice a slyšíme jen pár osobních vlaků a pískání slyšet není žádné. Vlaky totiž jezdí na semafory a mnohdy výpravčí ani nevyleze, protože sedí u počítače, jen odjezd vlaku kontroluje vlakvedoucí a ten už většinou nepíská, jen ukazuje "plácačkou.". Děkuji Ti za komentář a přeji Ti krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  25. Krásné výhledy, také jsme se tam několikrát byli podívat, když jsme byli v okolí na prodlouženém víkendu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šarko moc děkuji a přeji krásné sváteční dny.

      Vymazat
  26. Jaruško fotky nádherné , ale to Tvé jsou všechny. Krásná procházka, obdivuji Tvou fyzičku ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji. No už to není co to bylo, ale snažím se hodně chodit a to mě drží...

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.