POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

12 ledna, 2021

Zimní dopoledne

 11. ledna 2021

Po mnoha dnech se po ránu objevilo sluníčko. Vydali jsme tedy na dopolední procházku. Do batohu jsem přidala nadrobno pokrájené zbytky chleba, to kdybychom někde natrefili na kačeny.

Mandava. Tady pár kačen je a tak půjdeme na lávku ke škole.



Soutok Mandavy a Pstružného potoka
V pozadí Dymník
Rybníček u cesty mezi bazénem a nemocnicí Podhájí.
Před nemocnicí odbočujeme do lesa na cestu  podél Pstružného potoka.




Sníh, který padal ze stromů vytvářel zajímavou 
a třpytivou atmosféru barev. 
Škoda, že na fotografii to není vidět.
Sýkora parukářka. Lituji, že nemám v batohu velký objektiv.
Je jich tu hned několik. Na pařezu je nasypané zrní a slunečnice.
Dobré duši, která to sem přinesla,  děkuji.
Přelétají na blízké smrčky.

O kousek dál je další místo, kde je dostatek krmení. 
Tady se střídají sýkory úhelníčci. 
Chvíli je pozorujeme a pak pokračujeme dál k přehradě V Podhájí.
(U Spínačky)


Po vrbě  šplhá šoupálek dlouhoprstý. 
 Od šoupálka krátkoprstého se liší výraznějšími pruhy na křídlech,
a tak doufám, že se nepletu. Opět lituji toho,
 že jsem si s sebou nevzala velký objektiv...


Zamrzlý rybník U Spínačky ( Podhájí)








Všechny tabule, lavičky i  stříšky nad posezením,
které byly na podzim popadané a ulámané,
 ( většinou byly u země uhnilé), jsou opravené.
Kocháme se klidem a krásou zasněženého lesa.








Padající sníh z korun stromů vytváří mlhavý závoj.










Za kopcem se zase objevují mraky.


Zamrzlý rybník Cihelna
Mandava u Metalurgie ( bývalý TOS)
Nakonec míjíme opravené nádraží ČD,
 které získalo z převážné části původní podobu z roku 1938,
kdy bylo postaveno.
Ještě pohled z okna na zatahující se oblohu
 Sluníčko je zase pryč. 
Jsme rádi, že jsme slunečné dopoledne využili
pro pobyt v přírodě. 
Vím, že je fotografií  hodně, ale nějak jsem je nedokázala víc probrat. 
*****
Přeji vám všem krásné zimní dny.

36 komentářů:

  1. Járo, jak ráda jsem se s tebou prošla! A když jsem s vnučkami byla v létě v Rbk, ještě na nádraží strašilo lešení.Moc to prokouklo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, oni dělali kompletní generálku od střechy po sklepy a stále ještě není hotovo. Na střeše se měnily komplet celé krovy a bednění. Ono to bylo fakt hodně náročné. Ještě se dělá střecha nad peronem. Dělalo se kompletní zateplení celé budovy, a na to veškeré původní zdobení, které při opravách v dobách minulých zcela zmizelo. Vše se také zkomplikovalo koronavirem jako všude a teď když je to pod sněhem, tak dělají dělníci uvnitř. Děkuji za komentář a opatruj se.

      Vymazat
  2. ahojky Jarka...pozerám že si mala nádherný zimný výlet ...fotky sú úžasné*******************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano. Devět kilometrů zasněženou krajinou a se sluníčkem...to byl balzám na celé tělo i duši . Už jsem to potřebovala jako sůl. Děkuji moc Slávko

      Vymazat
  3. No, tak to je zase nádherná podívaná. Jarko, to sluníčko v kombinaci se sněhem dělá divy a pohled na zamrzlý les, ale i celou krajinu, je úchvatný. Letos je opravdu krásná zima, takovou už dlouho nepamatuji.
    Povedené fotky.
    Přeji fajn zmrzlé dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši děkuji moc a máš pravdu. Konečně krásná zima.

      Vymazat
  4. Jaruško, nádherné fotografie, udělali jste si krásnou procházku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růži moc děkuji. Bylo to fajn. Sníh nám dál padá a tak se těším na další procházky.

      Vymazat
  5. Jarunko nádherné fotečky krásna zima je u vás *********************

    OdpovědětVymazat
  6. Sníh a modrá obloha je krásná kombinace.My jsme nějak zakletý,sluníčko jsem neviděla už hodně dlouho.jednou ráno to tak vypadalo a během chvíle bylo pryč.A teď pořád sněží,chodím v tom ráda,ale fotit se nedá.U nás je pořád na nule a tak mám obavy,aby nezačalo do toho pršet.
    Jaru,měli jste nádhernou procházku a to krásné sluníčko závidím.Také nasekám vždy hodně fotek,pořád se to nemohu naučit vybírat jen ty nej.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. S fotkami jsem na tom podobně. Konečně na blogu se často vracím i ke starým fotkám. O to víc mě mrzí ten původní, smazaný blog, že jsem ho neměla zálohovaný,protože na psaní těch článků zpětně mi nezbývá čas. Ještě teď dost děvčat žádá o rady a tak jim už jen přes skype ukazuji co a jak, ale rušit už nikomu nic nebudu. Také nejsem tak často u počítače jako dřív. Hodně komentuji i z mobilu a na počítač chodím hlavně kvůli fotografickým blogům a článkům, abych si fotky přátel vychutnala ve větším formátu. U nás sněží dva dny v kuse, jakoby to paní Zima chtěla dohnat za uplynulé dvě zimy, kdy sníh nebyl vůbec. Přeji ti krásný den Jitu.

      Vymazat
    2. Járo, právě jsme mluvili se švagrem z Lobendavy a má tam 10 cm sněhu. Jiřina z N:

      Vymazat
    3. Jiřinko my také. Ráno jsem pomáhala házet sníh sousedce, která má službu na úklid sněhu. Na samotnou ženskou toho bylo fakt hodně. Před garáží jsme měli 50 cm vysokou závěj. Sníh nafoukaný na vratech a pěkně těžký a vlhký.

      Vymazat
  7. Mám ráda takové procházky a počasí tomu teď tyto dny docela přeje. Zimní ráz krajiny člověka okouzlí.
    Jsem ráda, že přeci jenom zima přišla, protože to tak má být.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani máš pravdu. Dnes jsem ještě pomáhala sousedce,která má službu na úklid sněhu, ten sníh házet. Napadlo ho přes noc 10 cm. Na jednoho opravdu pořádný zápřah...a mladší...ti to moc neřeší. Nemají službu..🤔

      Vymazat
  8. Járo, to je taková nádhera! Děkuji za tu krásu!
    Velice obdivuji tvoji znalost ptactva!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. Já mám ten klid a pohodu ráda.

      Vymazat
  9. opět super fotky Jaruško

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, prošla jsem se s vámi po místech tak důvěrně známých. Ani jsem nedutala, abych nevyplašila ptáčky. Čím jsem starší, tím víc se mi mé rodiště líbí. Jako mladá jsem odtud spěchala do víru velkoměsta a teď se sem ráda vracím.
    Děkuji za návrat do krajiny mého dětství. 💓👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko Tvá slova mě vždycky potěší a mám radost, pokud Tě můžu vrátit k příjemným vzpomínkám. Děkuji za komentář a přeji ti krásné zimní dny.

      Vymazat
  11. Jaruško super fotečky i povídání****************************

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruško krásné fotečky a i se sněhem unás zase sneží od večera ale jen kdyby ten vítr tak nefoukal ten je šílení .Zachvilku jdu ven odhrabavat sních okolo baraku a že toho mám jak já říkam aspon mám fotko zadarmo hehe .Užívej krásné zimní prochazky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu děkuji. Take uklizime kvanta sněhu...Dnes rano 10 cm- Uklid hodinu a půl...

      Vymazat
  13. Jaruško, krásná zimní procházka. Zaujal mne ten šoupálek. Ještě jsem takové jméno ptáčka neslyšela, ale spíš mě udivilo, že je na větvičce vzhůru nohama. To je pro něho typické nebo jsi obrátila fotku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, to není obrácená fotka, to se pozná podle napadaného sněhu na věti. Je to ptáček, který se opravdu takto na větvičce udrží, ale to dokážou sýkorky modřinky, sýkory úhelníčci i babky, králíčci obecní a všichni z řádu šplhavcovitých, také. Pozoruji je z okna a tak vidím, jak se drží na větvičkách hlavou dolů. Děkuji Ti za komentář a přeji Ti krásný víkend

      Vymazat
  14. No páni Járo to je u vás jako v pohádce líbí se mi moc opravdu jsi strašně šikovná aj chytrá jak všechno poznáš já poznám vrabce, straku, kosa , hrdličku, vránu a to je asi vše hihi...měla by ses někam přihlásit určitě by jsi vyhrála .-) **************** děkuji za tu krásu a budu se těšit na další♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc a moc děkuji za milý komentář. Víš já tu přírodu sleduji spíš pro sebe a mám z toho radost. Na soutěže moc nejsem. Ptáčkové, rostliny i motýli mě prostě baví poznávat.

      Vymazat
  15. ještě jsem zapomněla šoupálka slyším také prvně tedy u ptáčka hahaha :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ono je těch zajímavých názvů víc. Například králíček obecný. naše vnučka Lucka se mohla potrhat smíchy, když jsem napsala do nadpisu: Králíček obecný u nás na smrku...A na fotce byli dva tito naši nejmenší a roztomilí ptáčci, kteří zrovna byli na stromě před oknem a obírali cosi z mezi jehličím.

      Vymazat
    2. Hi,hi sem musím chodit častěji alespoň mě rozesměješ, králíčka znám ale asi jiného chichi:-))

      Vymazat
    3. Je to u nás žijící nejmenší ptáček zelené barvy s oranžovou čárkou na hlavě.

      Vymazat
  16. Parádní fotečky, nádherná bílá krása. Jaruško já Tě obdivuji , jak si všechny názvy ptáčků pamatuješ. Některé vůbec neznám ⚛ ღ☘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuji. Je to tak trochu moje hobby. Zase se nevyznám ve psech. Pro mě je pes jen malý, střední a velký , ale rasy neznám...a bojím se jich.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.