POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

02 února, 2021

Slunečný den

1. února 2021

Máme krásný slunečný den a to mě doma nic neudrží ani na řetězu. Ráno jsem byla u zubaře a po nákupech, pak rychle ohřát oběd, (vlastně jsem ohřála jen polévku, protože jsme měli bramborový salát a řízek od neděle), a šupky ven. Manželovi ranní cesta do města za mnou po těch zledovatělých  chodnících prý stačila a tak jsem nasadila "nesmeky" a vyrazila na procházku. 

Na Poustce jsem potkala známé a tak jsme se dali do hovoru a při mém focení a povídání jsme došli až na Hartu, vlastně téměř až na Valdek. I když byla cesta lesem náročná a vyčerpávající, stálo to za to. Probrali jsme všechno možné a všichni se cítili fajn, protože oni jsou také senioři, stále zavření doma jako my a bez kontaktů s rodinou. Jediné co je, jsou vycházky do přírody. Tak že jsme  vzájemně prožili příjemné odpoledne a ušli téměř 13 km, aniž bychom si na těch zasněžených uličkách a cestách uvědomovali jejich náročnost


Mokřadní louky. Po dvou suchých letech tu zase stojí voda.




Tady jsem přemýšlela, že ukončím okruh a půjdu domů. 
Ale potkala jsem známé a zastavili jsme.  Nabídli mi, ať  jdu s nimi, když se mi ještě domů moc nechce.. Neodolala jsem a vydala se s nimi na procházku dál...


Vlčí hora
Plochý kopec = Hrazený  (610 m) mezi  Šluknovem a Mikulášovicemi
Jedlová
U Racku  na živých plotech u chat, (už tu dost lidí bydlí trvale), 
 jsem nafotila pár mrazivých detailů. 


Zamrzlý rybník Racek

Za chatami mezi stromy jsem objevila koně. 

Na hrázi rybníka bylo vysazeno pět mladých dubů.

U stavidla i  u přepadu málokdy hladina zamrzne.
Tento strom se mi moc líbí. Sledujeme na ČT3  dokumentární seriál
 "Paměť stromů" 
s Luďkem Munzarem a hned jsem si vzpomněla na jeho slova, 
která zní na konci každého dílu:
"Pamatujte: Stromy se na nás dívají."

Tůň

Nádherná alej u cesty před vilou Coppens
Tady  před rokem 1989 stával pionýrský tábor podniku Somet Teplice.
V létě tu ještě stály zdi bývalých budov a místo bylo zarostlé náletovými dřevinami.  Teď tu stojí kontejner, v lese bagr a zdi jsou zbourané. 
Něco se tu asi bude dít...Tady jsou na obou stranách armatury.
 Zřejmě tu bude brána a cesta do lesa k cyklostezce uzavřená.
Základy původních budov i chatek byly zachovány. 
Pokračovali jsme dál...
Mokřady v lese...




Přírodní sněhulák
Šla jsem trochu napřed. Známí zůstali vzadu. 
 V batohu jsem měla žaludy a trochu zrní, které jsem chtěla  původně vysypat u vodárny, protože tam bývá veverka a chodí tam srnky.
Dám to tedy do krmelce, který by měl být kousek odtud.


Vysypala jsem zrní a žaludy ze sáčku ke krmelci do korýtka a kochala se 
pohledem k Jiříkovu.
V pozadí na kopci je Kottmarsdorf. To už je v Německu.
Neměla jsem čas přehazovat objektiv,
 protože známí mě došli a čekali na mě na cestě.

Hluboké koleje po těžařích...Vzpomínáme na pana Koštáka,
 který byl dlouholetým 
lesníkem a jako by jeho duch tu procházel s námi. 
Jsme blízko Harty. Lesy tady by po poslední těžbě ani nepoznal.



Říkali jsme si, jak dlouho asi odolá tato nádherná část lesa...
Koukla jsem do mobilu, abychom věděli, ve kterých místech asi jsme.
Nastal čas se otočit a pomalu se vrátit zpět.
Ze západu se začaly přibližovat mraky.
Uklidila jsem foťák do batohu a přidali jsme do kroku. 




Vlevo vzadu byl po dlouhé době vidět Ještěd, vpravo Luž.
Lužické hory.
Došli jsme k jejich domku a tam jsme se rozloučili. Bylo to super odpoledne.
Já jsem cítila v nohou těch 13 odpoledních kilometrů a ještě musím připočítat ty čtyři ranní. Tak že tento den mi to vydalo celkem na 17 km. 

********
Dnes jsem  možná nepřidávala moc zajímavé fotografie,
 ale je to příroda a pro mě svůj význam mají i když vás možná budou nudit.
Přeji vám příjemné únorové dny.

44 komentářů:

  1. Procházka s přáteli, sice delší, musela být moc fajn. Je pěkné se i v této těžké době sejít s přáteli. Pěkné fotky 8-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Jo to je fakt. Probrali jsme snad všechno...

      Vymazat
  2. Nádherné fotky si opět udělala při vycházce. Máte tam krásně bílo ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu opět krásné záběry zimní procházky👍👍👍👍a k tomu úžasná průvodkyně slovem👍👍👍👍
    Jaruško díky🌺

    OdpovědětVymazat
  4. S tebou se, Járo, vracím do dob o 50 let zpátky, kdy jsem tudy chodívala s kočárkem.
    Přepošlu dceři. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji moc. Hlavně jsem byla ráda, že jsem se aspoň na ty téměř čtyři hodiny dostala z té uzavřené domácí skořápky...To víš, že ženské si poklábosí jinak...

      Vymazat
  5. Krásná procházka i fotografie. S přáteli Ti to určitě hezky uteklo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, bylo to super. Už mi to chybělo. Děkuji Růženko.

      Vymazat
  6. Všude krásně bílo, nahoře jasno a sluníčko, tak to byla určitě parádní procházka. Krásně jsi nám to nafotila, díky ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi bylo to super, ale tím lesem úzkými uklouzanými uličkami docela náročné na kotníky...Po projeté cestě to šlo docela dobře, ale zase samý led...Děkuji moc.

      Vymazat
  7. Jarko, fotky přírody jsou opravdu nádherné a se sněhovou peřinou mají ještě větší kouzlo. Ani nevím, kdy jsem ušla 17 km. :o)
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši moc děkuji. Možná že kdybych šla sama, tak bych tak daleko nešla.

      Vymazat
  8. Jako vždy super fotečky, setkání s přáteli, to je moc fajn ⚛ ღ☘ hezký večer Jaruško ⚛ ღ☘

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky jsi udělala na vycházce Jaruško

    OdpovědětVymazat
  10. Prima fotky z pěkné procházky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jaru, moc děkuji za parádní fotečky. Já bych to neušla :-) jsem lenoch. Užívej si pěkné dny a opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko moc děkuji. Já jsem zvyklá chodit, tak že kilometr sem, kilometr tam...

      Vymazat
  12. Jaru,u vás je hodně sněhu.U nás tolik není nikdy a dnes už není skoro žádný,prší.
    Dny sluníčkové dny byly parádní,také jsem šlapaly s Dášou,manželovi se po covidu pořád vrací zánět v noze,je to děs.Sluníčko máš perfektní,mně nějak foťák v poslední době zlobí.Manuál mi najednou nejde nastavit.Známý mi řekl,ať si koupím nový.
    Krásné fotografie přírody.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, moc děkuji. U nás do rána také hodně sněhu odtálo, protože celou noc do toho pršelo. Dnes už jsou vidět fleky trávy...S tím foťákem je to škoda, protože máš krásné fotografie. Možná by stačilo nechat vyčistit snímač.

      Vymazat
  13. Jaruško, nádherná procházka a krásné zimní fotky. Fascinuje mě na nich to slunce. 👍👍 Na Racka jsme se chodívali koupat a na Hartu chodili na procházku. V zimě, když byl sníh, jsme tam jezdili na lyžích ke Košťákovi na hájovnu pro stromek. Byl to babičky známý, tykali si. Neustále mi nabízel svého syna. 😃 Měl milou a hodnou ženu, která asi trpělivě snášela jeho úlety. Chodil i k nám domů a maminku rozčilovalo, že se zásadně nezouval.
    Tak jsem si díky tvému výletování a krásným fotkám zavzpomínala na dobu dávno minulou.
    Měj hezké dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko i my jsme chodili ke Košťákovi pro stromek a vezli jsme tam vždycky ranec sena a jablka buď na saních nebo když nebyl sníh, tak na vozíčku. U nich jsem poprvé viděla v televizi, tehdy ještě černobílé, pohádku " Obušku z pytle ven". Na to nikdy nezapomenu. My jsme doma televizi ještě neměli. Pánové si aspoň měli čas popovídat... Je to hezké, když máme společné vzpomínky. děkuji Ti moc a přeji krásné dny. U nás v noci pršelo a je po sněhu...Zůstal jen tam, kde jsou hromady.

      Vymazat
  14. Krásné zimní fotečky Jaruško...také máte hodně sněhu...u nás dnes na večer začlo pršet měj příjemné a klidné dny a nejen dny a děkuji za komentík ❣️🙋

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherné fotečky, parádní zimní příroda, žádná nuda, užila jsem si prohlížení, děkuji i za komentáře ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško hodně toho nachodíš a hodně krásy nafotíš.Děkuji za ní.A přeji ti všechno nejlepší k svátku...💙

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné jako vždy Jaruško zase jsi mne velice potěšila opravdu moc! U nás včera pršelo a dnes to vypadá na jaro hihi.Děkuji za milé komentáře a hlavně se opatruj!Hezký den přeji♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. I u nás prší a sníh kvapem mizí. Chtěla jsem jít na chvíli ven, ale zítra jdu zase k zubaři, tak nechci nastydnout.

      Vymazat
  18. Jaru to jsou opět nádherné fotografie

    OdpovědětVymazat
  19. ahojky Jarka.. wau fotky sú úžasne a tie mrazivé detaily sú jedinečné*******************

    OdpovědětVymazat
  20. Anonymní5/2/21 17:07

    krásné,Jarunko, zimu tam máte teda také krásnou, my tady sem tam a pak zas nic, ale těším se, až úplně skončí,přeji ti pěkný víkend 🌺*•.¸¸¸.•*💖

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko moc děkuji. Krásný víkend přeji

      Vymazat
  21. Jaruško super fotecky a určitě povedená prochazka😉🙋‍♀️

    OdpovědětVymazat
  22. Moc krásné fotky, Jaruško,

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.