POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

08 dubna, 2021

Rozhlédni se člověče 1.

 Pro téma tohoto příspěvku mě přimělo nedávné vysílání tohoto pořadu na ČT3. Seriál o rozhlednách, stejně jako později další o památných stromech doprovázel svým krásným komentářem pan Luděk Munzar.

Tak se pojďme podívat na rozhledny. Není jich moc, ale chci přiblížit alespoň ty, které jsme opravdu navštívili a vystoupali nahoru.  V první části jsou rozhledny okresu Děčín a části okresu Česká Lípa.

Tak jako první je ta, kterou mám nejblíž k domovu a tou je:

Augustova věž na Dymníku

Další v okolí jsou:

Vlčí hora ( obec Vlčí hora)

Tanečnice (Mikulášovice)

Jedlová



Stráž ( Sloup v Čechách)

Děčínský Sněžník


Sokolí vrch (Dobrná)

Studenec (Líska)

Na hradě Kamenice ( Česká Kamenice)

Janov ( obec Janov)

Růženka ( obec Růžová)


Strážný vrch (Merboltice)




Některé fotografie jsou staršího data a zkopírované, protože je nemám v úložišti a navíc jsou pořízené starým kompaktem značky Olympus. Tak že se za horší kvalitu omlouvám.

31 komentářů:

  1. Zdravím Jaruško a přeji klidné a pohodové jarní dny....opět nádherné foto...někde jse byla...moc hezkééé...děkuji Ti za zkouknutí a za komentíky:-))

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, úctyhodný výběr rozhleden. 👍👍 Na některých jsem byla, jiné vůbec neznám. Na ten pořad komentovaný panem Munzarem si vzpomínám.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji. Ony byly ty série tři. Rozhlédni se člověče, Zpět k pramenům, Památné stromy. To bylo s Luďkem Munzarem a pak ještě Pražské věže, ale ty už komentoval Viktor Preiss.

      Vymazat
    2. Járo, to byly ty pořady, na které stojí za to podívat se i po letech znova.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Máš pravdu. teď koukáme na Magické hory Čech a Moravy s Václavem Cílkem a Květou Fialovou. Dnes byl Petřín.

      Vymazat
  3. Sbírka rozhleden, super fotky. Zvláštní je rozhledna Růženka, ale líbí se mi. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuji moc. Růženka je zatracovaná i oblíbená. Mně se zpočátku moc nelíbila, ale když jsme tam byli, tak je to takový příjemný "puchýř " na Pastevním vrchu. Až zaroste břečťanem, tak ta betonová stavba bude zakrytá. Teď je nová a tak je to takové moc křiklavé. Hodně toho vysázeného břečťanu hned první rok lidi poničili a díky suchu také dost uschnul. Snad se zadaří a rozhledna brzy zaroste.

      Vymazat
  4. Jaruško, seriály s panem Munzarem jsme také sledovali a moc se nám líbili. Ještě bych zmínila "Zpět k pramenům", který pojednával o řekách.
    Navštívila jsi hodně rozhleden, mně se nejvíc líbí moje jmenovkyně. Není moc vysoká. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko ano, na pořad Zpět k pramenům jsem zapomněla. Pak ještě byly Pražské věže, ale to už komentoval Viktor Preis. Teď koukáme na "Hory" s Václavem Cílkem a Květou Fialovou.

      Vymazat
  5. Jaruško super fotečky jako vždycky ..A rozhledny tak ty jsou uzasne 🌺

    OdpovědětVymazat
  6. Járo, snad už mi to půjde komentovat- krásný přehled mně známých rozhleden, nádherné snímky.Až na dvě rozhledny jsme na všechny vylezla, ovšem ta ve Sloupu a Růženka moje nohy ještě neviděly. Pac Jiřina z N.
    moc se mi líbí zimní Jedlová...ach jo, kdy jsme tam byli naposledy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji. Růženka je nově vzniklá asi před čtyřmi roky.. Stráž také není z těch starších.

      Vymazat
  7. Pěkné rozhledny.Na kovové lezu nerada,nemám ráda ten otevřený prostor,mám dost závratě.Kamenný ty jsou pro mě fajn.Také jich pár asi na blogu mám.
    Jaru,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, děkuji za komentář. S rozhlednami zatím problémy nemám, spíše se zadýchám, když je tam víc jak stovka schodů...

      Vymazat
  8. Pěkné rozhledny a krásné vyfocené. U Strakonic máme rozhlednu také, tak jsme se tam vypravily s děvčaty vycházkou.Četly jsme o ní v novinách . Když jsme tam dorazily, byla tam jen cedule rozhledna a nic jiného. Tak jsme se tomu zasmáli. Je fakt, že odtud bylo krásné vidět do celého kraje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Třeba v těch místech rozhledna stála a budou ji stavět znovu...

      Vymazat
    2. Ne nikdy tam rozhledna nestála a ani nic stavět nebudou, i když tam by byla krásná ♥

      Vymazat
  9. Jaruško, děkuji za parádní shrnutí! Stačí si jen vybrat (a umožnit cestu mimo okres :o))
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Budu pokračovat dalšími díly. Krásný den přeji

      Vymazat
  10. To je tedy řada rozhleden. Já na ně ráda lezu, ale můj muž ne. Vždy čeká dole :-).
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani tak to máme stejné. já vylezu nahoru mnohdy s "vyplazeným jazykem a manžel dole odpočívá...Stačí mu totiž ten výstup na kopec. Děkuji a přeji prima den.

      Vymazat
  11. Krásně zdokumentované rozhledny,krásné fotky...Na některých jsem vůbec nebyla,jsou daleko od mého bydliště,takže díky za podívanou.Přeji hezké dny...

    OdpovědětVymazat
  12. Další sbírka ♥ ღ ☼ super stavby ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky Jaruško...😀 hezkou neděli.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc se mi líbí Růženka, Ale na Janov by mě nikdo nedostal. A kdybych náhodou omylem vylezla nahoru, tak dolů už mě budou muset sundavat jeřábem.

    OdpovědětVymazat
  15. Fotečky samá nádhera******************

    OdpovědětVymazat
  16. Já jen zírám opět krásné nahlédnutí a jak příroda čarovala to je něco Jaruško opravdu úžsné díky za vše....🌹 🌺

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.