POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

28 dubna, 2021

Z Rybniště do Krásné Lípy

26. dubna 2021

Výlet č. 2

Délka trasy: 10 km

Krásný slunečný den, ale stále poměrně chladný. Toužila jsem vydat se někam na výlet, třeba jen blízko našeho bydliště. Na Šluknov a Dolní Poustevnu je výluka až do poloviny července a manžel nerad jezdí autobusem a tak jsme jeli vlakem do Rybniště a vydali se k rybníkům. Odtud pěšky na nádraží do Krásné Lípy.

Kousek od nádraží míjíme kříž a u něj je malý rybníček

Školní rybník
 Za rybníkem vystupuje Široký vrch

Školní rybník a Široký vrch
Na druhé straně vrch Žulovec a za ním Plešivec

Chtěli jsme Školní rybník obejít a pokračovat dál, ale cesta končí u plotu rekreačního střediska a tak jsme se museli vrátit.
Opustili jsme Školní rybník a vydali se podél trati
 ke hřbitovu a dál k přírodní rezervaci.

Rybniště - místní hřbitov
Cestou jsme minuli místní hřbitov

Před námi se rýsuje Velký rybník

Blatouch bahenní
Podmáčené a vlhké louky mají svou charakteristickou flóru. Na této lokalitě přímo související s územím rezervace se vyskytují například skřipina lesní, tužebník jilmový, zábělník bahenní, nejrůznější druhy ostřic a sítin a podél odvodňovacích kanálů roste blatouch bahenní. V květnu a počátkem června zde rozkvétá prstnatec ( vstavač) májový. Je to jedna z našich volně rostoucích orchidejí
 na nejsevernějším místě n v České republice.

Jedlová
V loukách jsou rybníčky a tůně. Dříve zde stály statky
 a u nich byly rybníčky vybudovány, aby obyvatelé měli rychlý přístup
k vodě pro chovná zvířata i pro případné hašení požárů.

Je tu několik posedů, ale jsou zamčené.

Široký vrch

U hráze rybníka sedí několik rybářů.
Pod hrází byly dříve sádky. Dnes již nejsou využívané,
ale jejich hráze tu jsou stále a pomalu zarůstají trávou.

Přesto že fouká hodně studený vítr, tak je tu opravdu krásně.
Schody k bývalým sádkám. Došli jsme do  Horního Podluží.
Tady zatím svoji část výletu ukončím a pokračovat budu dalším článkem
 a to  cestou do Krásné Lípy.
Přeji vám krásné jarní dny v přírodě a se sluníčkem nad hlavou i v duši.

1. Udělali, jste si pěkný výlet. Zase jsem poznala kousek vašeho kraje a moc se těším na pokračování.
    My jsme včera také vyrazili, ale moc jsme toho nenachodili. Bylo hezky, jen ten studený vítr byl protivný.

1. Růženko děkuji za komentář. I nám foukal studený vítr a manžel měl dokonce teplejší bundu. Já jen letní a chvílemi mi bylo chladno, zvláště když se schovalo sluníčko do mraků nebo když jsme šli otevřenou krajinou.

2. Je zajímavé to množství různých rybníků a rybníčků. Je to asi ráj pro rybáře. Kampak vedou ty koleje? vypadá to jako do neznáma.

1. Rybniště, proto rybníky...Trať vede z Rybniště do Varnsdorfu a dál přes Německo a Polsko až do Liberce...Je stále využívána. Jezdí i pravidelná linka Rybniště - Varnsdorf.

3. Jaruško, moc děkuji za krásné fotky a všechny informace o pro mě neznámém místě.
    Měj hezký den, Helena

1. My to máme kousek od nás, ale u tohoto Velkého rybníka jsem ještě nebyla, až letos. Sice jsme kolem jezdili, ale pěší trasu jsme tu šli poprvé.

4. Fakt moc krásné fotky. Vždycky s Tebou - s vámi jdu ráda.
    Hanka

1. Hani děkuji. Bylo tam moc hezky a cesta příjemná.

5. Moc pěkně jsi to zdokumentovala,poznám tak kraje,kde jsem ještě nebyla..

1. Evi moc děkuji. Já zase poznávám jinde místa, kam se už nedostanu. Od toho blogy jsou.

6. Na víkend v Krásné Lípě vzpomínám moc ráda. Sice mne bylo líto že nevyšel výlet na Pravčickou bránu, ale Doubice byla taky zajímavá. A to tam ještě neměl Mistr chalupu. Jen mne mrzí že jsem se nedostala do krásnolipského kostela. Byl už zavřený. Ale hodně mne mrzí ta zchátralost všude kolem, i za hranicí. Vybydlené domy, prázdné penziony, továrny.... je to smutný pohled

1. Vendy, bohužel máš pravdu i když se to v poslední době trochu zlepšuje, ale pořád jsme tu zapomenutý kraj. Továrny se většinou zavřely po privatizaci. Děkuji za komentář a přeji krásný den.

2. On je to asi úděl všech bývalých sudetských částí republiky, a těch které jsou v horách. Vidím to tady kolem českopolské hranice kolik tam je vybydlených chalup. Tam už není vůbec žádná práce pro místní, protože tam žádné továrny nikdy nebyly a tak mladí mizí do měst kde je větší šance. A vesnice vymírají nebo je drží při životě jen chalupáři. Ale je fakt že okolo těch hranic s německou stranou je to ještě markantnější protože to tam bylo víc industriální. Bývalo tam spousta textilních továren a továrniček a to je všechno zdecimovaný čínským sajrajtem.

3. Nejsmutnější je to, že se na úrodné půdě staví tovární haly a tady se obrovské tovární budovy bourají.

7. Milá Járo, tudy, jenže po silnici jezdíme: buď z č.Kamenice nebo od Šébru, podle toho, jestli se stavujeme v K.Šenově na hřbitově a pak jedeme přes Kr.Lípu na Vlčí Horu, do Brtníků a V.Šenova a do Lobendavy nebo do Mikulášovic...okolo rybníků pěšky jsme nikdy nešli a z tvých obrázků je jasné, že to byla chyba.
    Máš pravdu, že nějaké známky bývalého osídlení tu patrné jsou.Buď zbytky staveb nebo ovocné stromy to prozradí.
    Hezké výletování a krásné fotky. Jiřina z N.

1. Jiřinko po revoluci se to tu hodně změnilo, ale poslední dobou se tu zase dost staví. Jen práce tu chybí a to vyhovuje jiné sociální skupině, protože můžou brát sociální dávky neomezeně dlouho.

8. Moc krásné fotečky Jaruško...přeji prima odpoledne a nejen odpoledne...

9. ahoj Jaruško. Přeji ti krásné jarní dny.
    Fotečky jsou opět super

10. Nádherné fotky Jaruško....

11. Jruško, nádherné fotky z krásného výletu.👍👍👍 Ani jsem netušila, kolik krás je v místech, kterými v posledních letech jen projíždím.
    Měj hezké dny. 🍀

1. Alenko to je super odpočinková trasa pro seniory. Žádné kopce, procházka přírodou a kolem vody a pak pokud je chuť jít až do Krásné Lípy, tak tam je stezka pro vozíčkáře a super cesta. Je tam opravdu krásně a stydím se, že jsem v těch místech byla poprvé a při tom jezdíme spíše do Českého Středohoří a za humny máme takovou nádheru.

12. ahojky Jarka ďakujem za komentáriky....fotky sú úžasné..to nebo a mraky to je taká veliká nádhera....

13. Jaruško pořídila jsi opět nádherné fotečky a jako vždy ty mraky od tebe mám ráda zase jsi mne nezklamala jsi velká šikulka ♥ Děkuji za krásnou kytičku v mé knize a hlavně se opatruj.

14. Další nádherné fotečky, paráda***************

15. Moc pěkný výlet i fotky Jaru ♥

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.