POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

18 července, 2021

K Vaňovskému vodopádu

 Výlet č. 12

14. července 2021

Při večeři po mém návratu z výletu na Mariinu vyhlídku a k Dolskému mlýnu mi manžel navrhnul, že bychom mohli následující den vyrazit do Ústí nad Labem a dokud je dostatek vody, tak se jít podívat k Vaňovskému vodopádu.

Nahoru na Větruši jsme se nechali vyvézt lanovkou.
Výhledy jsou krásné, ale trochu zamlžené. Je bouřkové období a teplota vzduchu a vlhkost po nočním dešti je dost vysoká a tak se mezi kopci tvoří opar.
Pohled na hrad Střekov.
Zámeček na Větruši.
Vyhlídková věž je přístupná, ale momentálně je ještě zavřeno.


Čeká nás čtyřkilometrová cesta k vodopádu

V lese poletuje plno motýlů, jen někteří letí do míst ve svahu, 
kam za nimi nemůžu jít...toto je bělásek řepový

Po výstupu na Soudný vrch se nám naskytl výhled přes louku.

Cesta nám trvá docela dlouho, protože manžel musí při výstupu často odpočívat. Navíc cesty jsou podmáčené a místy to docela dost klouže. Nikam nespěcháme. jen  si přejeme, aby nás někde v lese kde to neznáme, nezastihla bouřka.
Manžel odpočívá a já fotím detaily rostlin.








Konečně lavička a výhled...doplníme tekutiny, krátce odpočíváme. Míjí nás skupina lidí a na úzkých  a docela kluzkých cestičkách není kam uhnout, 
tak se odpočívadlo hodí.
Pod námi na druhé straně Labe je hrad Střekov.


Z další vyhlídky už se kocháme pohledem na Masarykovo zdymadlo a na Střekov


Dostáváme se do míst, kde jsou ve strácních popadané velké kameny.


Místy se nám naskytnou zajímavé výhledy u i když jen přes větve stromů.







Tady je spadlý strom. 
Prohlížím bedlivě okolí. Docela se divím, protože před chvílí nás  předcházely učitelky s dětmi z mateřské školy a tuto překážku museli všichni zdolat.
Přišlo mi to docela nezodpovědné. Děvčata sedí a povídají si, češou si vlasy,
 a děti běhají po kamenech. Asi to tu dobře znají.

12 m vysoký Vaňovský vodopád, který se nachází na Podlešínském potoce.
 Na to, že stále prší, tak v něm momentálně moc vody není.




Ještě se nám nabízí cesta na vyhlídku z vrcholu Vrkoč,
ale to už by manžel nezvládl. 
Kloužeme se po čedičových kamenech cesty dolů pod vrchol, kde máme domluvenou schůzku se švagrem.

Pohled na Vrkoč z jeho úpatí. Různě zkroucené sloupce mi připomínají
čedičové vrchy Pustý zámek u České Kamenice i Zlatý vrch.


Jezírko ve Vaňově u restaurace, kde je moc hezké posezení, ale je zavřeno.

Čekání na švagra si krátím prohlídkou okolí parkoviště.
Tady náš výlet končí návštěvou rodiny manželova bratra.
Na bouřku se začala obloha připravovat až po našem návratu domů. 


26 komentářů:

  1. Járo, super kulturní zážitek k odpolednímu kafíčku, koukám, jestli na fotce za Střekovským hradem neuvidím novostavbu Simonky/Blondýny, hihi. Lituji, že jste pěšinky měli mokré, to se hůř chodí.Moc pěkné jste to zvládli. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, také jsem si na ni vzpomněla. Děkuji a měj se krásně.

      Vymazat
  2. Jo a na druhém snímku spíš tuším, než vidím Bukovou horu - vysílač. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Jarko, krásně se touláte. Toto jsou místa pro mne naprosto neprozkoumaná, znám je pouze z fotek. Ale je tam hezky. Jen ten vodopád jsem málem přehlédla, opravdu moc vody z něj neteče. :O)
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši přiznám se, že jsme byli zklamaní. Po tak náročné cestě...čekali jsme víc. Jinak ten kopec je zajímavý. Měj se hezky.

      Vymazat
  4. Jaruško, udělali jste si krásný výlet. Když jsem viděla hrad Střekov, tak jsem si také vzpomněla na Simču a říkala si, která chatička je asi ta její.
    Přeji Tobě i manželovi hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko děkuji. také jsem na Simču myslela..

      Vymazat
  5. To je ale pěkný výlet a výhledy. A vodopád je působivý, i když teklo málo vody. Ráda jsem se s vámi prošla :) Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško děkuji. Upřímně...nás ten vodopád zklamal u i když ten skalní útvar je velice zajímavý.

      Vymazat
  6. Krásný výlet i parádní fotečky jsi Jaruško opět pořídila. Děkuji za krásné pokoukání a hlavně se opatruj.

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za krásné seznámení s místem, které opravdu neznám. Větruši vždycky vidím jen z dálnice, výlet jsem si do těchto míst ještě neudělali. A některé cesty teď kloužou opravdu hodně, nedávno jsem se málem natáhla při procházce s Aaronem.
    Přeji hezký den, Járo. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko máš pravdu a tam vede z Větruše cestička ve srázu a uklouznout v některých místech by znamenalo skutálet se kus dolů...Místy je opravdu úzká a někde i když je v některých místech dlažba, tak jsou tam viditelné sesuvy půdy a to se musí jít hodně opatrně.

      Vymazat
  8. Jaruško opět máš krásné fotečky...moc pěkné záběry i výlet byl určitě krásný...přeji Ti i Tvé rodině prima výlety a příjemný nový týden:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko moc děkuji. Pro mě je každý výlet krásný i když jsem třeba z navštíveného místa trochu rozladěná. Užívám si hlavně pobytu v přírodě a to je přesně to, co nejvíc potřebuji.

      Vymazat
  9. Krásný výlet Jaruško a pěkné fotky, pro mě jsou to všechno neznámá místa ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, já to zase neznám tam u vás a je tam také moc krásně.

      Vymazat
  10. Opět krásný výlet i pro mě, sedící v pohodlí domova😊

    OdpovědětVymazat
  11. A já zase přidám - pro mne vzdálený kraj, kam se těžko dostanu, ale o Větruši nebo Střekově vím, díky Tvým fotografiím zase rozšířím své obzory. Cesta k vodopádu byla v teplém létě asi příjemná.
    Měj se hezky a další příjemné výlety přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Ústí nad Labem je docela zatracované město, ale jsou tam některá hezká místa ale také místa, kam se bojí i policisté. Je to důsledek sestěhování nepřizpůsobivých na sever Čech obecně, podobně jako i v některých místech Moravskoslezského kraje.

      Vymazat
  12. nádherné fotky Jaru, přeji ti krásný nový týden

    OdpovědětVymazat
  13. Ten výlet jsi měla úžasný Jaruško, skály jsou super, nádherná podívaná ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.