POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

02 února, 2022

Proměnlivé počasí

 Máme 2. únor 2022 a proměnlivé počasí pokračuje. Po dlouhém vysedávání doma jsem neodolala občasným slunečním paprskům a nakonec vyrazila ven.  První únorový den byl sice bílý, ale odpoledne začalo do sněhové nadílky pršet a do rána většina sněhu zase roztála.

První únor  ráno a bílá, zasněžená krajina.
 Jenže ven se jít nedalo. Sníh se střídal s deštěm.

Ptáčkové se bořili do sněhu na větvích stromů.
Zvonek zelený už prozpěvoval.
Modřinky ve sněhu vypadaly legračně.
Do rána druhého února už všechen sníh z větví opadal a na zemi roztál.
Ráno se začalo střídat sluníčko s dešťovými přeháňkami.
Ven jsem se dostala až po obědě.
Sníh na loukách rychle tál a naplnily se malé potůčky.



Přítok do Hráze

 

Tři stáda srnek se spojila. 
Ale pokud sem přešly i srnky z louky za lesem, tak by jich mělo být osm.
Jedna tedy chybí.
Uvědomila jsem si, že seno pro ně jsem zapomněla vzít. Tak příště.
 Teď je na louce tráva,  nemrzne, tak si potravu najdou.

Luž je schovaná ve sněhové přeháňce. 
----
O kousek dál jsem si povídala s paní, která upravovala cestu vodě, 
aby jim netekla do zahrady.
Od ní jsem se dozvěděla, že před pár dny v noci jednu ze srnek 
u jejich plotu roztrhal vlk. 
Vyslechla jsem si smutný příběh srnky, který se mi tu nechce ani vypisovat
 a pokračovala jsem dál v cestě, 
protože se hnala další dešťová nebo sněhová přeháňka.
Pohled na město
Na severu sluníčko, na jihu přeháňka


Tady není zorané pole, ale louky hodně rozryté divokými prasaty












Začalo zase pršet a tak jsem foťák uložila do brašny a spěchala domů. 
Další fotografie už jsem pořizovala z  domova.
Sluníčko zase zapadalo do mraků...
Jedlová, tam je sníh.
Sluníčko už bude brzy zapadat mezi Dymník a Vlčí horu.


První dva únorové dny ve fotografiích nejsou nijak moc zajímavé, 
ale já jsem si hlavně užila procházku . Po devíti dnech konečně v přírodě. Jen smutný příběh srnky mně trochu zasáhl, ale to je příroda...

30 komentářů:

  1. Járo, obdivuji tě, jak dokážeš sama chodit po okolí Rbk a v tom mokru. Já jsem šla dnes na poledne k busu ve slejváku, že takový dlouho nepamatuji, pak začaly padat kroupy a náhle bylo po přeháňce. V Praze chvílemi pěkně svítilo sluníčko a odpoledne se u nás zase zatáhlo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Kdybychom mohli někam vycestovat, bylo by to lepší, ale teď je i tady ve městě dost nákazy, tak že ani mladí k nám raději nechodí i když jsou očkovaní a v práci ještě testovaní. Jen že já nedokážu být zavřená pořád doma i když mám knížky, mám pletení, háčkování, počítač...Měla bych spoustu možností, ale chybí mi ten pohyb na čerstvém vzduchu. Měj se pěkně a hlavně se opatruj.

      Vymazat
  2. Za takového počasí jsem zbaběle schovaná v teple domova😉. Díky Tvé “otužilosti”, se mohu kouknout do přírody s výhledem na kopečky. Příhoda Srnky je jak z nějaké tajemné pohádky od Andersena 🥲

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, on je ten příběh srnky dost krutý, ale je to příroda. Že tu jsou vlci víme, ale nenapadlo by nás, že už chodí i k domům na okraji města. Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  3. Jaruško, letošní zima je taková podivná. Pěkné fotky jsi pořídila ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni je, ale my to neovlivníme. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Jaruško, to není pravda, fotografie jsou zajímavé, ráda jsem se s tebou virtuálně prošla. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Měj se moc hezky a hlavně zdravě.

      Vymazat
  5. Jaruško, u nás bylo včera počasí jak na houpačce - ostré slunce a vítr, vzápětí liják...
    Ta prasata bych tedy potkat nechtěla a vlka už vůbec ne...Ale jak píšeš, je to příroda.
    Děkuji za krásné fotky a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás také. Dvakrát jsem musela uklidit foťák do brašny protože se strhla přeháňka deště s krupkami. Na loukách se nikam schovat nedá...Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  6. Jaruško, krásné fotografie z procházky. Srnky je mi moc líto, ale jak píšeš, je to příroda.
    U nás je také počasí jak na houpačce a to mě nikam nevyláká. Jsem raději doma v teple.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko moc děkuji. Srnka chudák asi zkusila...Počasí je asi všude stejné. u nás dnes zase celý den zataženo. Měj se pěkně.

      Vymazat
  7. U nás je to taky jak na houpačce. Dopoledne protrhaná obloha, vykukuje slunce. Plánuji si na odpoledne vycházku a tu máš čerte kropáč. Počasí změní tvář do té míry, že se mi nechce. Takže sem tam někdy se přemluvím, ale jsem teď spíš doma.
    Díky za fotky tam od vás.
    Pěkný klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani tak u nás je to stejné. Jen že dopoledne většinou stojím u plotny nebo jsem na nákupech a pak stojím u plotny a odpoledne se to zkazí...Měj se moc hezky a děkuji za komentář.

      Vymazat
  8. Ahoj Jaru,
    moc pěkné snímky. U nás je ponuro, šedivo, bez sněhu i sluníčka. Ani se mi nechce z baráku.
    Přeji Ti pěkné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko moc děkuji. Je to všude stejné. Jen že já dlouho nevydržím být zavřená doma a ven na vzduch musím hlavně proto, abych měla pohyb. nevydržím celé dny sedět nad ručními pracemi, nad knížkou nebo u počítače. Měj se pěkně a budeme se těšit na jaro se sluníčkem.

      Vymazat
  9. Zdravím Jaruško...fotečky jsou krásné a ta obloha nádherná...opět se ti to vydařilo...líbí se mne moc...přeji Ti od srdce klidný zbytek týdne...děkuji za obrázky v NK a komentáře:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko moc děkuji. Také Ti přeji moc krásné dny .

      Vymazat
  10. Jarko, také mi nevadí, když jdu na procházku sama, ale na rozdíl od tebe jsou to teď procházky po městě. Žádný sníh, sluníčko občas, ale vítr fouká pořád. Jeden den jsme zůstala doma a má to jako ty. Musím ven, třeba jenom nakoupit a mezi lidi, i když mě někdy pořádně štvou. Jak jsem zavřená doma, tak mi pořád něco chybí. Zdravím 😉😄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máme stejné Evi. Děkuji Ti a přeji Ti příjemné dny a snad se toho sluníčka dočkáme.

      Vymazat
  11. Jaruško, je to pěkné i smutné... Z fotografií mě nejvíc zaujaly ty potůčky a přítoky (Hráze). Srnky je mi líto, kolik jich zahyne na silnicích, obvykle večer slyším v rozhlase hlášení. Vlci se do naší přírody vracejí, v těchto dnech jsem vyslechla, že na Šumavě jsou 4 smečky. Někdo se možná raduje, tvrdí, že vlk do naší přírody patří, já asi nejsem takový "znalec", ale tvrdím, že ne. Nejsme jak Polsko nebo Rusko (rozsáhlé státy) a celá desetiletí tu vlci nebyli a byl klid. Aby se člověk bál jít do lesa, že potká vlka nebo medvěda, nejsme v "Mrazíkovi" a o takové setkání nestojím. Vím, že někdo, kdo se bije do prsou, jaký je "zelený" nebo ekolog, by mi můj názor rozcupoval, ale píši to podle svého. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš úplnou pravdu. Tady jsou vlci Lužických horách i ve Šluknovském výběžku, a tím že se tu hodně kácí lesy, tak se nebudou mít kde schovat. Prý před člověkem utečou...ale do kdy!?? Zrovna jsme s manželem vzpomínali, jak za našeho mládí a myslivec svůj revír hlídal a nestalo se, že by tu běhaly lišky i ve dne jako teď, nebyla přemnožená vysoká, ani prasata. Počty se regulovaly. Dnes to nemá kdo stavy zvěře regulovat. Dříve tu byli i vidět mufloni, kteří tady úplně vymizeli. Lesy zničené těžkou technikou, nepořádek nejen po kácení ale i od nepořádných "rádoby turistů" a cyklistů, v nich. Smutný to pohled. Měj se Hani moc pěkně.

      Vymazat
  12. Hezký večer Járo, opět se tu kochám nad tou krásou♥ Nádherné momentky jsi pořídila a jsi opravdu šikovná. Chválím zase ty mraky i ten odraz od sluníčka máš můj obdiv už ab se počasí umoudřilo, chvilku padá sníh potom prší pak máme mlhu no prostě počasí na draka hihi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko já už bych také ráda jaro a hlavně sluníčko, protože takováto zima mně opravdu nebaví. Dlouhé temné dny, kdy chybí světlo a ven se jít nedá, protože pořád prší nebo mrholí. Je to tak všude, jen h nahoře na horách je vidět sníh, ale v deštivém počasí se ani tam jít nedá...Měj se pěkně a moc děkuji za komentář.

      Vymazat
  13. Ahojík Jaruško děkuji za přáníčko, komentáře. Fotečky náááádherné, počasí hodně divoké, ale to i u nás************************

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Jaruško moc krásné fotečky no prostě krása.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc pěkné fotky Jaru ♥ letos je ještě divnější zima než loni ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Květuš. Máš pravdu. Ta zima je letos fakt děsná a je to strašně dlouhé.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.