POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

19 května, 2022

Kamenický Šenov a Panská skála

15. května 2022

Výlet č. 11.

Znovu jsme se vydali vlakem do České Kamenice. Jen tentokrát jsme už věděli, že pojedeme Kamenickým motoráčkem do Kamenického Šenova a odtud se vydáme pěšky k Panské skále, kam jsme při minulém výletu nedošli.

Cestu pod Kamenickým hradem si užíváme.

Vláček nás dovezl na nádraží, ale dál nás stejně čeká cesta stále do kopce...
Cesta na Kostelní vrch
Lávka přes zrušenou trať z České Kamenice do České Lípy.
Pohled na zrušenou trať...takových je tady na severu Čech víc.

Stále jsme stoupali na Kostelní vrch
Šenovský vrch
Na Kostelním vrchu stojí kostel  Narození sv. Jana Křtitele. V zahradě u kostela jsou zajímavé náhrobky. Zahrada ale není přístupná. Nahlížela jsem tedy přes mříže brány.

Kostel byl otevřený, tak jsem nahlédla.

Muzeum skla bylo otevřené, ale manžel na mě nechtěl dlouho čekat
 a tak jsem na prohlídku nešla. Naproti jsme se na chvíli posadili na lavičku a poobědvali chleba se sýrem a ovoce, abychom pak pokračovali dál do kopce směrem na náměstí.

Před Městským úřadem stojí tato skleněná socha
Dvořáčkův park
Náměstí T. G. Masaryka

Skleněná výzdoba v autobusové zastávce.
Nechybí tu studny, které míjíme po cestě.
Jeden z nejkrásnějších domů ve městě.
Blížíme se k cíli. Kolem skály i nahoře bylo dost lidí, Snažila jsem se fotit tak,
 abych jich tam moc neměla, ale občas to nešlo, tak že jsem retušovala...
Zleva Studenec a Šenovský vrch
Panskou skálu jsem obcházela ze všech stran.

U Panské skály jsou tato Boží muka.
Nahoru jsem nelezla. bylo tam dost lidí a já nemusím být všude...

Cesta zpět....

Sklárna za nádražím

Turistická cesta do České Kamenice vede přes Zámecký vrch,
ale my jsme zpátky zase jeli vláčkem. Ušli jsme sice jen sedm kilometrů.
 Polovinu cesty jsme šli do kopce a na manžela toho bylo docela dost.
Po nemoci stále ještě není ve formě.
 Jsem ráda, že aspoň  na kratší výšlapy je ochoten jít.
Náš výlet tu končil a čekala nás cesta vlakem domů...

1. Jarunko moc zdravím a za fotečky moc děkuji jsou super ty skály jsou nádherné hned bych tam lezla také hezký večer přeji a opatruj se ..♥♥

1. Bětuš moc děkuji. Ono to na tom čediči dost klouže. Nevím, jestli bych chtěla ve svém věku riskovat zlomeninu. I zdola je to krásné a výhledy pěkné.

2. Milá Járo, to jste se pěkně prošli.Na ten hřbitov kolem kostela jsme šli vlevo od kostela, ale na hřbitově za kostelem jsou také staré a pěkné náhrobky, jezdíme tam občas, manžel tam má rodiče.Pamatujeme, když vlak jezdil po této trati, stejně jako po té do Verneřic z Velkého Března a nebo k Úštěku.Měli jste pěkné počasí. V Kam. Šenově má manžel tetu, na pů cesty od Panské Skály k náměstí.
    Přeji ti další, hezké výlety. Jiřina z N.

1. Jiřinko ona byla brána zamčená, jít se tam nedalo. Otevřený byl jen kostel. Nahlédla jsem tedy přes bránu a šli jsme dál k Panské skále a pak zpátky už nám nezbyl ani čas, zastavit se u pramene Žába. Nechtěli jsme jet posledním vlakem. Děkuji Ti a přeji krásný víkend.

3. Járo, tvými výlety se opravdu kochám. Moc se mi líbí skleněné dekorace i malebné domy ve městě, staré náhrobky mám moc ráda. Je v nich vytesaná celá historie města. Panská sklála - dobře si pamatuji, jakou mi udělalo radost, když jsem u mí byla.
    Moc děkuji a přeji hodně tak povedených výletů. Pa, Helena

1. Helenko moc děkuji. Na Panské skále se točila pohádka Pyšná princezna, což jistě dobře víš. Větší, ale bez jezírky a stejně krásný je nedaleko obce Líska - Zlatý vrch. Přeji Ti krásný víkend.

4. Pěkný výlet. Není třeba nachodit spousty km i tak je možné mít pěkný zážitek. Nebyla jsem tady, tak jsem si Tvoje fotečky užila.
    Měj se hezky!
    Hanka

1. Hani moc děkuji. Přeji Ti krásný víkend.

5. Pěkný výlet s krásnými chaloupkami, pěknou přírodou a Panská skála je něco neobvyklého. Díky za procházku.

1. Moc děkuji. JE tam krásně, ale pořád plno lidí. Musela jsem některé fotky retušovat, abych někoho náhodou nekompromitovala.

6. Anonymní20/5/22 09:35

Jaruško zdravím a přeji hezký pátek i víkend...fotečky jsou nádherné...škoda že si nenapsala...mohli bychom se vidět...je to kousek ode mne...užívejte hezkého počasí i výletůůů...

1. Z anonymního komentáře nepoznám, o koho se jedná, tak že bych tě nemohla kontaktovat. Děkuji a přeji Ti krásný víkend.

7. Milá Jaruško,Ty naše výletnice. Máš tu spoustu úžasných fotek. V tom kostele, mně to moc oslovilo👍👍👍všechny fotky jsou foceny s láskou💖no prostě jsi borec nakonec👍👍👍chtěla bych Ti moc poděkovat za komentáře na mém blogu😘přeji Ti i celé tvojí rodině vše dobré🍀opatruj se 🍀

1. Alenko, moc děkuji. Dokud to jde, je třeba to využít a navštěvovat okolí, kam se dostaneme. Tak je třeba to využít, dokud je to možné. Měj se pěkně.

8. Jaruško, výlet musel být skvělý, ale ta Panská skála - to je něco! Já tam nikdy nebyla a těžko kdy budu, ale znám to, bylo to v každé učebnici geologie, možná zeměpisu, vždyť je to čedič. Ty sis na to nesáhla? Nevím, jak je to tam přístupné, ale něco ti tu přidávám:
    "Vznik Panské skály je spojen s nárazem kontinentální africké litosférické desky do evropské, což vedlo ve druhohorách a třetihorách k alpinskému vrásnění a znovuaktivování vulkanismu v této krajině vlivem vzniku nových zlomů v kůře. Přes tyto zlomy mohlo opět proudit magma k povrchu. V oblasti Panské skály se vzhůru tlačilo zhruba před 30 miliony let magma čedičového složení, které ale zůstalo v sopouchu či přívodním kanálu a nikdy se nedostalo na povrch. Uvězněné magma začalo velice pozvolna chladnout, čímž začala vznikat typická odlučnost, kterou je možné dnes pozorovat. To jsou, Jaruško, ty varhany. V geomorfologickém členění je skála součástí podcelku Verneřického středohoří a okrsku Benešovské středohoří."

1. Hani, na Panské skále jsme nebyli poprvé, jen jsme se tam byli po letech znovu podívat. Dříve jsem lezla i nahoru, odkud jsou krásné výhledy, ale teď už nemám potřebu všude lézt a tělo už také není tak pružné jako dřív. Většina kopců Lužických hor je tu tvořena čedičem, i náš Dymník je také z takových čedičových sloupců, což je vidět na vrcholu u rozhledny, stejně jako sousední Vlčí hora, Jedlová a Studenec se suťovými poli z čediče, Zlatý Vrch, Pustý zámek a další kopce v okolí...Podrobnosti jsem měla na původním blogu, který jsem si omylem smazala, ale kdo se o tom chce něco dozvědět, tak si to dnes už najde na Wikipedii. Děkuji Ti za komentář a přeji Ti krásnou sobotu i neděli.

9. Je to krásné místo.Byla jsem tam na podzim i v zimě,ale na jaře ne.Jezdíme často tím směrem,tak možná jaro ještě stihnem.
    Jaru,hezký víkend

1. Jitu moc děkuji za komentář. Bylo tam hodně lidí a tak jsem musela ty postavy retušovat i když jsem se snažila fotit tak, abych je tam neměla. Jinak Komentář opravdu ve SPAMu byl, tak že já to vždy projdu a komentář odsouhlasím a tím zveřejním. Někdy to zlobí, někdy ne. Měj se moc pěkně děkuji.

10. Jaruško, díky, opět se po ránu kochám. Měj pohodovou sobotu.

11. Anonymní21/5/22 11:12

Lezarts

Každý tvůj výlet je pro mě novým objevem!

12. Mockrát děkuji a přeji krásný den

13. Jaruško super výlet , moc děkuji za kouzelné fotečky, vychutnala jsem si to ♥

1. Danuško moc děkuji a přeji krásnou neděli.

14. Nádherné fotečky a krásné cestování. Chtěla jsem psát komentíky dopoledne, ale vůbec mi to nešlo, u nikoho. až po restartování to jde psát♥

1. Květuško moc děkuji. Ani u mě to nešlo, dokud se nezaktualizoval systém Windows, protože to běželo na pozadí. Někdy to tak je. Měj se moc pěkně a děkuji.

15. Parádní podívaná Jaruško, s Tebou vidím kus naší krásné zemičky. pa hezký den ⚛ ღ ♥

1. Leni moc děkuji a přeji ti krásné májové dny.

16. Kamenický Šenov mám v povědomí spojený s keramikou, ale nevím ani, zda to tak je, neznám ho.
    Panská skála je opravdový přírodní div, trochu mně připomíná Suché skály v kraji Českého ráje.

1. V Kamenickém Šenově se dělají křišťálové lustry a vyrábí sklo. Keramika ne. Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny.

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.