POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

21 května, 2022

Moje ranní toulání

 Nejraději chodím do přírody brzy ráno. To je ještě klid, poslouchám zpěv ptáků a potkám tak akorát nějakou tu srnku nebo přímo celé stádo.  Při návratu domů občas nějakého pejskaře, a u rybníků známé rybáře.


Ležící srnka mě bedlivě pozorovala z trávy. Zřejmě má u sebe mládě 
nebo ho právě čeká...
Vyfotila jsem ji a v klidu jsem šla dál, abych ji nerušila.
Původně jsem šla fotit východ slunce, ale východní stranu zakryly mraky.
Tak tu mám jeden  brzký ranní pohled ( 5:30 hod.), na Lužické hory.


Sluníčko se začínalo prodírat přes mraky.
Cestou k lesu.
Kolem lesa
Dymník a Vlčí hora ozářené ranním sluníčkem. Na západní straně jeden mráček...
Dymník
Vlčí hora. Tam se také kůrovec vyřádil. 
Množství pylu z kvetoucích stromů a luk se usadilo 
na hladině rybníka U Natury.
Rybník Racek. Po šesté hodině ranní se u rybníka usazují první rybáři.
Někdy se jen pozdravíme a projdu dál, někdy prohodíme pár slov. 

Když je hladina jako zrcadlo...





Ve vzduchu je zvláštní opar a hodně pylu.

U vedlejšího rybníku  se jménem Tůň
Tůň. tento rybník vznikl po těžbě hlíny na výrobu cihel. 
Kdysi byla kousek odtud v lese cihelna.
 Z nepoužívané hlíny byla později vytvořená hráz.
Tůň
Zpět u Racku. Začal foukat vítr a zrcadlově klidná hladina se rázem změnila.
Tady je ještě vidět rybářův nahozený prut. Jeden kapřík už se mu plácal v kbelíku.



Prošla jsem lesem a vracela se domů.
U vodárny. 
O kousek dál jsem si ještě nastříhala pro andulky větvičky, 
aby měly něco na hraní a pospíchala jsem domů na snídani. 
Bylo před osmou hodinou ranní a sluníčko už docela hřálo.
Takováto rána mám moc ráda. Fotila jsem i některé detaily, 
ale ty si nechám do dalších příspěvků. 
Ranních sedm kilometrů bylo super, 
jen ten východ slunce  tentokrát nevyšel...tak snad příště.
Jen že to budu muset vstát ještě o trochu dřív.

30 komentářů:

  1. Anonymní21/5/22 21:01

    Lezarts

    To je klid a krása!

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky Jaruško, to je nádherná ranní procházka a úžasné fotečky i slovíčka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  3. Jarunko krásné ranní toulaní fotečky super děkuji a zdravím hezké dny přeji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško, moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  4. Moc krásné záběry, některé si umím představit jako zarámovaný obrázek. Máte to tam hezké. Přeji pěknou neděli. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  5. Járo, jak píšou nade mnou, klid v obraze, máš můj obdiv, že dokážeš tak brzy ráno jít sama do luk a k lesu.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, po ránu je to na loukách opravdu klídek, jen mi ještě chybí motýli., kterých tu bývá opravdu hodně. Přeji Ti krásný nový týden a opatruj se.

      Vymazat
  6. Naprosto ti rozumím, Járo! Ten klid, probouzející se svět, to je nádhera! Moc jsem si tvé fotky užila.
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Voňavá rána mám moc ráda a v loukách je to krása. Mám to v sobě vypěstované od dětství, kdy se po ránu kosila tráva, dokud byla rosa a my jsme ty řádky za sekáčema s maminkou chodily rozhazovat na sušení. Vstávalo se už před čtvrtou hodinou ranní, jak se začalo rozednívat. Proto s tím ani teď nemám problém.

      Vymazat
  7. Ranní procházky jsou úžasný, jen se vykopat z postele. Krásná je srnka, jak vykukuje z trávy. A východ slunce cvakneš příště. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím já problémy nemám. Vstávám brzy každý den. Výjimkou můžou být dny, kdy mi není dobře. Moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  8. Jarko, nádherné fotky. Taková procházka je určitě skvělá. Úplně slyším to ticho, klid a pačí koncert. Úžasné 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Po ránu je příroda opravdu nádherná. Evi moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  9. Jaruško po ránu, když je rosa je příroda nejkrásnější.Krásné fotky i procházka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Tady ten den byl zrovna před bouřkami a rosa nebyla. ale fotky s rosou mám z minulých dní. Měj se moc hezky

      Vymazat
  10. Rána v lukách musí být krásná,umím si to představit.Právě jsem si dala foťák do tašky,ráno v šest jedu na krev do nemocnice a pořád přemýšlím,kam bych si šla to ráno užít.Nejbližší jsou Tři rybníky.Taky,co na to manžel.
    Jaru,moc krásné fotografie.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu , já věřím, že pořídíš nádherné snímky jako vždy a já se zase budu radovat ze Tvých fotografických úlovků. Jitu moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  11. Krásné fotky, Jaruško. Také mám ráda ranní procházky, ten klid...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji Ti krásný nový týden.

      Vymazat
  12. Suprové fotečky, tak teď nevím, ale mám ten dojem, že už jsem tu byla, komentík nevidím. Hrozně to zlobí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, komentář byl váš spamu. Děkuji ti za něj

      Vymazat
  13. Takové záběry mně nejsou souzeny, protože ráno mám ještě hlubokou noc.
    Zajímavá je fotka s pylem na hladině, který rozrušil obraz na hladině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já m rána naopak moc ráda. Jsou svěží a voňavá. Děkuji a měj se pěkně

      Vymazat
  14. Ráno mám ještě hlubokou noc, proto takové záběry neuvidím.
    Zajímavá je fotka s pylem, který rozrušil odraz na hladině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to má manžel také. Když má vstát v sedm tak je nevrlý. Měj se pěkně.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.