POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

06 června, 2022

Rackotzbrücke - Ďáblův most

 Výlet č. 13

5. června 2022

Tentokrát jsme se se synem vydali k městečku Kromlau v Sasku navštívit rododendronový park a také se podívat na opravený "Rackotzbrücke" tedy Ďáblův most. Tato část Saska spadá do části Horní Lužice,  která pokračuje až do části Polska.

Zrovna se tuto neděli konaly oslavy Letnice ( Svatodušních svátků) a bylo tu dost lidí. Odevšad zněla hudba a probíhaly tu různé akce týkající se právě Letnice. Podél silnice  byly stánky s různým zbožím a  také se tu konalo setkání auto veteránů. Organizace akcí i parkování  bylo zajištěno s německou pečlivostí a tak jsme ani nebloudili,  i když  jsme museli k příjezdu a na parkování zvolit úplně jinou cestu.

Nás ovšem zajímaly rododendrony a Ďáblův most. Bohužel mnoho keřů už bylo odkvetlých...ale i tak je tu krásně.
Cestou jsme na louce zahlédli čápa

Park s rododendrony se nachází v lese. Cesty jsou tu upravené vysypané pískem..

Vzadu jsou kolotoče a houpačky, zní hlasitá hudba a lákavé volání. Pouť v plném proudu. I tak je tu nádherně.






Musím přiznat, že na focení tu není zrovna ideální světlo, ale snažila jsem se.
Ďáblův most v originále Rackotzbrücke, se nachází v Sasku, nedaleko městečka Kromlau, ve stejnojmenném rododendronovém parku. Jeho přezdívka odkazuje k mostům, které vznikaly v různých časových obdobích - nejčastěji ve středověku - a lidé se domnívali, že most nebylo možné vytvořit lidskou rukou,  a že se jedná o dílo ďábla.
Rackotzbrücke, pojmenovaný podle jezírka Rackotzsee, nad nímž se pne, ale nevznikl ve středověku, ale mnohem později, zhruba mezi lety 1860 - 1882. I přes zlověstné pověsti jej postavili lidé, a to z čedičových bloků, které sem byly dovezeny z lomů ze Saského Švýcarska.



















Královny květin nebo léta...a kouzelný dědeček. Focení mi bylo dovoleno.


Azalky už odkvetly














Zámek. Bylo sice otevřeno, ale  na prohlídku jsme nešli.



Sraz veteránů. U tohoto auta jsme se nasmáli, když syn Pavel prohlásil: 
"Tady si na střeše veze tchýni na dovolenou. "

"Erko" to byla první "škodovka", kterou si syn po vyučení automechanikem dal dohromady a docela dlouho s ní jezdil.
A takovou Octavii jen v jiné barvě jsme měli jako první naše auto.
Náš výlet do těchto míst skončil. ještě jsme navštívili větrný mlýn u Kottmarsdofu, ale to už zase jindy...Přidávám mapu cesty. Příjezd z druhé strany byl uzavřen.
Hezké letní dny přeji.

34 komentářů:

  1. Já tam byla před těmi třemi nedělemi už podruhé, ale koukám, že jsou tam místa která vůbec neznám.. tak mi tam vždycky máme na tu prohlídku necelou hodinu a to je málo... já tedy chytla rododendrony asi v plném květu, i když azalky už taky měly namále.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli výlet v plánu dřív, ale syn měl pracovní povinnosti a pak zase nebylo příznivé počasí na výlety. Mrzelo mě to hodně kontrastní světlo a špatně se mi tam fotilo. Navíc jsem pořád někomu uhýbala, protože tam bylo opravdu hodně lidí. Díky za komentář a měj se pěkně.

      Vymazat
  2. Krásné fotky i prostředí Jaruško, tam by se mě líbilo se procházet♥

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná podįvaná Jaruško,děkuji...

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Járo, tvé fotky vždy musím chválit, protože se mi líbí, ale dnes máš moje zvláštní poděkování: už tři roky po sobě jsme se s Janou hlásily na zájezd do Bad Muskau a Kromlau ( i jinam ) a vždy nám to na poslední chvíli zrušili - ale peníze vrátili. Tak jen díky tobě jsem tam nyní byla! Most jsi pofotila pěkně a rododendrony také.Mám moc ráda zámecké parky. Jiřina z N.
    Těším se i na další fotky z vašeho výletu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, my jsme se už jen zastavili u mlýna v Kottmarsdorfu. Jinam jsme se už nedostali. Cesta z RBK do Kromlau trvá hodinu a půl, protože se jeden pořád okreskami a projíždí se vesničkami. Po dálnici se jeden jen kolem Löbau asi tři km, pak zase vesničky. Děkuji Ti a přeji krásný večer.

      Vymazat
  5. Moc hezké a zajímavé pokoukání a pěkné fotky Jaruš...

    OdpovědětVymazat
  6. Anonymní6/6/22 22:22

    Lezarts

    Kouzelný a okouzlující výlet! Zapisují do seznamu👍

    OdpovědětVymazat
  7. Moc ráda jsem se podívala, Jaru! Moje mamka tam byla kdysi na výletě, já ještě ne. Fotky jsou parádní, i těch aut, kousky hodné obdivu.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam toho hodně ke koukání, ale davy lidí a to já zrovna nemusím.

      Vymazat
  8. Jé Vendy tam byla taky. Takže už po druhé krásné fotky si mohu prohlížet. Nebyla jsem tam.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji za komentář. Ono je to dost stranou a i od nás dost daleko. Kdyby to syn nechtěl vidět, tak bych se tam už nedostala.

      Vymazat
  9. Jaruško, tak jsem se s Teblou prošla. Velká krása.Musí tam být nádherně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Krásně tam opravdu je, jen je to dost daleko.

      Vymazat
  10. Jaruško zdravím a přeji,hezký nový týden...fotečky máš opět úžasné...a výlet byl určitě také úžasný...děkuji ti za prohlídku...NÁDHERA...také děkuji za návštěvu NK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko moc děkuji a přeji Ti také krásné dny.

      Vymazat
  11. Anonymní7/6/22 16:13

    Fredy Kruger

    " Když jsem šel dneska po Ďáblově mostě,
    ,,něco se stane ! ( já cítil to v kostech ! )

    A taky jo !! ... nevím, zda z toho měl prospěch,
    však někdo se na zem, - vysmrkal sprostě !
    Jáá... šláp na to, uklouz, nu... upad´ jsem prostě !!
    žena mi povídá : ,,tak z toho nešil ! "

    Jak se Bobb Šoustek na procházku těšil !

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruško moc hezké fotečky tak jsem se pokochala nádherou hezký den přeji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuš moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  13. Ŕhezkých fotografií, které stojí za podívání. Nevšední bývá i takový sraz auto veterán a někdy si připomene vlastníka takového auta a čím jezdil. Když jsou udržována je to krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veteráni se tam teprve sjížděli, když my už jsme se vraceli domů. V Německu byl ještě v pondělí svátek a oslavy měly teprve vrcholit. Díky za komentář a přeji krásné dny.

      Vymazat
  14. Jaruško děkuji, parádní fotky, slovíčka a ty květy.......paráda ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo tam krásně. Děkuji a měj se pěkně

      Vymazat
  15. V prvé řadě poděkuji za mapku, pro nás ze vzdálenějších oblastí je potřebná, abychom se zorientovali v prostoru, protože jsi nás zavedla do míst, kam se já těžko dostanu a neznám to tam. Jsou tam malebná zákoutí a fotky mých oblíbených pěnišníků mě potěšily. Hlavně to tam hezky udržují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já bych se tam také nedostala, ale syn to chtěl vidět a tak jsem s ním jela autem. Jinak je toto místo pro nás nedostupné. Děkuji za komentář a měj se pěkně.

      Vymazat
  16. Hezké pokoukání tam by se mi líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásné místo, jen od nás dost daleko. děkuji za komentář a přeji ti Krásné dny.

      Vymazat
  17. Jaruško, překrásné. Nedávno tam byla i VendyW. Moc krásné místo a fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško děkuji moc. Vím, psala mi to. Sešly jsme se s příspěvky v jeden den...Náhoda.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.