POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

01 června, 2022

Východ slunce

 Máme tu meteorologicky první letní den. Na ten astronomický si ještě tři týdny počkáme tedy do 21. června do 11:14 hod, kdy nastane letní slunovrat a pak se zase dny začnou krátit.

Já jsem si ten první meteorologický letní den chtěla užít od samého rána a tak jsem v pět hodin vyrazila na procházku do luk s tím, že se mi konečně podaří nafotit východ slunce. Jen že sluníčko vychází pět minut před pátou hodinou a tak jsem to úplně vycházející sluníčko stejně nestihla. Musím si to příště lépe pohlídat. Navíc sluníčko vycházelo do mlhavého rána, tak že můžeme v nejbližších hodinách očekávat bouřku. To se také vyplnilo a kolem oběda bouřka opravdu přišla.

Byla jsem přímo zaskočená tou barevností brzkého rána s padající mlhou..



Obloha se začala zatahovat. Tentokrát ne od západu, jak jsem zvyklá,  ale od jihu.

Lužické hory v ranním oparu.

Můj dlouhý stín...


A ještě pár pohledů na krásu kvetoucí trávy. 
To už je dnes v době pečlivě upravených zahrad 
a neustálého udržování anglického trávníku, pro mnohé opravdu překvapivé.
Chmýří pampelišky (smetanky lékařské)
Srha laločnatá - tuto trávu najdeme na lukách v mnoha barevných variantách.




Ovsík vyvýšený
Vesnovka obecná
Ovsík vyvýšený
Chmýří  smetanky lékařské ( Pampeliška)

Pryskyřník prudký

Vesnovka obecná
Nosatec listopas na kopretině
Já ty louky miluji i když už jsem si také přinesla klíště a to zrovna nemusím...

42 komentářů:

  1. Járo, nádhera 👍 Ty první tři fotky by se určitě neztratily na nějaké té výstavě 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Tvé fotky trávy, milá Járo, jsou jako z nějaké krásné publikace. Super. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji a přeji ti hezký den.

      Vymazat
  3. Jaruško, to jsou nádherné fotky. Podobná rána pozoruji cestou do práce, jen nemám moc možnost fotografovat. Když vidím ty traviny, takto zblízka, tak jsou překrásné, jen mi nesmí růst v záhonech.-))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari, moc děkuji a přeji krásné, již letní, dny.

      Vymazat
  4. Odvketlé pampelišky se mi líbí v detailu víc jako žluté,moc hezké fotky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Také se mi to chmýří líbí a mám ho nafocené hodně. Přeji ti hezké dny

      Vymazat
  5. Úchvatné, Járo!
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško krásné fotečky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, moc děkuji a přeji ti krásný večer.

      Vymazat
  7. Anonymní2/6/22 00:03

    Lezarts

    Jenom Jára,
    v první den léta, v lukách s fotoaparátem za kuropění,
    pro naše potěšení,
    téměř ranní rosou létá! 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko děkuji moc za milý, veršovaný komentář. Jsi šikulka.

      Vymazat
  8. Jaruško, díky za dnešní tvoji krásu opět ke kochání. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  9. Mlžný opar a východ slunce má nádhernou atmosféru, detaily travin a kapky rosy jsou skvělé. Nádherné courání přírodou. Přeji báječný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že jsem nevyrazila aspoň o pět minut dřív. Oni mi tam při cestě do luk staví nový dům a tak musím delší část obcházet a to mě zdržuje. Nemám to ještě časově "vychytané". Děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  10. Zdravím Jaruško...moc děkuji za návštěvu NK a komentíky...opět nádherně fotky...moc děkuji že je mohu také zkouknot...přeji Vám krásné letní dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko já se chodím dívat na mobilu, ale tam nemůžu vkládat obrázky do knihy, tak se tam stavím většinou až na PC. Děkuji Ti za komentář a přeji krásný den.

      Vymazat
  11. Jaruško, louky za brzkých rán, příroda a makro - Tvoje parketa a je tedy silná ☺. Výborné jsou ty popisy, bez těch by to nebylo ono. Přeji další podobné výšlapy. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji za pochvalu. Já ta rána v přírodě mám opravdu ráda a když je rosa...tak ještě víc. Hlavně ten klid a pohoda, já ticho a zpěv ptáků... Přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  12. Hodně povedené snímky! Marně přemýšlím, kam bych tady u nás i na chatě šla na louky fotit východ. Na chatě ještě snad, ale tady .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím také vyrazit z domu dřív, abych východ slunce stihla v loukách. Pokud jsi v Mníšku na chatě, tak by to stačilo zajít někam k rybníkům. Záleží ve kterých místech chatu máte. Měj se moc hezky a užívej si letních dní na chatě a v přírodě.

      Vymazat
    2. Rybníky jsou v údolí pod dost vysokým hřbetem. Tam by východ vůbec nebyl vidět. Ale možná jedna louka u dálnice. Jinak dálnice to tak blbě rozděluje, navíc za ní je pro změnu les. Takže bych musela jít buď někdy ve čtyři abych se dostala mimo les, nebo tak o půl páté abych se dostala přes dálnici a na tu danou louku. A stejně zas by překážel les. Já to mám prostě jak tady tak tam schovaný za lesem nebo kopci.

      Vymazat
    3. Ani u Kytína by to nebylo ideál, to je ještě za dalším kopcem a lesy, to už je sluníčko hodně hodně vysoko. No staví se tam všude hodně. Okolo Mníšku, na Stříbrné Lhotě....

      Vymazat
  13. Ahojky Jaruško, to jsou opět parádní fotky, pampeliška se mi líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Jarunko tak to jsou zase nádherné fotečky děkuji a šikulka že tak brzo vsáváš opatruj se hezké dny přeji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško děkuji. Já zase chodím brzy spát..Měj se hezky.

      Vymazat
  15. Ráno je příroda hodně zajímavá,ty fotky s vycházejícím sluníčkem jsou nádherné.
    Já už dlouho žádný východ ani západ nefotila a asi ještě nebudu
    Jaru,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. Přeji ti hezké dny a opatruj se.

      Vymazat
  16. Jaruško zdravím a moc přeji hezký pátek i víkend...nádherné záběry...jsi profíkkk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Irenko moc děkuji. Hezký víkend ti přeji

      Vymazat
  17. Překrásné fotky Jaru ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Vstávala jsi brzy, ale stálo to za to, náááádhera♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.