POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

16 listopadu, 2022

Jedlová - Tolštejn...

 14. listopadu 2022

         Již týden předem jsem se chystala na výlet na hrad Tolštejn. Jen že před týdnem, kdy bylo opravdu krásně, se manželovi nikam nechtělo,  a nebyl nikdo, kdo by jel se mnou. Cesta na rozhlednu i ke hradu je lesem a mnohdy docela náročným terénem a  sama jsem se na takový výlet bála jet.

Nakonec se manžel nade mnou smiloval a že tedy pojedeme spolu,  ale nahoru na Jedlovou, odmítl jít. Poslední třetina cesty je totiž dost náročná a v tomto mlhavém počasí chápu, že by to neudýchal.  Já jsem s vrcholem Jedlové ani nepočítala, protože vím, že v posledních dnech je na vrcholcích pořád mlha a stejně bychom nic neviděli.

Vlakem jsme vyrazili na Jedlovou. Je to CHKO Lužické hory.


Hora Jedlová 776 m. Z lesa stoupá mlha.

Co vidíte v tom kořenu..? Já papouška nebo ptáčka s chocholkou.
Vrch Konopáč ( Jelení skála) 676 m
Tady se také hodně kácelo...a také to tu dost foukalo. 
Výhled k Malému Stožci pomalu zakrývá nový smrkový porost.


Odbočka na Jedlovou. My pokračujeme dál, ke zřícenině hradu Tolštejn.
Pohled na Míšeňskou dolinu. Nad ní Pěnkavčí vrch a v pozadí Bouřný
Uprostřed Bouřný, vpravo Stožec, ( Šébr),  který dál přechází v Konopáč - Jelení skála
Tolštejnská cesta
Míšeňská dolina. Přesto, že je mlha, je tu stejně krásně.
Skalní věž Malý Tolštejn
Konopáč -  Jelení skála 676 m,  Střední vrch 657 m, Velká Tisová 692 m

Hrad Tolštejn 670 m
Skalní útvar Malý Tolštejn





Dříve než ke hradu jsem se šla podívat ke zvoničce. 
Fotila jsem ji vždy z vyhlídky hradu. 


Dál už se jít nedalo. 
Pohled na hrad od zvoničky. Ten zelený dům s rovnou střechou  mi tam vůbec nesedí. 

Pohled k Varnsdorfu
Tolštejn





K vyhlídkám se musí přes turniket, ale nechci se tu slouho zdržovat, protože je docela zima, fouká ledový vítr a tak spěchám dolů za manželem, který čeká pod hradem. 





V restauraci se sice svítí, ale zřejmě fungují jen pro ubytované.



Po rychlé prohlídce hradu pospíchám dolů. Manžel čeká u orientační tabule. Fouká studený vítr a já doufám, že mi tu nenastydne...
Rozhodli jsme se, že se nebudeme vracet na Jedlovou, ale půjdeme na vlak dolů do Jiřetína pod Jedlovou.
Pokračování z cesty zase příště...

24 komentářů:

  1. Díky za nádhernou procházku, klidně bych se přidala. K tomu pařezu, já vidím ptáka s chocholkou 😀

    OdpovědětVymazat
  2. Járo, známá cesta zase jinak. Moc jsem se potěšila a zavzpomínala. Krásně jsi to navzdory počasí zaznamenala. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za připomenutí jedné pěkné dovolené.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná procházka a zaujal mě pohled na Varnsdorf, bylo vyfoukáno a vidět daleko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Na tu stranu to šlo, tam svítilo sluníčko, ale od Jedlové dozadu byla mlha. Měj se pěkně.

      Vymazat
  5. Lezarts

    Zase jeden pěkný výšlap👍

    OdpovědětVymazat
  6. Jaru, moc jsem si ten tvůj výlet užila. On má podzim opravdu něco do sebe. Je to takové zklidnění, nostalgie. Moc děkuji za krásné fotky a přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Jen foukal ledový vítr, ale výlet jsme si užili. Přeji Ti krásný sváteční den.

      Vymazat
  7. Krásný výlet,ráda jsem se s tebou prošla do míst,které neznám.a tvé nádherné fotky mi je přiblížily,hezké dny přeji...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Jezdíme tam každý rok, jen letos jsme měli výpadek, který jsme doháněli. Krásně tam bývá i v zimě. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  8. Tam jsem nikdy nebyla, takže jsem si to šlapala s vámi- no i když jen u PC.
    Moc hezké fotky!
    Měj příjemný sváteční den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Ahojky Jaruško, pěkné fotky. U nás prší je ošklivo ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji. Možná že bude do rána i bílo. U nás také prší a ochlazuje se.

      Vymazat
  10. Moc hezké fotky i krajina Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Působivé jsou otevřený výhledy do dálky jak z rozhledny.
    Na zříceninách jsou trochu zvláštní ty kovové můstky a plošiny, ale zase se zpřístupní části, kam by se nedalo dostat a odkud je také krásně vidět do okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak. Tady je tím vlastně i zakryté zpevnění zdí, aby dal neujizdely po skále dolů. Díky za komentář

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.