POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

23 června, 2023

Východ slunce a procházka loukami

22. červen 2023
Brzy ráno jsem se probudila a po půl páté jsem vstala a rychle vyrazila nahoru do luk s očekáváním zajímavého východu slunce. 
Bylo ještě šero a sluníčko by se mělo za chvíli vyhoupnout nad obzor.  Jedna louka už je posekaná a seno v balících.
Rychle se začalo rozednívat
Lužické hory v ranním oparu
Ranní světlo je hodně zrádné na focení a tak jsem musela často měnit nastavení.
Obešla jsem tolopový lesík a luníčko se najednou vyhouplo  mezi stromy.
V louce je prosekaná cestička. Chodí tudy děti do školy a někdo z rodičů jim tu pravidelně prosekává cestičku.
Místy je tráva vyšší než já...







Sluníčko vyšlo a já jsem se kochala ranní voňavou přírodou.
Cvrček na květu psárky luční
Pcháč oset
Třezalka tečkovaná
Slimáci jsou všude....i v loukách

 Drobný motýlek  travařík
Srha laločnatá
Cestička vyšlapaná v trávěKobylka obecná se schovávala pod suché listy trávy
Srnec v trávě...
Chvíli se rozhlížel a pak vyskočil a zmizel mezi keři.


Hra světla a stínů
Přástevník kostivalový
Soumračník máčkový


Travařík
Tento zatím malý pavouček, zřejmě vyroste v křižáka pruhovaného.


Saranče
Travařík zahradní
Moje ranní procházka pomalu končila. Od jara užívám B-komplex  a používám repelent, abych se ochránila před klíšťaty. Přesto se po návratu z luk převléknu, osprchuji a raději prohlédnu. Člověk nikdy neví...

26 komentářů:

  1. Úžasné fotky z ranní procházky, Jaruško jsi dobrá, když takto ráno vyrážíš ven. Slimáků i klíšťat je bohužel v přírodě hodně , Děkuji za kuk a přeji hezký víkend ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji. Krásný víkend přeji.

      Vymazat
  2. Járo, mě fascinuje, jak ovládáš názvy rostlin a drobného hmyzu, kam se na tebe hrabu.Pěkně jim nakukuješ do domácnosti.
    Tak hodně dalších povedených procházek přírodou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji. Některé si pamatuji (hlavně ptactvo a motýly), ale ty, které nevím přesně a nejsem si jistá, tak si to vyhledávám a pak už si to pamatuji. Pořád se člověk učí. Zase si nepamatuji plno jiných věcí, které zná kdekdo...Trávy jsou těžké, ty se mi pletou, ale srhu a ovsíky poznám bezpečně, některé zkoumám pomocí aplikace v mobilu, abych do popisu neuvedla nějakou hloupost. Děkuji Ti a přeji Ti krásný večer a pohodový víkend.

      Vymazat
  3. Jaruško, na mně se už začíná projevovat vyšší věk, sama si na něco vzpomenu až za dobu, ale když mi dáš deset výrazů, vím bezpečně, co z nich je to správné.Ale ještě si pamatuji, kde bydlím a jak se jmenuji, tak to ujde. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, také někdy musím dlouho přemýšlet nad běžnými výrazy...To je v našem věku normální.

      Vymazat
  4. Tyhle tvé ranní procházky, Járo! To je taková nádhera!!! A tvé znalosti, klobouk dolů!
    Děkuji a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  5. Opět nádherné záběry a to ranní světlo má své kouzlo. Tentokrát vyhrává pavouček s pavučinou dokola, zajímavý tvar. Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  6. Anonymní24/6/23 08:44

    To je nádhera!!! Nikdy se mi nepodaří vidět tyhle úžasné záběry v reálu, protože já nerada ráno vstávám)))Takže moc díky….a hezký víkend. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi děkuji moc. Rána jsou v přírodě nejkrásnější, ovšem pokud nemáš to štěstí a nepotkáš v lukách "pejskařku" s nevychovaným psem, který na tebe bez varování skočí a vyleká Tě a paničku vůbec neposlouchá. Už jsem měla tu smůlu podruhé a t se cizích velkých psů fakt bojím... Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  7. Přemýšlím kam bych tady u nás šla abych nafotila nějaký pěkný východ. A moc míst mě nenapadá. Vždycky něco nehezkého ruší výhled. Tedy většinou dráha nebo Metrans s jeho čtyřmi jeřáby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, když já chci nafotit východ slunce, tak teď už musím jít opravdu brzy a obejít ty části luk, kde jsem dříve už fotit mohla. Jen že teď se tam staví nové domy a tak to mám dál a dál...Tak že na východ slunce musím jít tak o dvacet minut dřív, abych došla, kam potřebuji. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Úžasné fotky východu sluníčka, stálo za to si přivstat :-) Krásný srneček, fotky se povedly :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny. Srnky má v louce tři, ale tentokrát tam byl srneček sám. Holky asi ještě spaly.

      Vymazat
  9. Anonymní24/6/23 16:18

    Jaruš,nádherné ranní snímky.Obdivuji tvé brzké vstávání,ale hlavně znalosti z přírody.Tak ať se daří i nadále,pěkné dny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc a moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  10. Jaruško Ty jsi chodící encyklopedie. Krásně fotíš a ještě vše pěkně popíšeš. Radost se dívat⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji za kompliment. Přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  11. Tak to jsou nádherné fotečky ty jsi raní ptáče že to tak krásně nafotiš děkuji Jarunko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško moc děkuji. M2j se moc pěkně a opatruj se.

      Vymazat
  12. Mně jsou bližší západy slunce, východ jsou moc brzy :).
    Slimáci jsou všude, ale naštěstí letos těch španělských není zdaleka tolik jako v minulých letech. Alespoň zatím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je momentálně dost sucho a toho slimáka jsem nafotila na jindy mokřadní louce. Tam se musí při normálním počasí vědět kudy jít, abych nezapadla po kolena do bahna. Já už ty cestičky znám...jen mi je na jaře trochu změnil zdejší zemědělec, který louku povláčel a cestičky srovnal s ostatními místy, ale vím, kudy přibližně vedly a našla jsem si je znovu. Divím se, že tam někde nezapadl. Je to tam zrádné, ale krásné.

      Vymazat
  13. Nádherný východ sluníčka, úžasná příroda po ránu, jsi ranní ptáček*******************

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.