POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

20 června, 2023

Co se děje v trávě....

Při procházkách loukami a k rybníkům se toho najde hodně zajímavého.
Šidélko ruměnné
Šidélko kroužkované

Vláhomilka
Šidélko kroužkované
Kovařík





Jetelovka menší
Soumračník metlicový
Ptačinec trávovitý
Srha laločnatá a  na ní kovařík horský
Zvonek luční
Vikev ptačí
Medyněk vlnatý
Srha laločnatá
Bolševník obecný
Ovsík vyvýšený
Srha laločnatá
Kopřiva dvoudomá
Jetel luční
Svízel luční
Odkvetlá smetanka lékařská ( pampeliška )
Šípková růže
Odkvetlý koniklec 
Kopretina fialová
 

28 komentářů:

  1. Jaruško, k tobě je radost chodit nakukovat, tomu říkám intímo v trávě.
    Jeden by neřekl, jak to na louce žije. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji za pochvalu. Já jsem v přírodě moc ráda a dobíjí mi to energii. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Anonymní20/6/23 20:18

    Fotky nádherné. Máš to správné očko )))
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  3. Nádherné záběry, mně nikdo neposedí, než to zaostřím tak jsou fuč. Krásně živou louku tam máte. Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji...tak to mně také neposedí. Musím fotit na snímání více snímků, ale u zrcadlovky to zase tak rychle jako u kompaktu urychlit nejde. Děkuji a přeji ti krásný den.

      Vymazat
  4. Anonymní20/6/23 23:54

    Fukcarinka - Jaruško, nádherné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  5. Járo, tleskám a nemohu se vynadívat. Měla by si fotit do učebnic!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. V přírodě jsem ráda a ráda pozoruji to dění v trávě i na stromech.

      Vymazat
  6. Jaruš, moc pěkné záběry, takový kovařík se objeví na stéble a Ty máš 5 snímků, možná i více. Znám to, podobně fotím exponáty v muzeích, mnoho detailů mě zaujme, to chce jen to "vidět". A hned mám 300 fotek a přítel se směje. Kvalitní optika také dělá svoje. Ale pozor na klíšťata, já jsem pracovala na pozemku před domem a klíště bylo.
    Přeji příjemné léto. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Máš výhodu v tom, že v muzeu se exponáty nehýbají. Proti klíšťatům užívám už od jara vitamín B a to klíšťata netáhne i když chodím ve vysoké trávě a očkovaná proti encefalitidě jsem a mám tři dávky, které vydrží tři roky do dalšího přeočkování. Po návratu z luk vše svléknu a dám si hned sprchu a ještě se prohlédnu, tak že dělám vše potřebné, abych žádné klíště neživila i když tady jich jev loukách asi také dost.. Měj se moc pěkně a děkuji.

      Vymazat
  7. Anonymní21/6/23 18:41

    Lezarts
    Krásné detaily!
    Připadám si jako ve filmu, “ Miláčku zmenšil jsem děti”😁🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Ten film neznám...Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  8. Járo, tentokrát obdivuji nejen fotky, ale i tvé znalosti. Nádhera 🍀 Zdravím, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Já zase neznám jiné věci. Příroda mě baví od dětství a náš prostřední syn Pavel to zdědil po mně. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Anonymní22/6/23 09:39

    Super fotky - úplný atlas naučný !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Tak krásné fotky. A také obdívuji znalosti!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  11. Jaruško opět parádní fotky ⚛ ღ ♥ Tvému oku neunikde nic. Ještě vše krásně popsané, super, Pěkné letní dny ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji...příroda je mocná kouzelnice a najde se tam mnoho zajímavého. Děkuji za komentář a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  12. Jaruško zdravím a díky za milá slovíčka. Úžasné fotky a ty Tvé znalosti!!!!Paráda ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za komentář a přeji ti krásné letní dny.

      Vymazat
  13. Nádherné fotky Jaruško, včera jsem pozorovala , když jsem si napouštěla venku vodu velikého brouka , napadlo mi pozdě, že jsem ho měla vyfotit. Nevadilo mu ani, když jsem ho polila vodou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, pokud byl až 5 cm velký a černý tak to je střevlík a toho si na zahradě opatrujte. Je totiž jediný, který žere slimáky. Schovává se do tmavých zákoutí. Vypadá hrozivě, ale je velice užitečný.

      Vymazat
  14. Jsi opravdový znalec, mně něco říká jen kopřiva a jetel :).
    Fotografie jsou nádherné a zachytit detaily hmyzu, který "neposedí", je obdivuhodné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, mockrát děkuji. Já jsem v té přírodě vyrostla a hodně mě toho naučil můj taťka. Znal každého brouka, ptactvo, rostliny...a vše mě učil. Na venkově, kde bylo hospodářství, to tak většinou bylo. Nešílím, když vidím myš nebo pavouka. Myš uteče, pavouka chytím do hadru a vyhodím ven...je přece užitečný. Loví mouchy. Prostřední syn tu lásku k přírodě po mně zdědil. Měj se moc pěkně a užívej si léto.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.