POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

18 června, 2023

Na Dymníku - pokračování

Dál jsem se vydala polní cestou, kudy jsem se procházela naposledy v zimě.
Cesta loukami k lesíku

Úžasný je pohled na město přes rozkvetlé louky.
Chata s restaurací na Dymníku
Přesto že je to na kopci, je tady krásný rybníček, plno ptactva a žabí koncert.




Je tu připravené místo na kempování s názvem "Pohled do světa", které si lze pronajmout. Připravené ohniště a lavičky...

Náprstník červený
Okáč luční
Ochutnala jsem i lesní jahůdky
Pohled k domovu velkým objektivem
Další pohled do dálky. Stoupající pára je z chladících věží elektrárny v Bogatyni.
Pohled k bývalé celnici a větrníky v Německu
Sídliště Na Valech a za ním vlevo Strážný vrch.
 Červená střecha mezi stromy vlevo patří pravoslavnému kostelíku.
Dvě věžičky téměř uprostřed patří bazilice Panny Marie Pomocné ve Filipově.

Pohled k Zámečku. Ten je schovaný za korunami stromů. Je to bílá budova asi uprostřed fotky.
Pohled z Dymníku na louky, kam často chodím hlavně po ránu.
Parkoviště na Dymníku

Kamenný strom života nebo Kamenná hvězda. Už jsem tu o tomto magickém místě psala. Pokud vás zajímají podrobnosti, najdete je zde:




Cesta rozkvetlou loukou je úžasná.



Cestou na druhou stranu směrem do Křečan
Tyto zdi jsou zbytky druhé výletní restaurace, která tu  stávala v době mezi válkami. Zapálil ji blesk a zbyly jen tyto zdi, které jsou nyní součástí fotbalgolfového hřiště.




Větrníky jsou už v sousední Sasku
Stoupající pára je z věží elektrárny Bogatyně, která stojí u dolu Turów v Polsku.









Zpět u rybníka Cihelna

Rozkvetly tu lekníny hned na třech místech




... a jsem skoro doma...Moje procházka dlouhá 11 km byla dobrodružná, protože jsem pořád hlídala počasí, ale došla jsem i do míst, kam turisté nechodí.

30 komentářů:

  1. Pěkný nedělní den Jaruško, máš kolem sebe nádhernou přírodu, krásné fotky jsi z procházky pořídila. Lekníny super ⚛ ღ ♥. Lesní jahody jsou nejlepší ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já vím a ráda se procházím hlavně po ránu. Jen poslední dobou mám trochu jiné povinnosti a tak se ráno ven nedostanu. Děkuji a přeji ti krásné letní dny.

      Vymazat
  2. Járo, fotky skvělé a prošla jsi známá místa s dalekými výhledy ... takhle to tam ani neznám. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ono je toho víc vidět z rozhledny, ale tam bylo dost jiných turistů, kteří šli nahoru a tak jsem to vzdala, ale z luk jsou také hezké výhledy.Děkuji Ti moc a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  3. Jaruško, obešla jsi pořádný kus světa. Nádherná, krajina, výhledy, rybnik, louky plné květin. Radost pohledět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Louky jsou tu opravdu nádherné, protože jsou to většinou pastviny a tak je tu spousta lučních květů, které si trhám i do vázy domů. Maruško děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  4. Anonymní18/6/23 20:03

    Lezarts

    Poučná procházka! Zase jsem poznala něco nového!

    OdpovědětVymazat
  5. Járo, mám moc ráda tvé procházky, tvé fotky a komentáře k nim.
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji a přeji Ti příjemné letní dny.

      Vymazat
  6. Anonymní19/6/23 06:30

    Tak jsem těch 11 km ušla s tebou a ani mě nohy nebolí)))
    Měj se hezky turistko a báječná fotografko.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem zvyklá chodit. Auto už dlouhou dobu nemáme a tak mi těch 11 km ani nepřijde...Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Parádní podívaná. Teď nevím určitě, zda jsem tu už nebyla. Hezký nový týden Jaruško ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, byla jsi tu a komentář byl ve SPAMu. Už jsem ho zveřejnila. Moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Parádní výhledy i procházka. Tady bohužel tak krásně rozkvetlé louky nejsou. Buď jsou pokosené nebo je na nich jen samá tráva a kytičkám je kdovíkde konec. Leknín se mi na jezírku taky chystá kvést a to hned najednou dvěma květy (mám ho druhým rokem) a jsem zvědavá jak se pochlapí ten co jsem koupila letos na jaře. Zatím tedy valí jeden list za druhým ale na květ zatím nasazeno nemá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy děkuji. Tak až Ti leknín vykvete, tak ho nafoť. Určitě se ti odmění za Tvoji péči. Tyto na rybníku se nevím kdy objevily. Nevím, zda je někdo zasadil nebo se tam dostala semínka díky ptákům, ale kvetou hezky. Přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
    2. já ho měla na blogu už vloni když k velkému překvapení rozkvetl. Letos začíná tedy o měsíc dřív. Zatím si dává z rozkvětem prvního poupěte načas, ale už teď je vidět že bude květ mnohem větší než byl v loni. Nemám potuchy jak se můžou dostat semínka do rybníka, ona se vytvářejí pod vodou, ne na hladině. Takže je mohou roznášet i ryby.

      Vymazat
    3. Tady si myslím, že je spíše přenesly potápky, které se tu občas na rybníku objeví nebo kačeny. Oba druhy velmi často přelétají a například na Racku nikdy lekníny nebyly a jsou tam teď také a tam je určitě nikdo nevysazoval. Každopádně jejich květy potěší všude. Měj se pěkně.

      Vymazat
  9. Járo, opět krásné fotky z tvého pořádně dlouhého výšlapu. Rozkvetlé louky mi chybí, kolem nás jsou místo luk postavené rodinné domky, a to už taková krása vážně není. Díky za skvělou procházku, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, také u nás se na některých loukách. kam jsem původně chodila, staví nové domy a tak to mám teď na rozkvetlé louky mnohem dál. Ale to mi nevadí. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
    2. Tak mi to nedalo a zjišťovala jsem jak se vlastně lekníny rozmnožují. Může to být dvěma způsoby, buď kousky oddenků anebo semeny, která po nějaký čas po dozrání plují po hladině, a pak klesnou ke dnu kde vyklíčí.

      Vymazat
    3. Ano toto vím. Množí se tak mnoho vodních rostlin a díky ptactvu se dostávají do míst, kde třeba nikdy dříve nebyly.

      Vymazat
  10. Jaruško, opět se po ránu kochám tvými krásnými fotkami a krásnou procházkou. Děkuji. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Měj se moc a moc pěkně.

      Vymazat
  11. Jaruško mooooc krásné fotečky, povídání ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji a přeji Ti krásný víkend

      Vymazat
  12. Dálší moc hezké fotky Jaruško , ty větrníky dělají dost velký hluk.

    OdpovědětVymazat
  13. Květuško vím. Byla jsem na jedné synově služební cestě s ním v Německu a kolem Hannoveru jich je hodně a obrovských a fakt jsou slyšet. Asi se na to dá zvyknout, jako jsme si zvykli my na hluk z nádraží, když tu jezdilo množství nákladních vlaků. To už to pak ani nevnímáš. Děkuji za kov a přeji ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  14. Název "Pohled do světa" je docela výstižný. Vždy mě pobaví, když na takových místech a na rozhlednách bývají směrovky třeba do Říma, Londýna, New Yorku, ... i s informací, kolik kilometrů to představuje.
    Krásný kraj a fotografie květin by se hodily do učebnic botaniky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši moc děkuji. Přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.