POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

13 června, 2023

Z Chotyně do Hrádku nad Nisou

 Naše cesta z hradu  vedla podél Václavického potoka 

 



Vlaková stanice Chotyně je památkově chráněná a snad se také dočká opravy.
My jsme nešli na vlak sem, ale pokračovali dál do Hrádku nad Nisou.




Cestou mě provázely vzpomínky na rodiče. Maminka docházela denně pěšky z Hrádku nad Nisou do Chotyně pracovat do čokoládovny



Lužická Nisa


Tento malinkatý domeček mě zaujal
Bývalá vodárna nebo trafostanice? Dnes to bude zřejmě víkendové obydlí.
Hrádek nad Nisou, Dolní náměstí. 
Tady kdysi moji rodiče a  babička s dědou bydleli, než byli na podzim roku 1938,  vyhnáni při okupaci Sudet. Dům stál v jednom z míst, kde jsou dnes zahrádky.



Na Horní náměstí jsme nešli. Probíhaly tam nějaké slavnosti.
Lavička v městském parku









Mladé nadšence " Expedice Banua" jsme podpořili a oni dorazili do cíle 
chvíli po tom, co my jsme dorazili domů vlakem.
   My jsme nachodili 14 km, oni si kousek zašli mimo značenou cestu
 a ve finále jim navigace napočítala 54 km.

24 komentářů:

  1. Jaruško zdravím, díky za milá slovíčka. Výlet nádherný, fota úžasná***********************

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško, hezký výlet. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní14/6/23 06:33

    Zajímavá fotoreportáž. Díky za ni.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím skvělé turisty! Járo, Hrádkem jsme několikrát projížděli při cestě do Žitavy (teď už je obchvat mimo), i jsem se tam občas naobědvali...
    Děkuji za milé vzpomínky a fotky.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Letos jsme se nasytili přímo na hradě výbornou libovou klobásou a dorazili se dobrou kávou a výborným domácím štrůdlem, vše za přijatelné ceny.

      Vymazat
  5. Anonymní14/6/23 08:00

    Lezarts
    Cesta plná vzpomínek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Renatko, je to pravda. Jako by moji rodiče šli s námi. Měj se pěkně.

      Vymazat
  6. Járo opět pěkné záběry. Musím ti pochválit rohový záběr žluté budovy s šeříky a také se mi líbila lavička v parku. Skvělý turistický výkon. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta žlutá budova s rododendrony je škola. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Vzpomínková a turistická cesta plná pohody,moc hezké fotky.Přeji další hezké výlety a vzpomínky,měj se hezky...

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruško, především ti musím pochválit skvělé fotky, ta s pařezem je super.Měli jste pěkné počasí, tam na severu bývá dost často škaredě.A ty km jste urazili bez ztrát na životech, hodnotím vás !!! Zato ti mladí, já bych po 50 km odpadla na tři dny. Už to není jako za mlada. Tak, kam to bude příště? Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, j už bych to asi také neušla, alespoň ne za jeden den. To musí být přece jen stanovené tempo a já už bych jim nestačila. Mně stačí tak do těch 15 km a mám toho až nad hlavu a to jsem zvyklá chodit. Kam to bude příště...netuším... Děkuji a přeji Ti krásný večer.

      Vymazat
  9. Pěkný večer Jaruško, pěknou procházku jsi měla a těch vzpomínek. Fotky jsou pěkné.

    OdpovědětVymazat
  10. Moc pěkné fotky , asi ta škola je nádherná, je tam krásně čisto a pěkné stavby. I parčík s lavičkou je pěkný. Děkuji za kuk Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Vždycky se ráda podívám do míst, kde jsem nebyla. Moc hezké fotky!
    Pěkný víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Chotyni neznám, ale v Hrádku nad Nisou jsem jednou byl v 90. letech a šlapal odtud asi 6 km pěšky do Zittau (na jednu odbornou akci), protože tehdy tam byla nějaká výluka na trati. Bohužel kromě nádraží a silnice jsem si odtud víc neodnesl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj táta se v Hrádku nad Nisou narodil a v Žitavě se vyučil na krejčího a pak tam chodil do obchodní školy. Jako kluci za Velké války (první světové), a ještě nějaký čas mezi válkami, pašovali sůl z Polska do Čech. Je to hezký kraj, kousek od trojzemí je krásný hrad Oybin i skalní masívy na území v okolí Žitavy.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.