POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

20 srpna, 2023

Východ slunce a ráno s rosou...

 Východ sluníčka a voňavé ráno, to je pro mě ten nejkrásnější začátek dne. Tentokrát jsem měla štěstí i na rosu, která teď bývá málokdy, protože nastaly opět dny horka a sucha.Než se dostanu do luk, tak už mi to chvíli trvá. Na východy slunce je potřeba si přivstat.

Sluníčka v kapkách rosy...
Ranní hra světel a stínů mě vždy "dostane".

Lnice květel 

Jetel horský. Od jetele plazivého se liší růžovým zbarvením spodních lístků.
Semínka pcháčů ( bodláků ),  jsou teď všude...
Posekané louky znovu vykvétají a zvonky luční mám ráda i do vázy 
i když tam dlouho nevydrží.
Tady jsem špatně ostřila na vikev ptačí, ale kapky rosy  mě "přemluvily",
 abych fotku nevyhodila.


Řebříček obecný
Jetel horský
Svízel vonný
Moje milované kobylky. Je jich mnoho druhů různých barev.






Tady někdo spinká...
Jetel luční

Krásněnka spící na  svízelu vonném.
Štírovník bahenní roste hlavně na mokřadních loukách
Třezalka tečkovaná a její host...


Moucha na vratiči. Někdo řekne: "Fuj !"...ale i mouchy jsou mnohdy opylovači.
Pryskyřník prudký
Konopice dvouklaná

Pcháč obecný a klopuška. Tady si nejsem jistá, ale je to druh ploštice...
Bolševník obecný

Kozí brada luční
Prasetník kořenatý
Škarda dvouletá. Vím, že jsou si poslední květy podobné, ale rozdíl je v listech.

Jestřábník oranžový
Tentokrát je fotek hodně,  jen rosa tu není každý den...
V trávě se najde vždy spousta zajímavých tvorů. Mnoho jich znám, ale některé si už musím vyhledat. Hodně jsem toho zapomněla. Tak doufám, že tu nemám moc chyb. 
Přeji vám krásné letní dny a doufám, že ta horka zvládáte stejně jako já. 
Proto na procházky vyrážím nejraději ráno, kdy jsou teploty ještě přijatelné...

26 komentářů:

  1. Úžasný encyklopedický přehled lučních květin a hmyzu. Kapky rosy máš nádherné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mockrát děkuji Večernice. Přeji ti pohodové dny.

      Vymazat
  2. Jaruško, ač jsem některé ty tvé orosené fotky už soukr. viděla, ráda jsem si je znova prohlédla tady. Myslím, že je dobře, žes je zveřejnila, mnohé z nás tak brzy ráno nevstávají a ty nám ukážeš takových detailů! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, však Ty dobře víš, že teď moc možností na focení nemám a tak louky jsou pro mě tím hlavním cílem procházek. Až pominou ta vedra, tak snad vyrazíme zase někam vlakem a budu mít i fotky z nějakého výletu. Zatím si musím vystačit tady. Přeji ti pohodový a klidný den a držím palce ať dnes dobře dopadneš.

      Vymazat
  3. Máš můj obdiv za úžasné znalosti hmyzu i lučních květin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jari moc děkuji. Hodně těch motýlů, brouků i rostlin poznám hned, ale poslední dobou i často tápu, protože jsem dost věcí zapomněla. Tak že pak musím koukat na svém blogu do minulosti nebo hledat jinde. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Jaruško, osvěžující pastva pro oči. Nádherná podívaná a skvělé znalosti. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji a přeji Ti pohodové dny. Hlavně se v tom horku opatrujte.

      Vymazat
  5. Úchvatné fotky, Járo! Musím říct, že ranní zahradu si ráda alespoň na chviličku užiju taky. Ta svěžest je moc příjemná.
    Děkuji a přeji krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ráno je venku příjemně, pak už se v tom teplém počasí nikam moc jít nedá. Přeji Ti také moc hezké dny.

      Vymazat
  6. Fotky jako vždy OK. Je to krásná podívaná, ale i poučení.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a přeji Ti příjemné dny.

      Vymazat
  7. Jaruško, to je opět parádní pastva pro oči. Rosa nemá chybu. Prima nový týden ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni děkuji. Rosa po ránu, to je zatím jedná vláha, kterou tráva dostává. Jinak je dost sucho i na mokřadních loukách se dá projít suchou nohou. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  8. Krásně orosené! Jelikož pozdě usínám, jsem spáč ranní, takže se nikdy nepřemluvím k tomu nařídit si budík a vstát brzy ráno a vyrazit. K tomu mám silný odpor :D.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naopak chodím večer brzy spát a ráno si ty vůně vychutnávám plnými doušky. Měj se pěkně a děkuji za komentář

      Vymazat
  9. Jaruško, obdivuji nejen tvé fotky, znalosti, ale i schopnost tak brzkého vstávání. Je to pastva pro oči, díky za ní 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Já zase večer dlouho nevydržím. Mám to v sobě od dětství vypěstované, kdy při hospodářství se chodilo brzy spát a v létě se vstávalo už ve čtyři hodiny. Tak že jakmile se rozední, už jsem vzhůru.

      Vymazat
  10. Járo, krásné fotky. Jinak já jsem v těch vedrech ráda, že se doplazím do práce a zpátky. A ráno se mi spí nejlíp (to přece jen rozpálený panelákový byt trochu vychladne), takže spím, co to jde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji. Také bydlíme v paneláku a navíc pod střechou, tak že ráno chodím ven, abych načerpala energii na celý den.

      Vymazat
  11. Anonymní22/8/23 09:22

    No to je zase nádhera. Kapka a jetel za mě top)))
    Zdravím z další cesty po světě )))
    Přeji hezké dny. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruš, jsem ráda těm fotkám, protože aspoň vidím, co na loukách aktuálně roste a žije. Sama do luk nechodím a ráno, když nemusím brzy vstát, posnídám, uvařím kafe a nastartuji se do nového dne. Jsem, řečeno tvým lučním názvoslovím, noční motýl. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je příroda velice rozmanitá. Jsou tu mokřadní louky, suché louky, lesy, rybníky. Po ránu je tam krásně a často se při procházkách potkáváme se známými "pejskařkami", tak že si ten pobyt v přírodě užíváme. Měj se moc pěkně a děkuji za komentář.

      Vymazat
  13. Nádherné fotky lučních květin Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško děkuji. V louce je spousta nádhery, kterou třeba i denně míjíme a nevnímáme a při tom je to součástí našeho života a přírody.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.