POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

22 září, 2023

Zámek Mníšek pod Brdy.

 Po dobrém obědě jsme si ještě vyrazili na procházku kolem zámku.















Zámecký rybník
Pohledy na zámek přes Zámecký rybník






Mlýn u Zámeckého rybníku
Je tu vidět i zachovalé mlýnské kolo



Ve stínu zámku a po keřem kvetly bramboříky. Docela mě překvapily.

Tady jsme objevili další bývalé hospodářské stavení pod zámkem
Znovu v Zámeckém parku


Opustili jsme zámek a pokračovali dál. Koho z vás zajímá historie zámku a další podrobnosti, najdete je  na mém druhém blogu zde:    https://duchjara1.blogspot.com/2023/09/zamek-mnisek-pod-brdy.html

46 komentářů:

  1. To stavení pod zámkem je bývalý pivovar který vlastní Jan Rosák a Zbyněk Merunka. Tedy alespoň dřív to tak bylo, nevím jak dnes. Nahoře jsou byty a dole divadélko a restaurace U Káji Maříka plus venkovní amfiteátr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, díky za informace. Škoda, že nás čekala ještě dlouhá cesta a museli jsme včas dorazit na ubytování. Ani do Stříbrné Lhoty jsme se podívat nejeli. Dům po tetě už stejně nestojí a bylo by nám smutno. Na oběd jsme zašli do Sokolovny a byl výborný. Hodně se to tam změnilo k lepšímu. Nebyli jsme tam od roku 1987, kdy zemřel tchán a pak hned i teta a chalupa šla do dědického řízení... pořád je tam krásně.

      Vymazat
    2. Ono městečko se zas tak moc nezměnilo. Pořád je to takové to ospalé trampské městečko se zámkem, brána do houbařského ráje Brd. Jen přibyly dole Billa, Penny, nový penzion u pizzerie Al Capone, zmizelo kino, místo oné filmové jednoty je Albert a krásně se opravila právě Skalka. A otevřel sen zámek pro veřejnost. Ale náměstí jako takové je stále stejné, což je krásně vidět ve starých českých filmech třeba s Adinou Mandlovou. Ve filmu Pacienta dr. Hegla je pár celkových záběrů na náměstí a je tam stále všechno stejné. Včetně té kovové pumpy. Ještě se tam a okolo Kytína natáčel film Copak je to za vojáka. Tak když jste jeli z Mníšku na jih tak jste jeli po D4 což znamená, že jste jeli kolem naší chaty ;-)

      Vymazat
    3. No vidíš. Třeba jsem k tobě na zahrádku plnou květin, koukala...

      Vymazat
    4. Na chatě toho mám minimum. Nejezdím tam bohužel tak často jak bych potřebovala a jak bych si přála, takže ještě krátit si čas pobytu pletím záhonů které stihnou hodně rychle zarůst plevelem se mi nechce. Stačí sekání celé části pozemku kde není les.

      Vymazat
    5. Vendy přesně vím, o čem píšeš. My už jsme se museli zahrady zbavit, protože už to prostě nešlo zvládnout. Roky přibývají a sil ubývá, s tím nic neuděláme.

      Vymazat
  2. Jinak ta část parku do které se dostaneš od mlýna je dost čerstvě zrenovovaná, zhruba tak tři roky zpátky otevřená

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, třeba se tam ještě někdy dostaneme. Je to naše srdcovka, hlavně našeho nejstaršího syna. On to tam vždycky miloval a má plno vzpomínek na dětství a kamarádku z dětství Blanku Dvořákovou . Myslím, že jsou stále v kontaktu.

      Vymazat
    2. Vidíš, já tam jezdila jako malá a vůbec jsem to tam neměla ráda. Z toho důvodu, že jsem byla zvyklá jezdit na chalupu s rybníkem, spoustou dětí kolem a zábavou od rána do večera. Tady byla jen líná vyženěná dcera mého biootce která navíc byla o dost starší, jediná " zábava" bylo každodenní ranní vstávání do lesa na houby a cesty do hospody na Malé svaté pro basy piva a limonád. Dneska to vidím úplně jinak. Ty předlouhé cesty z Mníšku na chatu nebo od autobusu vlastně trvají dvacetpět resp. deset minut. A mám to tam od doby co jsem tam v roce 2000 byla po asi 45 letech zas, když jsem chatu zdědila ráda. Sice tu naší milovanou chalupu bych měla raději, ale takhle jsem zas alespoň v kontaktu se svými známými v Praze a můžu si do ní kdykoli zajet na procházky.

      Vymazat
    3. Pro nás to bývala z části spíše pracovní dovolená. Teta byla po mozkové příhodě a tak se v první řadě řezalo dříví na zimu, vymalovala kuchyně a kvelb, já jsem se s manželovou maminkou střídala u plotny a vařila kotle jídla, ale i čas na občasné výlety se našel. Bylo to fajn, byli jsme mladí a dokázali si to užít i s dětmi. Spali jsme na zahradě ve stanu a pro kluky to bylo veliké dobrodružství. Někdy tam ještě s babičkou a dědou zůstali další týden, když my jsme už museli do práce...

      Vymazat
  3. Mníšek nemáme daleko, ale v poslední době nechce muž absolvovat žádné výlety. Zřejmě budu muset vyrážet sama nebo s kamarádkou, mrzí mě to, ale nic nenadělám. Ona taková dámská jízda je někdy zábavnější než s protivným dědkem 😁 Měj se hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je krásně a snad se tam ještě někdy podíváme s dostaneme se i na Skalku.

      Vymazat
  4. Anonymní22/9/23 16:42

    http://es-ideas.blogspot.com/
    Ty fotky s odrazy ve vodě jsou TOP))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Odrazy v rybnících mám také ráda a ráda je fotím. Měj se pěkně.

      Vymazat
    2. Anonymní22/9/23 23:11

      Odrazy ve vodě- můj manžel už měl na toto téma několik fotovýstav.
      Eva http://es-ideas.blogspot.com/

      Vymazat
    3. To je tedy šikovný. Blahopřeji.

      Vymazat
  5. Jaruško, když jsme tam byli na výletě, tak cukrárna paní od p.Merunky se nám nelíbila a restaurace U Káji Maříka ano, ale je to delší doba. Prý tam je jinde lepší cukrárna.Fotky přes rybník se mi líbí moc. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme se ptali jedné místní paní a ta nás poslala do Sokolovny, že tam prý vaří klasiku a dobře. Chutnalo nám tam. Byla to jen zastávka na krátký odpočinek a na delší toulání nebyl čas, museli jsme pokračovat dál..měj se hezky.

      Vymazat
    2. Merunkova cukrárna tam vydržela max tři roky. Nemůže tam žádná z cukráren konkurovat cukrárně a pekárně U Jarolímků pod zámkem. Tam jezdí lidé z blízkého i vzdálenějšího okolí ze všech stran. To je ta lepší ;-). Potkala jsem tam letos zemřelého hudebního novináře Jiřího Černého, Milana Brouma z Olympicu, ostatně ten na Mníšku bydlí, Romana Vojtka, ten bydlel na Řitce, Ondřeje Havelku ..... v Praze je vyhlášená síť cukráren Hájek a Hájková. Jedna je i na Dobříši tak jsme si tam s Padesátkou cestou ze Staré Hutě od Čapků zašly, byla jsem nesmírně zklamaná. Zákusky drahé a malé, chuť nijaká. Jen tedy měli výborné zmrzlinové poháry které se daly vzít i sebou. A to nemluvím o cukrárnách tady v gubernii. Prostě Jarolímkovi jsou nej.....

      Vymazat
    3. Pokud se tam ještě někdy dostaneme, tak se do té cukrany podíváme. Díky za tip.

      Vymazat
    4. Tak to je dobré se tady na blozích poradit, protože s Marcelou ( kamarádkou) se do Mníšku, případně na Dobříš opět chystáme na výlet a bez cukrárny to není ono. Já ze všeho masa mám totiž nejraději mramorovou bábovku. Jiřina z N.

      Vymazat
    5. Jiřinko my většinou také vyhledáváme, kde si dát dobrou kávu něco k tomu...To je tak nějak náš rituál při cestování...Koukám, že to máme podobné.

      Vymazat
  6. Anonymní22/9/23 19:45

    Vija
    Už je to dlouho co jsme tam byli. Hezké fotky. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Škoda, že jsme vlastně jen projížděli cestou do Jižních Čech. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  7. Jaruško zdravím a moc děkuji. Prohlížením jsem se kochala, parádní fotečky i slovíčka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji. Hezký víkend přeji.

      Vymazat
  8. Járo, jak se ocitnu někde poblíž, musíme zastavit.
    Podle tvých fotek se mi tam bude líbit.
    Děkuji a zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je tam krásně. Škoda, že jsme museli pokračovat dál. Možná, že se tam ještě podíváme a bude čas i na některý prohlídkový okruh. Tentokrát jsme pospíchali dál...Děkuji a přeji hezký víkend.

      Vymazat
  9. Anonymní23/9/23 09:34

    Nebyla jsem tam, takže fotky jsem si prohlížela moc ráda. Nafotila jsi to moc hezky.
    Hezké místo to je.
    Měj se hezky!

    Hanka bavi-mne-to

    OdpovědětVymazat
  10. Anonymní23/9/23 11:57

    'Lezarts
    A potkali jste Káju Maříka?:-))
    Hezký výlet U KM mi tenkrát hodně chutnalo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U Káji Maříka jsme nebyli, na oběd nám byla doporučená Sokolovna a chutnalo nám.

      Vymazat
  11. Krásné obrázky, musíme se zas do Mníšku někdy vypravit :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Je tam krásně...měj se moc hezky.

      Vymazat
  12. Mníšek pod Brdy je známý, i když je daleko, byli jsme tam 2x. Byli jsme na náměstí na oběd, přítel zrovna měl narozeniny, tak jsem ho pozvala a číšník nám udělal společnou fotku. Byli jsme samozřejmě i na prohlídce zámku, v parku jsme udělali i video. Díky za oživení vzpomínek. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za komentář. My jsme tentokrát jen projížděli a potřebovali se po obědě projít, abychom pokračovali dál v cestě. Na hodinovou prohlídku nebyl čas. Snad se tam ještě dostaneme.

      Vymazat
  13. Jaruško, parádní fotky, zámek i okolí super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherné fotky zámku a jeho okolí Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Tady jsem Jaruško psala komentář a není tu. Jeli jste do Netolic 10 km od místa kde bydlím ♥ Krásné snímky i popis ♥ i ten Mníšek před tím jsem komentovala ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komentář byl ve SPAMu. Do Netolic jsme jezdili nakupovat do PENNY

      Vymazat
  16. Sem bych se také někdy ráda podívala. Pěkná prezentace.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že jsme tam neměli víc času a museli.pokracivat dál...Je tam opravdu krásně.

      Vymazat
  17. Já v Mníšku na zámku ještě nebyla, i když to máme z Prahy kousek. Jenže v sezóně střídáme chatu a chalupu... A dovolené směřujeme obvykle někam dál od Prahy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staňo, to celkem chápu. Třeba vám to někdy vyjde na odpolední výlet. Měj se pěkně.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.