POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

18 ledna, 2024

Rumburk - Šmilovského ulice

 Jak se dostanu ven, snažím se využít každou chvíli. Šla jsem ke kontejneru s elektroodpadem, který je až ve městě nebo ve sběrném dvoře. Cestu domů jsem si zpestřila procházkou městem a okolím. Své dvě hodiny volna jsem  využila na fotografování.

 Městská památková zóna - Šmilovského uliceDomky jsou takto zajímavě postavené proto, že tu žili a pracovali tkalci 
a pro svoji práci potřebovali dostatek světla.

Barevnými břidlicemi zdobené štíty chalup jsou zajímavým
 prvkem Českosaského pohraničí. Takové domy lze vidět i v sousedním Sasku.

V místě, kde je zahrada,  jedna chalupa chybí...Je to již mnoho let, co vyhořela.
Další chalupa je z velké části vyzděná a přestavěná.

Tentokrát jsem měla svým způsobem štěstí, že v ulici nestálo jediné auto. 
To se mi ještě nikdy takto nafotit nepodařilo.
Moje procházka ještě pokračovala, ale to už bude v dalším článku. 

28 komentářů:

  1. Anonymní18/1/24 11:46

    Lezarts
    To je téměř skanzen. Chalupy jsou jedna hezčí, než druhá!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, podobná památková zóna je i sousedním Šluknově. Jen se tam teď nedostanu. Děkuji za komentář a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  2. Ahoj Jarunko, jsi ale šikulka u nás sníh není, ale fotečky máš krásné.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je moc krásná ulice. Krásné chalupy.
    Měj se!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, že některé volají po opravě a majitelé na to asi nemají peníze. některé jsou fakt moc hezké. Děkuji a přeji krásný den,

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Na koukání ano, ale já bych v tom bydlet asi nechtěla. Na každou opravdu se musí žádat o souhůas památkáři a s tím je spousta starostí. Měj se pěkně.

      Vymazat
  5. Jaruško krásné chaloupky, vybrala bych si... Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Já na koukání ano, na bydlení asi ne. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. Járo, pěkně jsi to obešla a nafotila. Tam už jsem dlouho nebyla. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, já tam občas chodím, ale tentokrát to bylo poprvé. co tam nestála auta. Jinak to tam nafotit bez aut nelze. Děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  7. Moc pěkná ulice, spíše ty domky. Vypadá to malebné, ale ... na podívání, bydlet bych tam trvale asi nechtěla. Líbí se mi, když někdo takhle představí své město, za to děkuji! 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Járo, to je velká štěstí, když ulice zůstane víceméně zachovala. A štěstí na druhou, když je bez aut - ta nám fotky často kazí, že...
    Moc děkuji, ráda jsem se podívala do malebné ulice u vás!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ono takových chaloupek bylo v našem městě plno, ale většina jich byla zničena tím, že tam nastěhovali nepřizpůsobivé, ti dům zničili a pak dostali na zničení další. Domy se pak zbouraly a některé i zachovalé musely ustoupit panelové výstavbě. Pamatuji tu takových chalup opravdu hodně ještě z doby, kdy jsme se sem přistěhovali v roce 1957. Bylo mi 6 let.

      Vymazat
  9. Tak to jsou nádherné chaloupky,téměř jako ve skanzenu,hezky se ti to Jaruš podařilo..👍⛄

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné chalouky ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Jejky to je krása, jedna hezčí než druhá ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé už by potřebovaly opravu, ale majitelé na ni asi nemají peníze.

      Vymazat
  12. Járo, moc hezké chaloupky. Štíty zdobené břidlicí se mi moc líbí, vždycky je na výletech obdivuji.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já si jich také všímáme. Některé jsou opravené. Myslím, že se dost těžko shání právě barevné břidlice, zvláště ty bílé a tak bývají nahrazené plastovými nebo je majitele do vzoru přebarvují, ale to jen výjimečně.

      Vymazat
  13. To jsou úžasné a moc krásné chaloupky i mě by se líbila hihi. Děkuji že jsem se mohla opět milá Járo u tebe pokochat i děkuji velmi pěkně za tak milé komentáře i pochválení na mém blogu. Těší mě když se obrázky líbí ale i jiná děvčata umí krásně tvořit :-) Měj hezký večer a zítra pohodovou neděli. Já včera byla na odběru a domů přijela pěkně vymrzlá a to mě vozí muž autem hihi nohy zmrzlé jako ho... :-)Opatruj se zlatí♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  14. Nádherné chaloupky Jaru ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Chodím tam často, ale poprvé byla ulička bez aut.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.