POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

11 dubna, 2024

Děčín - pokračování z 27. 3. 2024

 Konečně došlo na slíbené pokračování z cesty do Děčína z 27. března 2024. Prošla jsem kolem zámku a šla k Zámeckému rybníku. V Děčíně je tepleji a vše tam rozkvétá dříve než u nás a tak jsem si to kvetení opravdu užívala. Každoročně tady na Zámeckém rybníku, v celkem rušné části města,  hnízdí labutě. Hnízdo je opravdu veliké.

Letos si vystavěly hnízdo u chodníku a rušné křižovatky a tak tam bylo místo u hnízda ohraničeno europloty, aby se k němu lidé nemohli přibližovat a rušit labutě v hnízdění.

Loni bylo hnízdo vystavěno o kousek dál, vzadu mezi vrbami, ale také u parkoviště.




Zámek a Zámecký pivovar





Tady už magnolie kvetly, u nás teprve rašila poupata. Dnes už i u nás odkvétají...

Jedna labuť se zdržovala u hnízda zatím,  co druhá hodovala na druhém konci rybníku. 
Zámeček Nebíčko a zámek

Kachnička malá. 
Občas se tu některé kachničky objeví, když přelétnou ze zoologické zahrady. 
Pak se do ZOO samy zase vrátí.
Nepřehlédnutelná dopravní značka:
"Pozor na vodní ptactvo" ...nebo labutě s mláďaty? 
Terasové zahrady pod zámkem jsou stále přístupné.


Do zámku se zřejmě bude chodit po schodišti mezi prvním nádvořím a Tyršovým domem do doby,  než budou Dlouhá jízda a Růžová zahrada opravené.
Pokud se sem vydáte, tak se projde po nábřeží pod zámkem, pak se vystoupá cestou nahoru podél tohoto zámeckého mostu a tam na konci je schodiště na první nádvoří zámku.


Už jsou tu umístěné  směrovky pro turisty..
Vstup do zahrad a řetězová lávka. V pozadí na Pastýřské stěně zámeček Nebíčko.
Řetězová lávka vede na Mariánskou louku. 
Tam si ještě pamatuji termální koupaliště, 
které bylo zcela zničeno při povodních v srpnu  roku 2002











Moje procházka městem  a zahradami pomalu končila a musela jsem jít na vlak. 
***
Přeji vám krásně jarní dny.

47 komentářů:

  1. Jarunko moc zdravím krásné pokračování fotek popřeji krásné dny opatruj se ..

    OdpovědětVymazat
  2. Jaru, moc hezká procházka. Pastýřská stěna a zámeček na ní jsou fakt dominanta Děčína, stejně jako velký zámek. A moc je mi líbí ty vrby u rybníka.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo teď je vše takové čerstvé a tam je vše dřív než u nás. Rádi jsme tam s manželem jezdili. Jen teď už se tam tak často nedostanu....

      Vymazat
  3. Krásně jsi zachytila odrazy ve vodě. Děkuji za další, pro mě vzpomínkové fotky z dovolené. Pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  4. Co já se tam nachodila v době studia 1963 - 1966. A pak mockrát potom...Járo, krásné fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko také jsem tam chodila na SEŠ...jen jsem dojížděla a tak to bylo spíše od vlaku a zpět na vlak...procházky až později...když jsem vozila doklady na výplaty mezd tehdy do SBČS, doklady o účetních odvodech na ČSSZ a další účetní doklady..Tehdy nebyly počítače , vše se dělalo ručně a odevzdávalo osobně, aby byly mzdy vyplaceny včas.

      Vymazat
  5. Famózní fotografie i ty odrazy vody se mi Járo moc líbí.👍👌Děkuji, za milé komentáře opatruj se a krásný sluníčkový víkendík přeji.🌻☀️

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky!! Odrazy na hladině jsou nádherné a ta skála mě fascinuje. To ve svém okolí nemám. Přeji krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuji. Je to část Českosaského Švýcarska a ty skály jsou úžasné v celém Labském kaňonu.

      Vymazat
  7. Járo, opravdu nádherné fotky, kochám se. Děčín takhle z asi dvou pracovních cest opravdu neznám... Ty odrazy, pohledy na zámek, terasy... A ta značka, ta je super.
    Měj příjemný den a děkuji! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my máme Děčín docela prochozený. Já jsem tam jezdila na střední školu a je tam.dpousta krásných míst. Navíc, co u nás zrušili většinu dostupné zdravotní péče, tak tam musíme jezdit k lékařům a do nemocnice.

      Vymazat
  8. Anonymní12/4/24 06:31

    Krásné fotky, ale ty odrazy ve vodě jsou TOP))
    Hezký víkend. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji Jaruško , že jsem měla možnost se s Tebou projít Děčínem. Krásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvetus moc děkuji. Přeji krásné dny. U vás je také moc hezký kraj.

      Vymazat
  10. Jaruško, krásné fotky z návštěvy Děčína. 👍👍👍 V mládí jsem tam jezdila často a teď už bohužel ne. Ráda jsem se s tebou prošla a zavzpomínala.
    Labutě si občas postaví hnízdo na dost frekventovaném místě. Nám se stalo, že jsme šli s mužem kolem Peterkova mlýna po cestě, kde se běžně chodí a hnal nás rozzuřený labuťák. Hnízdo bylo hned u břehu.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, tak tady je to podobné . Asi ochranáři tam od silnice přes chodník raději dali provizorní ploty. Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny

      Vymazat
  11. Nádherné fotografie! Máme u nás úžasná místa. Přeji krásné jaro!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Také přeji krásné jarní dny.avzdravim ke krásné teče Otavě...

      Vymazat
  12. To jsem se s Tebou krásně prošla po Děčíně. Díky moc!
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško, to je opět parádní podívaná ⚛ ღ ♥ pěkné fotky jsi pořídila ⚛ ღ ♥ hezký víkend přeji ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  14. Anonymní13/4/24 08:34

    Lezarts
    Moc hezké záběry od vody rybníka, ale i ostatní od zámku!

    OdpovědětVymazat
  15. Miluju fotky, ve kterých je budovy a stromy odrážejí ve vodní hladině.
    Opět překrásné snímky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Vodní hladina i v rušném městě dokáže zklidnit a člověk se může kochat krásou, ovšem pokud je hladina čistá jak to je tady na Zámeckém rybníku. Ten je zásobovaný vodou z Ploučnice a je takovou součástí slepého ramene řeky. Voda sloužila hlavně pro zásobování pivovaru, který stojí hned u rybníka a po zámkem.

      Vymazat
  16. Jaruško,moc hezká procházka Děčínem,kochala jsem se krásnými fotografiemi.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. V Děčíně se dobře fotí. Je tam plno hezkých míst ve městě a krásné je i okolí města. Měj se pěkně .

      Vymazat
  17. Moc hezké město máš, Jari, v dosahu. Je vidět, že řeka tam byla vždy hlavní a voda přitahuje i vodní ptáky. Já jsem hnízdit labutě zatím neviděla. Zajedeš do Děčína a jsi jak na dovolené. Pak je i plná karta fotek, že? 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Děčíně je moc hezký. Město je fotogenické v každém ročním období a krásné je i okolí a to neznám dobře tu část úplně starého Děčína, pod kopcem Chlum. Sama si tam jít netroufám, protože některé části asi nejsou zrovna moc bezpečné ani ve dne. Měj se hezky.

      Vymazat
  18. Jaruško, krásné fotky. Ráda jsem se virtuálně prošla. Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  19. Jaruško krásný Děčín,prošla jsem se s tebou a děkuji.🥰

    OdpovědětVymazat
  20. Děkuji za krásnou procházku, Jaruško, moc hezké fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  21. Jaruško, to jsou tak krásné fotky. Stále více mne mrzí, že jsme měli Děčín jen jako přestupní stanici do Hřenska. Alespoň se pokochám u tebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, stále se to dá dohnat, pokud vám bude zdraví sloužit. U nás už je to s výlety na pováženou. Můžu jen jet někam sama nebo s kamarádkou, případně se syny. Manžel už kvůli zdravotním problémům nikam jezdit nemůže a to mě moc mrzí. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  22. Jaruško překrásné fotečky.

    OdpovědětVymazat
  23. Zajímavé záběry z Děčína. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  24. Jaruško další super fotečky ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.