POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

26 září, 2024

Kostel Panny Marie Bolestné v Bohosudově

 Další naší zastávkou v Krupce, části Bohosudov, byl kostel Pany Marie Bolestné.

Bazilika postavená v letech 1701-1708 v barokním slohu. Je významným poutním místem. Jednolodní obdélná stavba s třemi páry pravoúhlých postranních kaplí, s polokruhově uzavřeným presbytářem a dvojicí hranolových věží v západním průčelí. Hlavní oltář je baldachýnový, je dílem Franze Tollingera z let 1707-14.

Od 1. července 2018 je poutní areál s kostelem Panny Marie Bolestné národní kulturní památkou.

Bohužel při focení vnitřku kostela mě začal zlobit foťák a zlobilo nastvení clony, tak že fotky byly černé... Jednu fotku jsem pořídila mobilem, další jsem vybrala z archívu z roku 2017, kdy jsme baziliku navštívili poprvé.







Po  delším zkoušení si konečně dal foťák říci a pokračovala jsem ve focení ambitu















3 komentáře:

  1. Jaruško, moc ti přeji to cestování s partou přátel. Tuto baziliku jsme s manželem a Janou měli příležitost obdivovat letos zjara okolo Velikonoc? To jsme tam byli autem a pokračovali jsme do Teplic do botanické. Je to moc hezká památka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji za komentář. Já už jsem tam byla podruhé, ale ráda se na tato místa vracím...My jsme ještě šli do kostela Sv. Anny, ale na hrad už ne, ten byl ještě dost daleko, znovu dolů s kopce a pak zase do kopce a v tom vedru už by toho bylo moc. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  2. Jaro, zajímavý a moc hezký kostel. Díky za možnost nahlédnout.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.