POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

10 listopadu, 2020

Jedlová a Tolštejn v roce 2013

Výlet - Léto 2013

Dalším vzpomínkovým příspěvkem je výlet na Jedlovou a Tolštejn a samozřejmě s fotografiemi z roku 2013.

 Sama jsem při třídění fotografií byla překvapená, jak se tato místa za těch sedm let proměnila. 

Po obou stranách cesty na Jedlovou už je nyní mladý les. Tady jsou ještě výhledy
na paseky, které způsobil hurikán  Kyril. 

Malý Stožec. Dnes už od cesty vidět není pro vzrostlé mladé stromy
Tuto cestičku jsme nazvali zmijí cestou. Bylo jich tam plno...


Dole Malý Stožec

Pohled k Varnsdorfu
Tolštejn z Jedlové
Rozhledna na Jedlové
Kamenná moře na Jedlové
A došli jsme na Tolštejn
Na mnoha místech stálo lešení
Věž je průhledná. 
Je tu připravený materiál na opravy...
Vězení Tolštejnského lapky, zatím prázdné


Posezení bylo uzavřené. Také jej čekala oprava.
Pohled na Jedlovou

Lužické hory


Zřícenina hradu do letošního roku opravdu prošla díky obětavé 
práci dobrovolníků  velikými změnami.
Pro porovnání stavu doplňuji článek fotografiemi z letošního jara a léta.
Mýtiny pod Jedlovou zarůstají novým lesem, tentokrát smíšeným



Nynější stav věže. Věž je dozděná, zpevněná a nahoře vznikla vyhlídková plocha.


Tady je zdivo zpevněné, aby se dál nerozpadalo.

Tolštejn, léto 2020
Je občas dobré podívat se na některá místa s odstupem času...
Přeji vám krásné dny.

27 komentářů:

  1. ahojky Jarka...nádherné fotky ako vždy... k Vám sa hodí pesnička: v nohám mám už tisic mil....máte nádherné výlety...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávi moc děkuji. Toto jsou vzpomínkové. Po smazání původního blogu se postupně vše snažím zase doplnit. Měj se moc hezky a opatruj se.

      Vymazat
  2. Járo, já v těch našich lesích mám ráda ty spousty náprstníků, stejně jako na Karlovarsku.Jeden jsem si zasadila letos na podzim před dům.
    Jsem moc ráda, že si obnovuješ blog.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jirinko mmě se take líbí. Na Dymníku a na Jedlove jich je hodně a v různých barvách. Od bílých, přes růžové až po tmavé červené... Postupně vrátím vsechny výlety, pokud dam dohromady fotky. Mám je DVD a foceno většinou starým foťákem zn. Olympus a něco ještě i na film a to musim naskenovat. Děkuji za komentář a opatruj se.

      Vymazat
  3. Jaruško, je prima, že si díky fotkám můžeme připomenout minulé výlety a také porovnávat změny. Hezky jsem se s vámi prošla.
    Měj se dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj, Jaru, moc pěkné fotky. Je fajn vědět, že se u nás najde stále dost obětavých lidiček! Měj prima dny...♥

    OdpovědětVymazat
  5. Souhlasím, Jaruško, někdy jsou ta srovnání hodně překvapivá.
    Děkuji za krásný návrat v čase a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, děkuji za milou připomínku mého rodného kraje. 👍💕 Krajina se opravdu mění, bývalé mýtiny zarůstají novými stromy a na jiných místech se kácí. Docela mě překvapil les mezi Svorem a Novou Hutí, který je kvůli kůrovci silně probraný. Na druhou stranu se naskýtá pohled odtud na Jizerky a Ještěd.
    Tolštejn doznal opravdu změny a to k lepšímu. 👍 Je báječné vracet se na známá místa díky tvým fotkám.
    Měj hezké dny a opatruj se 💕

    OdpovědětVymazat
  7. Moc se mi líbí ta rozhledna. Škoda, že posezení bylo uzavřené, i tak to ale musel být fajn výlet 8-)

    OdpovědětVymazat
  8. Kdybych nyní mohla poprosit kouzelného dědečka o přání, na skok bych chtěla do léta.
    A pak bych ho ještě uprosila, abychom byli všichni zdraví.
    Nádherné fotky, to léto mi voní až domů, bože, jak se mi stýská ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také raději léto, ale co naděláme

      Vymazat
  9. Jaruško, parádní fotečky ⚛ ღ ♥ mít tak prsten Arabely a vyčarovat si jaro to by bylo ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Na hrad Tolštejn i okolí mám moc hezké vzpomínky.Bylo tam opravdu krásně.My hrad zažili už po opravách.
    Jaru,měj hezký pátek i víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně že se vám tam líbilo Diky za komentář Jitu

      Vymazat
  11. Jaruško moc krásné fotecky jsi šikula 😊😘

    OdpovědětVymazat
  12. Další nádherné fotky 😘❣️(◕‿◕)

    OdpovědětVymazat
  13. Dálší nádherné fotky vzpomínky na výlet ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.