POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

09 listopadu, 2020

Fotoaparáty se vyráběly i v Rumburku

Překvapilo mě, že se v našem městě vyráběly na tu dobu velice kvalitní fotoaparáty. Místo, kde stávala továrna odhaduji na první vilu na Pražské ulici při příjezdu do města vpravo, hned za kruhovým objezdem. V zahradě za vilou předpokládám že stála  továrna. Pro autora knihy, která má o fotoaparátech vyjít jsem slíbila, že se pokusím místo najít a pořídit pár fotografií tohoto místa  jak vypadá nyní. Myslím si, že místo jsem našla. Teď už jen vyrazit s fotoaparátem a nafotit dnešní podobu onoho místa.

Výrobce fotografických přístrojů Emil Birnbaum patří mezi méně známé prvorepublikové podnikatele. Zda se hlásil k české nebo německé národnosti není už dnes jasné. Jisté je jen to, že působil výhradně na území Čech a to v severočeském Rumburku a později v Praze.

Jedenáctitisícové město Rumburk, leží v nejsevernějším výběžku České republiky. Původně vzniklo jako "tržní město" na takzvané na Solné stezce, na kterou se později napojily další obchodní cesty . Lipská a Kamenická. Za průmyslové revoluce v 19. století se zde dařilo hlavně textilní výrobě, ale na okraji města vzniklo i několik dalších zajímavých podniků. 

U dnešní silnice č. 9, vedoucí z Rumburka na Českou Lípu, se jeden takový nachází. Na samém konci města po levé straně stojí vila a tovární objekt bývalé firmy Emil Birnbaum, která fungovala v letech 1903 - 1945 a specializovala se na výrobu fotografických aparátů.










10 komentářů:

  1. Jaruško, pro mně je tohle opravdu velice zajímavá informace. 👍
    Ten dům se nedá přehlédnout.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dlouho přemýšlela, kde to je, ale pak jsem našla popis cesty na netu. Je to hlavně pro syna Pepu, který se tím zabývá a jeho známý bude vydávat knihu o fotoaparátech České výroby a sbírá k tomu i současné fotografie míst, kde se fotoaparáty vyráběly..Děkuji za komentář a přeji příjemné dny.

      Vymazat
  2. Přeposílám manželovi, KOČKO.Jsi hotový detektiv! Jiřina z N.
    A to jsem v Rbk bydlela od 1966 a nic o tomhle nevím! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já od roku 1956 a také jsem to netušila. Syn Pepa ale hledal umístění, kde továrna stála. Tak že se tam až budu v pořádku zajdu podívat, abych mu mohla poslat pro tu připravovanou knihu současnou fotografii tohoto místa.

      Vymazat
  3. Další skvělé fotky 🌼💕🌸

    OdpovědětVymazat
  4. To je převzaté od syna a z internetu. Potreboval zjistit, kde továrnička stála,jako doplněk pro připravovanou publikaci.

    OdpovědětVymazat
  5. Járo, to je nádhera! Moc děkuji za ten historický exkurz!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuji za komentář Helenko. Obcas je zajímavé zabrousit do historie.

      Vymazat
  6. To je fajn že je sem vkládáš jelikož já všechny neviděla...super výlet děkuji za další informaci, tam bych se jela někdy podívat líbí se mi moc...❣️🙋

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.