POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

23 března, 2021

Procházka městem a okolím.

V tomto příspěvku je výběr fotografií z procházek kolem našeho města ze dne 22. března 2021

Kostel sv. Vavřince s Loretou

Základní škola v Tyršově ulici., i já sem do této budovy chodila do školy. V roce 1918 zde byla kasárna a 21. května 1918 tu vypukla Rumburská vzpoura.   

Ke škole patří i tato tělocvična

V této budově kdysi bývala hudební škola a chodila jsem
 se sem učit hrát na housle. Také tu byla dětská zubařka 
na kterou nikdo nevzpomínal moc rád. 
Díky ní jsem se dlouhé roky, a nejen já,  bála zubaře.
Gymnázium
Kostel sv. Vavřince s Loretou z parku Rumburské vzpoury.

Nepokořený
Freska na budově mateřské školky v ulici Sukova.
Pohled na město Rumburk ze Zálužanské ulice
Památník obětem Rumburské vzpoury
 Kostel sv. Jana Nepomuckého Českobratrské církve evangelické z roku 1775 - 1778.
Kostelík postihl  v srpnu roku 2003 ničivý požár. Celkové opravy se dočkal o dva roky později. Roku 2009 byla dokončena obnova vzácných jednomanuálových varhan, které pocházely z dílny Christiana Augusta a Karla Ernsta Riesse z Neugersdorfu z roku 1892.
Lávka přes Mandavu
Mandava


Cestou kolem školy


Plavecký bazén
Alej a Pstružný potok v ulici Sukova

Louky pod Dymníkem z Lesní ulice
Dymník

Rybník Cihelna ( Antonínovo údolí )


Trochu barev...tento pohled mě zaujal.
Železniční viadukt nad Mandavou.
Malovaný kamínek u křížku na mostě přes Mandavu 
ve Výtopní ulici mě opravdu potěšil.
Vyfotila jsem si ho a vrátila zpět... ano i já se snažím uklízet podél cest
 kudy chodím na své pravidelné procházky..

Mandava

Mokřadní louka v Antonínově údolí.
Potok je odtokem z rybníků Racek a Tůň a vlévá se do Mandavy.
Tady za kolejemi stálo několik budov hospodářského dvora  (HD). Během několika měsíců byly srovnány se zemí a zbyly je hromady suti.
Pohled na Luž z Poustky
Ještě pohled z okna. Po obědě jsem se vydala na další procházku. 
To ale bude až v příštím příspěvku.
Krásné jarní dny.


32 komentářů:

  1. Jaruško, nad tvými krásnými fotkami jsem si opět zavzpomínala. Na školu, kam jsme obě chodily a také na hudebku, kde sídlila zubařka. Tuším, že se jmenovala Šrajbrová, možná bylo psáno jinak, ale u spousty z nám po návštěvě u ní, zůstal strach ze zubařů.
    Děkuji za nádhernou procházku městem. 👍👍💓
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko děkuji. Jo ta zubařka se jmenovala Schreiberová a zuby netrhala, ale vylamovala...Hrůza. Sice to byly mléčné, ale stejně. Možná díky tomu se nám mnoha začaly i rychle kazit ty zuby druhé...

      Vymazat
  2. Hezká procházka vaším městem a opět pěkné fotky, některé ještě se zbytky sněhu. Paní Zima se nechce vzdát, ale já už to jaro ve vzduchu stejně cítím. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherné fotečky Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, procházka vaším městem se mi moc líbila. Ráda jsem poznala, kam jsi chodila do školy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko děkuji. Jo to už je táák dávno.

      Vymazat
  5. Jaruško, měla jsi krásnou procházku a super fotečky. V duchu jsem se prošla s Tebou ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, krásná procházka, je u ves moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherné fotečky i ten kamínek je super jak milené...děkuji za milou procházku:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Ano to občas roznáší rodiče s dětmi nebo děti. Já pokud někam jedeme a najdu malovaný kamínek, tak si ho vezmu a nahradím jiným, ale tento jsem ponechala na místě, protože jsem jiný neměla a líbil se mi ten vzkaz na zadní straně.

      Vymazat
  8. Járo, díky tobě se mrknu do Rumburka, ale už by to chtělo i nějakou jinou procházku než po známých místech, že.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Už mě to otravuje pořád chodit po stejných cestách a už ani nevím, co fotit. Děkuji a přeji hezký den.

      Vymazat
  9. Krásná procházka Jaruško.Naše děti také malují kamínky.Už několik našli a posunuli je dál.Je to taková zábava.Jsou to putovní kamínky.Hezký den....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško to je moc hezké. Mě kamínek udělal opravdu radost, ale neměla jsem na výměnu a tak jsem ho tam nechala. Ale ta akce se mi moc líbí a vzkaz na kamínku mě potěšil.

      Vymazat
  10. Krásná procházka.V pondělí bylo hezky a od té doby zase šedivo a zima.My jsme přes Rumburk už několikrát jeli,ale zastávku jsme si tam neudělali.Možná na to také dojde,protože máme tam u vás nějaké plány na výlety.
    Jaru,měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu děkuji. Doufejme, že se otevřou památky co nejdříve. Už bych také ráda nekam vyrazila na výlet.

      Vymazat
  11. Tak jsem se trochu porozhlédla pro Tvém městě. A ráda, protože jsem tam nikdy nebyla.
    Fotky jako vždy moc hezké!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Járo, to je zajímavé, že ač jsem v Rbk bydlela, tebou viděný je tak zajímavý a jiný, no, taky je to let, co tam nejsem.Stěhovali jsme se do V.Š. o prázdninách 1976?
    A koukám, že i snížek byl. Moc pěkné mračouny jsi nafotila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ono bylo zrovna super světlo na focení a to je hned všechno hezčí a veselejší než bílá a šedivá...děkuji za komentář.

      Vymazat
  13. Ahoj Jaru, koukám máte ještě místy maličko sněhu.V Rumburku jsem byla naposledy v roce 1973...páni, ani se mi nechce věřit jak ten čas letí. Děkuji za pěknou podívanou...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko moc děkuji. Já už toužím někam dál, ale zatím nás problémy dnešní doby stále brzdí.

      Vymazat
  14. Jarunko tak to je super procházka a nádherné fotografie děkuji zdravím .A ty kamínky to je moc hezké tam napsané ..

    OdpovědětVymazat
  15. Jaruško, nádherná virtuální procházka v místech, která vůbec neznám, děkuji ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotky , pokochala jsem se přírodou ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.