POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

18 května, 2021

Nedělní výšlap, část druhá.

Neděle 16. května 2021 - Vlčí hora a cesta domů.

Došla jsem k rozcestníku a odtud pokračuji nahoru k rozhledně na Vlčí hoře.

Cesta k nádražíčku v Panském
Já však pokračuji nahoru k rozhledně.

Začalo pršet a tak mi přišlo vhod zastřešené  posezení. A pokračuji dál, nahoru.



Dole Staré Křečany s kostelem Sv. Jana Nepomuckého a křížovou cestou 
v pozadí Světlý kopec
Uprostřed Dymník ( 516 m) v pozadí elektrárna Bogatynie v Polsku.
Jizerské a Lužické hory - vlevo v pozadí Ještěd (1012 m), uprostřed Luž (793 m),
 vpravo Pěnkavčí vrch (792 m)
Dole  Panský a Nové Křečany. V lukách jsou prameny říčky Mandavy.
Panský a Nové Křečany
Brtníky a Ptačí vrch (561 m)
V pozadí Růžovský vrch (619 m) a České Švýcarsko












Rumburk, větrníky v pozadí jsou mezi obcemi  Neugersdorf a Seifhennersdorf

Lužické hory v pozadí, dole Kyjov  
Zahrady a Staré Křečany






Rozhledy byly sice krásné,
 ale na fotografiích se objevuje odlesk oken rozhledny.
Přesto jsem si rozhlednu užila a přečkala tu další dešťovou přeháňku.
Vedle rozhledny je altán a v něm tento nápis. Mnozí už jej znáte ze starých příspěvků. Seděly tu tři dívky a tak jsem se blíž k nápisu nedostala,
proto ten odlesk. Pokračuji dál, k Verunčině studánce.

Ve vodě je i hrníček, který se tam omývá. Nabrala jsem si vodu do termosky a pokračuji do obce  Zahrady, kde možná stihnu vlak.

Proti mně jde starší pár se štěnětem vlčáka. 
To mě dokonale zamazalo jak na mě skákalo zablácenými packami 
a dožadovalo se pomazlení. 
Jsem z lesa venku...
...a jeje...vlak mi ujel. Čekat další dvě hodiny tedy nebudu.

Jsou tu krásné chaloupky.


 Staví se tu i nové domy.
Trať na Krásnou Lípu nebo na druhou stranu Panský - Brtníky -Mikulášovice.



Geopark


Odpočívadlo u Geoparku. Tady se nezdržím. 
Rozhodla jsem se, že na vlak už čekat nebudu a dojdu domů pěšky.



Až tady jsem dorazila k zastávce Zahrady u Rumburka.

Další památník obětem velké války, tentokrát v Zahradách.
Pokračuji cestou k zaniklé obci  Skřivánčí Pole. Doufám, že nezmoknu.



Vlčí hora se mi vzdaluje a blížím se k Dymníku
V dálce zahřmělo. Doufám, že mě bouřka nezastihne v lese....

Za zády mi svítí sluníčko. Ale krása krajiny ve mě všechen strach tlumí.





Skřivánčí Pole. Ještě šest kilometrů a jsem doma.

Na Jedlové prší.
Znovu vcházím do lesa. Tentokrát už pod Dymníkem.




Jsem na Dymníku
U Kamenné hvězdy se lidi opalují. Kromě dvou cyklistů, jsem cestou
 ze Zahrad nepotkala ani nohu...







U rybníka Cihelna


Mandava v Antonínově údolí.
...a jsem skoro doma.
Ještě pohled z okna, sprcha a odpočinek.
Cesta mi  v navigaci vyšla na 15,8 km. 
 K tomu ještě musím připočítat asi 2 km,
 kdy jsem zapomněla navigaci zapnout. Tak  si myslím,
 že těch 17 - 18 km by to vydalo.
Bylo to krásně strávené odpoledne, jen škoda, že jsem ho strávila sama.
S manželem bych to tak rychle neušla, protože cesty lesem jsem "brala" rychlou chůzí. Tam celkem nebylo co fotit
a navíc jsem pospíchala, abych unikla dešti, případně bouřce.

38 komentářů:

  1. Tak to jsi měla náročný výlet,ale určitě stál zato,moc hezké fotky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Ano, stálo to za tu námahu. Krajina na jaře je prostě fascinující.

      Vymazat
  2. Pěkný výlet a krásné výhledy.A zase ty parádní mraky.My o víkendu nikde nebyli u nás od 11.května denně prší a obloha je většinou bílá.Už mě to nebaví.Dnes je ráno silná mlha.Pepik přivezl psa a říkal,že je mlha jenom u nás dole.To jede 45 km.
    Jaru,hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. Ono se to střídalo, ale bylo docela příjemné počasí i když jsem chytla dvě spršky. Jednu jsem byla pod posezením a druhou nahoře na rozhledně. Pak už bylo jen hezky. V dálce sice hřmělo, ale bouřka zůstala za horami.

      Vymazat
  3. Ty jsi mne pěkně prohnala....ale hezkými místy. Stálo to za to! I když jenom u PC :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Na těch fotkách z rozhledny je krásně vidět jaké kde bylo počasí a kde slušně pršelo. Já si na chatě dělám výšlapy sama, muž je lenoch, ten by nešel a já taky ráda chodím svižně, jsem míň unavená než když s ním musím jít pomalu. Občas když se zadaří, si udělám výlet s ještě jednou blogerkou. Krásná krajina.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy já to mám podobně. Pokud bych byla s manželem, tak bych tu trasu celou pěšky nešla, protože on také chodí pomalu a to je opravdu únavnější. než jít podle svého tempa. To bych zase slyšela že šel na výlet a ne na závody...Mám to stejně nastavené jako ty a i když se zastavuji na focení, tak pak to zase doženu rychlejší chůzí. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  5. Nádhera, nádhera ...ty výhledy... jsi pravá turistka! Díky za tu reportáž👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Výhledy byly fajn, hlavně mě rozhledna zachránila před jednou přeháňkou. Pak už bylo hezky.

      Vymazat
  6. Krásně jsem se s Tebou prošla, ani mě nebolí nohy. A obdivuji Tě, já bych to nedala, nějak mě zlobí zdraví a moc neujdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko mně nohy nebolely, jen jsem se pak cítila příjemně unavená. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Krásný výlet, bylo nač koukat. J

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem se pokochala krásnou přírodou Jaruško ♥ děkuji moc pěkné fotky i krajinka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Jaruško, krásný výlet jsi měla. Fotečky krásné i povídání ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, nádherné fotky, zejména ta panoramata z Vlčí Hory. Máš můj obrovský obdiv, já už bych to asi nedala. Problémy se zády a jako bonus astma, mě odsuzují jen ke kratším procházkám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko já se také už do kopců zadýchávám, ale snažím se hodně chodit a tím posiluji i plíce. Hold roky nám přibývají, to se nedá nic dělat.

      Vymazat
  11. Jako vždy ,Jaruško mooooc krásné přírodní jevy jsi zachytila, jsou všechny úúúúžasné ,jako Ty.👍👍👍👍👍Mně teda okouzlují fotky s oblohou 👍👍👍přeji Ti vše dobré 🍀ať se Ti dále
    daří 👍🌞

    OdpovědětVymazat
  12. Jaruško, jsi skutečně skvělá turistka a fotografka. Kochám se, nádherné fotky!
    Přeji příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Jarko, tak to byl pěkně dlouhý výlet, ale ty fotky nemají chybu. Nádherné výhledy do krajiny, pokochala jsem se. Je vidět, že se blíží léto.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši moc děkuji. Příroda je mocná kouzelnice a já jsem si to užívala.

      Vymazat
  14. Járo, tak takový výhled z Vlčí Hory nepamatuji. Jsi obrovsky zdatná a nebojácná žena, skvělá fotodokumentaristka a ještě obdivuhodně houževnatá, znám ten terén a musím říct, klobouk dolů! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji, ale týden před ty výstupy na Luž a Suchý vrch byly mnohem náročnější. To se vůbec nedá srovnat. Vlčí hora je proti tomu jen malý kopeček.

      Vymazat
    2. Járo, to je mi jasné, ale to, že jdeš sama, to bych já nedala. I když jdeme s mužem na houby, sice se neztrácím, mám dobrou orientaci, ale jsem ráda, když svého muže mám na dohled.
      A ta trasa tohoto výletu je opravdu ,,kláda,,. Jiřina z N.

      Vymazat
  15. Ahoj Jaruško, zase super výlet teda, ta jarní příroda je úžasná a obloha s těmi rychle se měnícími mraky taky. Akorát ,že člověk neví, z kterého mraku zaprší, chtěli jsme taky o víkendu vyjít, ale měli jsme obavy ,že zmokneme a pak nás to mrzelo. Byla jsem jen na krátké procházce. Jsi dobrá, že jdeš sama, já jsem posera. Zdravím Hela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Ono moc lidi venku nebylo, tak že se dobře šlo. Ani jsem nezmokla. Když přišla první přeháňka, tak jsem byla na odpočívadle a při druhé na rozhledně.Sv. Petr mě měl rád...

      Vymazat
  16. Krásné foto i krásný výlet Jaruško ...hezký den a opatruj se...

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné fotečky, krásná příroda to je radost pohledět a za tu krásu moc Ti Járo děkuji, škoda, že jsi nehupsla do té houpací sítě ráda bych viděla jak se houpeš hihi.Opatruj se a těším se na další, čím mě opět překvapíš. 🌝 🌞

    OdpovědětVymazat
  18. Jaruš parádní fotečky************************

    OdpovědětVymazat
  19. Jaruško, tobě to ještě hodně šlape. Já už tu výdrž nemám. Nebo je to tím, že mě honí syn a nedopřeje odpočinku? Na tvé fotky se nemohu vynadívat. Opravdu krásná příroda.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.