POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

07 července, 2021

Brniště a Lindava - třetí část

 Výlet. č. 9 - třetí část.

 4. července 2021

Ze stezky Hastrmanů jsme pokračovali podél Hlemýždí vyhlídky ke Zdislavině zahrádce.

Bývalé koupaliště
Stezka Hastrmanů pokračuje směrem k vlakovému nádraží
Hlemýždí vyhlídka

Zdislavina zahrádka
Hraniční kámen mezi obcemi Velký Grunov a Brniště

Zdislavina zahrádka







Výklenková kaple

Vnitřek kaple














Jeskyně Pusté kostely II.. Pusté kostely I, zvané též Pekelné doly byly plné motorkářů a tak jsme se tam ani nezastavovali.
Pusté kostely  jsou rozsáhlé podzemní prostory, které podepírají mohutné skalní pilíře. V místě jeskyně býval kdysi pískovcový lom. Vedle jeskyně je vytesaná socha ukřižovaného Ježíše. My jsme ji nenašli. Zřejmě je na cestě do lesa,
kam jsme už nešli. Netušila jsem, že se do těchto míst podíváme, jinak bych to určitě měla připravené a věděla bych, kam ještě zajít. Ale výlet se rozhodl spontálně a do těchto míst jsme se dostali náhodou kvůli uzavírce silnice z Cvikova do Brniště.


























Říčka Svitávka
 Ortel je svým tvarem velice zajímavá hora, která je součástí Lužických hor.
Pohledem z auta náš výlet končí...

10 komentářů:

  1. Jaruško, dnešní pokračování vašeho výletu se mi moc líbí. Zdislavina zahrádka, výklenková kaple i Pusté kostely jsou kouzelná místa. Tam bych se ráda podívala, škoda, že je to od nás daleko.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné pokračování. Po pravdě, průběžně jsem mrkla na mapku, abych byla v obraze, ale je to vzdálený kraj, kde jsem vůbec nebyla, což ovšem nevadí. Tipuji, že názvy se Zdislavou souvisejí se svatou Zdislavou z Lemberka.
    Díky, že jsem to mohla vidět a pěkné dny přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné, pro mě neznámé místo. Znám tenhle kraj opravdu letmo, ale zamilovala jsem si ho a doufám, že se tam zase brzo podívám!
    Járo, moc děkuji za krásné fotky a přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško moc krásné další pokračování jsi pořídila a je fajn, že vás syn vyvezl na taková krásná místa. Ta kaple je krásná a hlavně zajímavá líbí se mi moc, jen já bych se tam asi bála jak se znám. Děkuji za tu krásnou podívanou i pěkné povídání.🌹 🌺 👍 Ohledně Jizerek dám vědět optám se dcery a pak ti napíši na e-mail. Škoda, že nemáte to auto i přesto máš můj obdiv tím cestováním vlakem. Měj se hezky a hlavně se opatruj.

    OdpovědětVymazat
  5. Ráda jsem se k vám, na vašem výletě, díky tvým popiskům a fotkám přidala, milá Járo.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, úžasné pokračování,parádní fotky, máš to i krásně popsané, super ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Další zajímavé místo.Tady se líbilo hlavně vnučkám.My kvůli uzavírkám kolem Cvikova,narazili jsme asi na tři jsme se v úterý pěkně zamotali a najeli o dost km navíc.Ale nakonec do cíle dojeli.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc pěkné,Jaru. Koukla jsem na všechny nové články, opakovala bych se...paráda!
    Jaru, užij si krásné letní dny...♥

    OdpovědětVymazat
  9. Dálší parádní fotky ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Moc vám děkuji za komentáře. Nějak teď počítač nestíhám

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.