POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

07 července, 2021

Kumburk

 Výlet č. 10

6. července 2021

Zřícenina hradu Kumburk je památkově chráněný areál s pozůstatky středověkého hradu z počátku 14. století. Jednalo se o hrad založený rodem Markvarticů, který se vyznačoval plášťovou hradbou a předsunutým dělostřeleckým opevněním. Dodnes se podařilo zachovat části vnějšího a vnitřního opevnění spolu s baštami, válcovou věží a prostory paláce. 












Výhled na Krkonoše
Otakárek fenyklový. Musela jsem se dostat  až do Českého ráje, abych si mohla nafotit tohoto našeho největšího a nejkrásnějšího motýla.


Babočka kopřivová
Hradní palác. První je přístupný, další už ne.

Kameny sem skládají na hromady archeologové, kteří tu pilně pracují.
Objevila jsem tu i dlouhozobku svízelovou, jen nafotit ji není snadné. 
Její křídla se nezastaví a nektar z  květů vysává dlouhým sosákem.
Hradby jsou porostlé známými skalničkami, převážně rozchodníky různých barev.








    Hrad se mi líbil a výlet také. Sice bychom se sem vlakem asi dostali, ale cesta by trvala dlouho, protože spojení sem od nás není zrovna jednoduché a tak se nám hodilo, že nás Pavel vzal i na tento výlet autem.
 Už teď se těším, kam vyrazíme příště...

35 komentářů:

  1. Moc pěkný výlet na Jičínsko, Járo. Taky jsme tam párkrát byli a fotku s motýly nemám ani jednu!Jsi šikulka obecná, k tobě se slétají asi jako se sbíhají kočky k nohám mého manžela!
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko děkuji moc. Já jsem také čekala až někam sedne. Většina turistů fotila jen hrad, já i motýly.

      Vymazat
    2. Járo, navíc je tento hrad jeden z mála, který byl podle vzoru tuším, že z Francie a vedlejší už jen pozůstek hradu Bradlec mohl být kdysi také zajímavý, nyní už jen zbytky zdiva v lese. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásné fotografie,tady se mi moc líbilo.Říkala jsem nedávno vnučce,zda by si nechtěla výlet na hrad zopakovat.Když tam s námi jela bylo ji v autě tak špatně,že jsme na hrad nešli.Navštívili jsme ho později sami.
    Jaru,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, mně se tam také líbilo. Je to zajímavý hrad. Původně jsme jeli na zámek Dětenice, ale nebylo tam kde zaparkovat, tak to Pavel změnil na Kumburk, že tam nebude tolik lidí. Jen ten kopec dělal manželovi problémy. Dekuji a měj se moc hezky.

      Vymazat
  3. Jaruško, dnes obdivuji hlavně krásné fotky motýlů. Já než se vzpamatuji, tak motýl uletí. Ale pozůstatky hradu jsou také zajímavé. Tak zase někdy příště.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko děkuji. Dnes jsem byla vyloženě fotit motýly a aměla jsem štěstí. To bude až v dalším příspěvku, až to všechno dostanu do počítače. RTeď táhne bouřka, tak to brzy vypnu.

      Vymazat
  4. Jaruš, jste moc dobří turisté, nic na tom, že jste přijeli autem. Musím pochválit toho otakárka i babočku, no a nafotit dlouhozobku svízelovou je fakt umění. Mi se to nepodařilo, ona se pořád třepotá. Fotky hradu jsou výborné, moc ráda si přečtu informace a tento hrad neznám.
    Díky a další pěkné zážitky. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji. To jsou výjimečné dny, kdy nás vezme syn autem. My už auto nemáme, protože manžel ze zdravotních důvodů už nesmí řídit auto a já nemám řidičák a v 70 letech už ho dělat nebudu. Tal cestujeme většinou veřejnou dopravou. Měj se moc hezky a děkuji Ti.

      Vymazat
  5. Mám zříceniny moc ráda, děkuji za parádní reportáž, Járo.
    Krásné fotky nejen hradu, ale i přírody a motýlů.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Motýli budou v dalším příspěvku. Měj se pěkně.

      Vymazat
  6. Ahoj Jaru,
    moc děkuji za krásné fotečky. Jsou moc pěknéééé...♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško super fotecky jako vždy. 📸👍

    OdpovědětVymazat
  8. nádherné fotky Jaru.
    přeji ti moc krásný víkend

    OdpovědětVymazat
  9. Ten otakárek je krásný ♥ Zřícenina se mi líbí, je to takové hezké romantické místo :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky i výlet Jaruško♥

    OdpovědětVymazat
  11. Anonymní11/7/21 13:15

    krásný výlet, Jarunko a fotky také, přeji pohodovou neděli a pěkné léto

    OdpovědětVymazat
  12. Jarko, ráda jsem se s Tebou prošla na zříceninu hradu, který neznám. Krásné fotky i místo.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já zase procházím mnohá mně neznámá místa díky Tvému blogu. Tak že proto na blogy chodím a díky za to.

      Vymazat
  13. Jaruško nádhérne fotečky ráda si je vždy projdu.Krásný večer

    OdpovědětVymazat
  14. Jaruško, měla jsi super výlet, fotky parádní i popisky ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  15. Parádní reportáž! Tak na téhle zřícenině jsem nikdy nebyl, ale vypadá pěkně. I když pro mne jasně vede otakárek! A dlouhozobka připomínající kolibříka je skvělá! nafotit ji je umění :)

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško krásný fotečky a misto jako vzdy krásna výlet

    OdpovědětVymazat
  17. Milá Jaruško🌼opět tvůj výlet byl korunovám ,úžasnými záběry. Teda ta obloha se Ti fakt povedla,ne že by ostatní byli horší 👀👍👍No kdo umí ten umí 👍👍Přeji Ti pohodové toulky přírodou . Já jako alergička si přírodu vychutnám jen na obrázcích a u tebe se teda pokochám👀🍀přeji Ti vše dobré ,opatruj se 🍀moc děkuji za hezké komentáře🌺🌞

    OdpovědětVymazat
  18. Moc pěkné pokoukání! Všechno - Kumburk, výhledy, motýli...
    Měj se pěkně, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.