POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

05 srpna, 2021

Děčín

 3. července 2021

Výlet č. 15

Po neúspěšném nákupu bot v Podmoklech (část Děčína na pravém břehu Labe), jsme se vydali do části druhé. Jsou tam také po novým mostem prodejny, kde bych mohla uspět. cestou jsem samozřejmě fotila. Bylo sice hezky, ale obloha se začínala zlověstně zatahovat.


Jít po nábřeží a nefotit zámek - to prostě nejde. Je dominantou města.
V Labi je hodně vody. Jen si s manželem říkáme, že dříve tu plulo plno remorkérů, které táhly obrovské náklady  zboží a teď nic. Jsou prázdniny a neplují tu ani výletní lodi. Přitom na německé straně provoz funguje jako dřív. 




U nás na severu asi prší...a bouří.


Zámeček Nebíčko na Pastýřské stěně.
Podívali jsme se, jak pokračují opravy Růžové zahrady. 
Na gloriet už jsou vráceny zrestaurované sochy.


Místo kde bývá při suchu vidět Hladový kámen.
Jdeme se ještě podívat, kdy plují lodi směrem na Hřensko a zpět.
Dál jsme pokračujeme Smetanovým nábřežím,
abychom se dostali k prodejnám pod novým mostem.

Nad hladinou krouží volavka popelavá

Obloha se zatahuje i na druhé straně a bouří.
 Snad stihneme dojít do některé z prodejen, kde se schováme.
Manžel jde napřed, já sice fotím, ale dobíhám ho...ta obloha mě prostě přitahuje,


Černo je teď na obou stranách a hřmí...
Volavka tu hledá něco k obědu.

Část ramene řeky Ploučnice zásobuje zámecký rybník tady se vlévá do Labe.
Je tu nádherná cyklostezka.
Tady se řeka Ploučnice vlévá do Labe.
Ploučnice a Labe  a přes ně železniční most.
Bouřka se rychle blíží a tak pospícháme někam se schovat. Jen ne pod stromy...
Stíháme dojít pod nový most a před námi je Staroměstský historický most přes Ploučnici.. Spouští se provazy deště a bouřka je tu...
Blýská se nad námi a silně hřmí. Docela se bojím...
Musíme bouřku přečkat pod mostem, ale nejsme tu sami. 
Jsou tu ještě dva mladíci. Jeden turista s velkým batohem a jeden cyklista. 
Tady  už fotím jen mobilem. Foťák mám uložený v suchu v batohu s pláštěnkou.
Odtokové trubky odvádějí přívaly vody z mostu.
Bouřka se odsunula dál a my pokračujeme. Jen už nejdeme k obchodům, protože manželovi už se tam jít nechce. Více jak půlhodinové čekání pod mostem ho odradilo od dalšího čekání na mně, než si vyberu boty a 
tak nákup bot odsouváme na jindy.
Přestalo pršet a já zase vytahuji foťák.
Odvod vody z mostu nestíhá pobírat příval vody a tady vzniká  pořádná louže.

Zámecký rybník
Pozor na labutě s mláďaty...upozorňuje dopravní značka.
 Na chodníku jsou dva havrani.
Mladá kachnička mandarinská. Ještě není vybarvená.
V pozadí rybníka jsou labutě s pěti mláďaty.

 Zámecké terasové zahrady jsou zcela bez lidí. 
Zámecký vinohrad





Dlouhá jízda
Nahlížím do Růžové zahrady. Je tu jen jedna německá rodina.


Růže jsem nafotila, ale dám je na blog: "Od všeho něco." https://duchjara1.blogspot.com/2021/08/ruze-z-ruzove-zahrady-v-decine.html


Zrestaurované sochy ž jsou na Glorietu.
Dlouhá jízda

Zámecký most.
Pávice s mládětem. Samci tu momentálně nejsou.




Řetězová lávka
Tunýlek pod zámkem

Miroslav Tyrš - zakladatel Sokola.

Po bouřce

Náš nákupní dobrodružný výlet končí. Nakoupili jsme si tu alespoň ovoce a zeleninu a pár drobností. 
Pro sandály na dovolenou asi pojedeme jindy a možná jinam.
Do dovolené mám ještě čas, tak snad o stihnu.
Mějte krásné letní dny a užívejte si prázdnin podle svých představ.

28 komentářů:

  1. Krásná místa jsi nafotila.Moc pěkné fotky .I když jsi sandály nekoupila, tak jsi alespoň měla hezký výlet. V Děčíně jsem byla ještě jako svobodná mladá holka o prázninách často, měla jsem tam kamarádku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško děkuji. My tam jezdíme často, ale spíše pro čerstvé ovoce a zeleninu. Mám pocit, že sem vozí zásobování do obchodů až to, co jinde zbude, tak jezdíme mnohdy raději nakupovat jinam.

      Vymazat
  2. nádherné fotky Jaru, přeji ti krásné dny

    OdpovědětVymazat
  3. Týýýý jó Jaruško, super fotky a to krásné povídání. Je to tam moc pěkné. Sandály nemáš, ale zase ten zážitek z výletu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Jen je tam hodně těch nepřizpůsobivých. Večer bych tam po městě fakt nešla.

      Vymazat
  4. Díky takovým krásným fotkám aspoň vidím, jak to tam vypadá a je tam krásně. Děčín je od nás hodně z ruky. Labe znám spíše z vlaku, ale pozor, byla jsem v Ústí n. L. na půldenním výletě, tak do Děčína to už není daleko. Máš k tomu i vydařený slovní doprovod, tak to je takový příběh, no prostě procházka. A sandály? Mně dnes přišla zásilka, objednané z netu a budu to vracet. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já si boty vždy musím vyzkoušet i když si kupuji většinou stejnou značku. Ne vždy mi obě boty sedí a musím se rozhodovat třeba i o půlku větší velikost. Po netu bych si boty kupovat nemohla. Někdy jsou problémy s výměnou a běhat tady na poštu...To bych přišla o nervy. Měj se hezky a děkuji Ti.

      Vymazat
  5. Děčín je od nás hodně daleko a tak se díky Tvým fotkám můžu po městě projít, moc se mi to líbilo a ani jsem nezmokla. Sandály si určitě stihneš koupit.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děčín ke moc hezké město, ale ...Děkuji z komentář.

      Vymazat
  6. Jarko, tak toto je ta nejkrásnější cesta za nákupem, jakou jsem kdy viděla. Kochám se nádhernými fotkami Děčína a také úžasnou oblohou. Na jedné z fotek, nad střechami, jsem zahlédla bobulovitou oblačnost, jaká byla při tornádu na Moravě. Až mě to děsí.
    Jinak úchvatná podívaná.
    Přeji fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji. To už byla bouřka nad Labským kaňonem a také mě ty tvary zaujaly. Ještě se dost blýskalo a hřmělo, ale z druhé strany už se obloha začínala protrhávat. Sice jsem nakoupila jen o ovoce a zeleninu a boty můžu shánět ještě příští týden...Měj se moc hezky.

      Vymazat
  7. Ahoj Jaru,
    byla jsi od nás 18 km :-) Moc krásné fotečky. Děkuji a přeji Ti pěkné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko, v Ústí n/L. jsme byli před dvěma týdny u Vaňovského vodopádu a pak na návštěvě u švagra. Děkuji a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  8. Krásné fotky, Járo.
    Nebe je dramatické, i bouřilo, ale na fotkách to vypadá opravdu skvěle.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já se bouřky dost bojím a tak to pro mě moc příjemné po mostem nebylo. Ale pořád lepší než někde pod stromem
      Do obchodu o kus dál už jsme to nestihli. Děkuji Ti a měj se hezky.

      Vymazat
  9. Moc hezké fotky.Děčín je fotogenické město a tak fotky musí být vždy parádní.
    Dramatičnosti dodává zamračena obloha.
    Jaru,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu moc děkuji. ...a ty blesky. Jen jak pršelo, tak jsem raději foťák uložila do fotobatohu aby mi nezvhlnul. Mobil reaguje pozdě, tak jsem blesky vyfotit nestihla. Nevadí. Děkuji Ti a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. Krásné fotky. To nebe !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji. Chvílemi byla skoro tma a to byly ani ne tři hodiny odpoledne. Vypadalo to strašidelně a přihnalo se to hodně rychle. Pořád to vypadalo, že je to jen na severu a najednou se vylouply mraky z druhé strany, že jsme měli problém doběhnout a schovat se před deštěm aspoň pod most.

      Vymazat
  11. Zdravím Jaruško opět parádní fotky,vždy se ráda pokochám-tam jsem ještě nebyla...hezký víkend přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko moc děkuji . Měj se hezky a opatruj se.

      Vymazat
  12. Jaruško, vždy, když nás zavedeš do Děčína, je mi líto, že jsme se tímto městem jen tak přehnali. Ale tenkrát jsem ještě raději chodila do přírody a tak jsme strávili celý den na túře z Hřenska do Hřenska přes Pravčickou bránu a přes Děčín jsme jen spěchali od přístavu na vlak do České Lípy. Tohle město je opravdu krásné. Bouřky venku se také bojím. Však možná víš, dvě jsem na jedné dovolené zažili přímo v lese a nebylo se kam schovat.

    OdpovědětVymazat
  13. Maruško moc děkuji. Zažít bouřku v lese není zrovna příjemné a hlavně je to hodně nebezpečné. Já jsem se bála i pod tím mostem, protože jsme byli hned u Ploučnice. Děkuji Ti za milý komentář a přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
  14. Jaruško, tak to jsou nádherné fotečky jsi šikovná fotografka.

    OdpovědětVymazat
  15. Jarusko super fotecky jako vždycky 👍😘🌹

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško opět krásné fotečky i parádní výlet, děkuji moc za tu krásu i hezké povídání.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.