POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

02 srpna, 2021

Trochu tajemna

  Podle pověstí žijí v našem Šluknovském výběžku pramenní skřítci Kverxové, kteří se rodí ze studánek. Oblékají se do hábitů s kapucemi, které jsou utkané z mlhy. Pokud chtějí, tak jsou neviditelní, ale pokud se zjeví, tak se můžou objevit celí nebo jen jejich části na různých místech v přírodě. 

     Jsou milí k lidem a v přírodě při pečlivém pozorování jsou některá místa, kde je                                                    možné se s nimi setkat. 

                Já jsem asi jednoho potkala při odpolední procházce na Dymník.

Můžou být schovaní v kmenech stromů, ve vodě nebo v mlze.
Obývají  území od Žitavy přes  Grosschönau, Varnsdorf, Seifhennersdorf a Rumburk až ke Šluknovu. 
Není toto zrovna jeden z nich?
Vím, jedná se o pověst či pohádku, ale proč  bychom i takovým náhodám občas nemohli uvěřit že? Tohoto skřítka na stromě jsem objevila cestou na Dymník.
No není krásný?

Zajímavý článek  o těchto skřítcích vydal i pan Rostislav Křivánek. Jeho článek mám okopírovaný na blogu https://duchjara1.blogspot.com/2021/07/skritkove-ve-sluknovskem-vybezku.html
Přeji vám všem krásné letní  dny, příjemné pozorování a snění v přírodě.

23 komentářů:

  1. Netušila jsem, co ve vašem kraji máte!
    Úžasné! Tohle je určitě jeden z nich!
    Járo, měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko děkuji. Já jsem nejdříve četla článek od p. Křivánka a zcela náhodou nafotila mech na úpatí stromu, protože se mi to líbilo. Až doma jsem zjistila jaký je to tvar a hned to ve mně vyvolalo vzpomínku na ten jeho článek... Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji. Původně jsem vůbec netušila, co na té fotce "vyleze". Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  3. Jéé, není to nakonec ten kraj "Lužice", jak mám dnes článek? Hezky jsi to zachytila. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kraj Lužických hor, sever Čech. Šluknovský výběžek. Za hranicemi žije plno Lužických Srbů, hlavně v okolí Budyšína až do Polska. Měj se moc hezky a děkuji za komentář.

      Vymazat
  4. Jarko, je vidět, že se umíš dívat. Ne každý by malého skřítka objevil, a tobě se to podařilo. Krásná pohádka.
    Přeji krásnou i druhou půlku prázdnin. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši moc děkuji. Já se přiznám, že jsem ho objevila až když jsem stáhla fotku do počítače. Původně jsem fotila zajímavý tvar mechu umístěném na stromě, ale že tam nakonec budou oči, ústa, velké nožky...a na hlavě kapuce to mě původně vůbec nenapadlo. Je vidět, že se vyplatí občas fotit zajímavé útvary a až doma zkoumat...Děkuji za návštěvu i komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  5. Jaruško, to je krásná pohádka i fotečka. Přírodě rozumíš. ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, máte tam i skřítky? Jeden se určitě ukrývá v tom stromě a ty jsi ho objevila. Doufám, že je hodný.;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, asi jo...podle té pověsti...Děkuji Ti a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Pověsti a tajemno mě zajímá a ráda tomu věřím.
    Ty jsi objevila skřítka.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu mě také. Mám takové povídačky docela ráda. Vracíme se tak do ráje pohádek i dětství. Vždyť se říká: starý lidi = malé děti. Někdy si tak připadám. Přeji Ti moc hezké dny.

      Vymazat
  8. Kdo uvěří… i uvidí😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, děkuji za komentář a měj se moc hezky.

      Vymazat
  9. Akorát že se tváří velmi nerudně! Asi se mu nelíbilo že ho fotíš... ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych ani neřekla...Mně se zdá, že se usmívá...Děkuji a měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. Je hezké, že vidíš na přírodě každou maličkost, kterou většina z nás přehlíží. Hezká pověst o skřítcích ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Květuško děkuji Ti moc.

    OdpovědětVymazat
  12. No páni Járo, tak ne že tě zvířátka milují už i mechový skřítek se přišel na tebe podívat.To se jen tak nevidí i jak se usmívá. Děkuji moc a opatruj se.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.