POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

28 ledna, 2022

Znovu před okny...

Vím, že ptáčky fotím často. Na krmítku i před okny se mi jich objevuje stále víc. 
Nejvíc přilétá sýkorek modřinek a koňader a pak docela početné hejno čížků lesních.
Čížek lesní - samička
Čížek lesní - sameček


Sýkora uhelníček

Brhlík lesní

Po jídle se musí očistit zobáček.... a také  si odpočinout...

Sýkora modřinka

Na krmítko přiletěl i strakapoud velký. Pozorovala jsem ho, jak 
z dutiny stromu vytáhl šišku a z krmítka si tam létal uložit nové zásoby.
Na krmítku najdou ptáčkové všechno. Mají tam slunečnici, oříšky, lojové krmení s  vitamíny a ovocem ve dnech kdy mrzne a není sníh, dávám i vodu do pítka, kterou během dne měním.

Vedle krmítka mám ještě malý květináč kam sesypávám krmení od andulek ,
do kterého přidávám oříšky a slunečnici. 
Dnes se tu objevil párek dlasků tlustozobých. 
Po ránu bývá plno na obou místech.









Počasí je proměnlivé, na procházky se moc chodit nedá kvůli deštivému
 počasí a tak pokud se nevěnuji ručním pracím nebo čtení,
 tak pozoruji dění za oknem a fotím...
 Krásný víkend přeji.

36 komentářů:

  1. Jaruško, to jsou opět krásné fotečky. Pozorovat ptáčky je lepší program než to, co je v televizi.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko máš pravdu. Já se jimi bavím, jak si dávají u krmítka přednost nebo naopak jak se dohadují, kdo tam zůstane a kdo si počká...

      Vymazat
  2. Járo, krásně jsi to nafotila, máš tam provoz jako ve Frankfurtu na letišti. Manželovi pravidelně tvé ptačí story ukazuji a dnes pravil: ti se tam maj, u Járy. K nám z tohoto seznamu občas zalétne jen brhlík nebo strakapoud a sýkory a o těch ostatních si můžeme jen nechat zdát, už tu nejsou ani kosi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji za vtipný komentář. Provoz tu tedy opravdu je. Vždy mě těší, když se objeví další druhy. Dnes tu bylo i několik zvonků zelených, ale ty pozoroval jen manžel, protože já jsem vařila oběd a neměla jsem čas je jít vyfotit. Nemohla jsem od plotny..Děkuji a přeji vám oběma krásný večer a pohodový víkend.

      Vymazat
  3. Jaru, moc děkuji za úžasné fotky a popisky!
    Ptáčci se u tebe mají jako v té nejluxusnější restauraci!
    Pěkný večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji za pochvalu. Přeji ti klidnou sobotu i neděli. U nás prší.

      Vymazat
  4. Jaruško, jen foť, já bych tak ráda ptáčky fotila a nejsou tady. Přeji Ti to, u mne vede dlask a v závěsu je brhlík, ti tedy jsou! ☺ Máš to moc hezky popsané a také to pozadí je výborné, na moje oči myslím, jsem si všimla, že je vlastně tmavě zelené, ale máš to parádní.
    Přeji, aby nadále tam k vám ptáčci létali, když se tam mají tak dobře a já se ráda na fotky zase podívám ☺.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji za pochvalu, která mě opravdu těší. O ptáčky tu opravdu nouze teď není a já je moc ráda pozoruji. Přeji Ti krásnou sobotu i neděli. U nás je takový klid před bouří ( větrnou), i když drobně prší. Přeji Ti příjemnou sobotu i neděli.

      Vymazat
  5. Jaruško, jen u tebe mohu vidět ptáčky tak zblízka. Doma se mi to nepodaří. Tak moc děkuji za další krásu. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji. Mám ty větve stromů na dosah násady koštěte, tak že je mám opravdu hodně blízko. Tak že jediné co mi občas kazí snímky, je odraz záclony nebo vítr, který větvemi pohupuje. Přeji ti krásnou sobotu i neděli.

      Vymazat
  6. Obdivuji tvé krásné fotky ptáčků Jaruško.Máš zlaté ručičky a možnosti kde je fotit.U nás těch ptáčků moc není na sídlišti.Zavěsila jsem na balkoně koule,ale kromě sýkorky není zájem.Díky za tu krásu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc a moc děkuji. Jsme sice skoro na kraji města, ale brzy asi budeme uprostřed, protože se tu na loukách v okolí staví hodně nových domů...Přeji Ti krásnou sobotu i neděli.

      Vymazat
  7. moc krásné fotky Jaru, měj prima víkend

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky ptactva se Ti opravdu moc daří. A co jich k vám létá. K nám letos tedy téměř vůbec.
    Hezkou sobotu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Oni přilétají v určité hodiny. Ráno po rozednění mezi osmou až desátou, pak kolem poledne a navečer přes setměním mezi třetí a půl pátou. V tu dobu jich bývá u krmítka nejvíc. přeji ti krásnou sobotu i neděli.

      Vymazat
  9. Jaruško, to je opět pastva pro oči. Krása. Parádně nafocené. Máš hezkou podívanou při pozorování. To je lepší jak televize. Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lemi máš pravdu, Je to lepší než televize. Děkuji a přeji ti příjemné dny.

      Vymazat
  10. Máš vyhledávanou ptačí restauraci🙂. Není divu s tak bohatým výběrem, dávám hned 5 Michelinských⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji a přeji Ti příjemnou sobotu i neděli i když má foukat silný vítr...Hlavně aby nenapáchal velké škody. Zatím máme teď "klid před bouří..." Měj se pěkně.

      Vymazat
  11. Jarko, tvoje fotky ptáčků se mi vždycky moc líbí a není tomu jinak ani tentokrát. Ani se nedivím, že se jich u vás najde tolik druhů, když mají takový skvělý servis. Moc zdravím 😉👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Dnes odpoledne už nebyli vůbec vidět. Asi se schovali před přicházející vichřicí. Hezký sobotní večer a příjemnou neděli.

      Vymazat
  12. Ahoj Jaruško zase super fotečky ,měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko moc děkuji. Také měj hezkou neděli o poslední dny měsíce ledna.

      Vymazat
  13. Jarko, tyto ptačí fotky se mi moc líbí. Pro mne není jednoduché ptáčky vyfotit, moc se mi to nedaří, ale ty to zvládáš skvěle. Ráda nakukuji a kochám se. Co dáváš za tuk do těch kokosových ořechů?
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já je kupuji už hotové naplněné v zoo prodejně. Měl by se dávat lůj, ale ten se asi těžko shání a musel by se vyškvařit. Jinak se dají také rozehřát klasické lojové koule vybrané ze síťky a přemačkat do ořechů. Já jim ty lojové koule vždy že síťky vyndám, protože síťky jsou pro ptáky nebezpečné. Můžou se zranit pokud se drápkem zachytí a pak uhynout.

      Vymazat
  14. Nádherné. Ptáčci se nikdy neomrzí. Staráš se o ně vzorně. Krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  15. To jsou záběry, ty by se hodily do knihy biologie. Asi máš fotoaparát s teleobjektivem, ne? Nedovedu si představit, že by něco takového šlo "ulovit" s běžnou technikou nebo mobilem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši moc děkuji. Fotím zrcadlovkou Nikon D5600 a na ptáky dodávám objektiv 70-300. Hlavně při jejich stálém pohybu musím mít poměrně krátký čas fotím na velký formát, aby se dal udělat případný výřez. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  16. Jejky to je nádherných foteček, paráda ♥

    OdpovědětVymazat
  17. Moc hezké fotky Jaruško ♥ u nás ani tolik ptáčků není ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jaruško jen tak dál mám ráda Tvé záběry ptáčků vždy mě potěší moc♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.