POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

23 listopadu, 2022

Zámek Lemberk, Jablonné v Podještědí

 Zámek Lemberk jistě znáte z mnoha našich pohádek.
Nejznámější postavou žijící na tomto zámku byla sv. Zdislava, která se stala symbolem zdejšího kraje a panství.
Již jsem dříve a na původním blogu o zámku hodně psala a tak tentokrát nebudu historii znovu popisovat, ale pokud vás zajímá nejdete ji zde:
Zámek Lemberk



Pár výhledů z věže


Konírna
Byla jsem i na prohlídce zámku, ale myslím, že se fotit nesmělo. Už si to nepamatuji.





Bredovský letohrádek
Zahrada Bredovského letohrádku. tady se natáčely některé záběry do pohádky Tajemství staré bambitky.




Opustili jsme letohrádek a vydali se cestou do Jablonného v Podještědí. 
Pohled z cesty na  Sokol a za ním Hvozd
Procházeli jsme nádhernou alejí.
Kaple Nejsvětější Trojice

Zdislavina studánka s léčivým pramenem. Lidé ze Lvové i Jablonného 
sem často jezdí pro vodu.
Také jsme si nabrali do termosek, které máme vždy s sebou..

Pietscheho kaplička
Markvartický rybník

Socha Odpočívajícího Krista

Sv. Jan Nepomucký
Bazilika minor  sv. Vavřince a sv. Zdislavy
Mariánský sloup na náměstí.

26 komentářů:

  1. Járo, velký dík za tuto reportáž, párkrát jsme tam také byli i s přáteli, vlakem. Na prohlídku Lemberka jsme šli jen jednou.Ale ta cesta do Jablonného nemá chybu. Na hrad Sokol jsme šli jednou o Velikonocích, ale nestálo to za to. Zato prohlídku kostela v Jablonném si nedáme ujít. Přála bych městečku více péče a hlavně spoustu peněz na opravy.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko máš pravdu. Já jsem v bazilice byla, ale nedovolila jsem si fotit, protože přece jen zrcadlovka nejde dát potichu a zrcadla vždy cvaknou. Nechtěla jsem rušit modlící se věřící a tak fotografie z baziliky nemám, ale uvnitř je skutečně nádherná. Děkuji Ti moc za komentář a přeji krásný večer.

      Vymazat
    2. Jaruško, kdysi jsme tam navštívili i mumie, ale teď bych o to nestála. ( ještě by si mě tam nechali )...Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Také jsem tam byla v podzemí, ale ještě jako školou povinná. Dnes už bych tam také nešla. Mrtví mají spát v klidu.

      Vymazat
  2. Jaruško, to je nádhera. Ještě jsem tu nebyla. Tedy by se mi moc líbilo. Tvoje fotky jsou moc krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Tady jsem ještě měla nový foťák a jen pár dní a moc jsem to s ním neuměla, protože jsou některé fotky jakoby přepálené, ale neuměla jsem s tím nic udělat. Teď už bych si poradila.

      Vymazat
  3. Pěkné fotky Jaruško, zámek , stavby, sochy i krajina , kde jsem ještě nikdy nebyla ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, moc děkuji. Já to zase neznám u vás na Strakonicku a je tam také moc krásně. Třeba se tam někdy podíváme. Přeji Ti klidné dny a držím palce ať Tvé starosti co nejdříve pominou.

      Vymazat
  4. Lemberk znám, ale nikdy jsem tam nebyla, tak děkuji za podívání. Mám připravenou sv. Zdislavu, ale než se dostane na řadu, to potrvá, mám jiné věci, které dám dříve. Tam se těžko někdy dostanu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já se zase těžko dostanu k vám. Přece jen je to dál a na ubytován. Těžko plánovat, co bude příští rok a jak to bude drahé.? Kdo ví... zda ještě nějaká dovolená bude...jestli nám opravdu nezbydou jen toulky co nejblíže k domovu.

      Vymazat
  5. Járo, tak Lemberk jsem si už splnila, ale jsem okouzlená cestou do Jablonného a navíc - ta bazilika... Snad to jednou vyjde. Sním o ní už spoustu let...
    Moc děkuji za nádherné fotky a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bazilika je nádherná uvnitř, ale tam jsem cvakáním fotoaparátu nechtěla rušit modlící se věřící a tak jsem ji jen prohlížela a nefotila. Pak mě napadlo, že jsem mohla fotit mobilem s vypnutým zvukem. No nevadí...Helenko, děkuji moc za komentář a přeji Ti krásný den

      Vymazat
  6. Lezarts

    Zase krásné místo, které neznám. Hezky jsi vše zdokumentovala!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, je to vše staršího data, Třeba se tam znovu podíváme. Není to od nás zase tak daleko.

      Vymazat
  7. Tak zase kus moc hezkého místa naší zemičky, kde jsem nebyla.
    Parádní fotky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Já také většinu naší zemičky neznám. Dříve jsme cestovat moc nemohli a teď už to nedoženeme. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  8. Jaruško, suprové fotečky, staré stavby mám ráda ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná fota hlavně ta konírna se mi líbí a já jen můžu poděkovat za milé shlédnutí Járo.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji Ivetko. Hlavně se opatruj a měj se pěkně.

      Vymazat
  10. Zdobnost zámku kolem vchodů a oken je nebývalá, kraj je také krásný a skvostná je bazilika i letohrádek. Musela to být pohodová procházka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je nádherně a ta procházka ze Lvové, přes Lemberk do Jablonného v Podještědí je opravdu krásná. Děkuji a přeji příjemné dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.