POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

12 února, 2023

Bismarckturm

 To, že Rumburk leží na hranicích s Německem není potřeba uvádět. Když je hezké počasí, tak se dá dojít až do sousedních obcí. Jednu takovou procházku jsem si udělala

 3. září 2020. Na původním blogu jsem fotografie měla ,ale tady je uložené nemám a tak je sem přidávám.  V tomto pochmurném počasí, jistě přijdou vhod vzpomínky na letní den. 

V ohradě se tehdy páslo plno koní, teď už je pár let prázdná...


Zámeček. 
Stále je tu restaurace. Před 52 lety  jsme tu měli svatbu. Pamatuji tuto budovu od dětství, kdy tu bývala ubytovna pro zaměstnance Rumburských strojíren. Tady naproti byl sráz dolů, kde bylo jezírko se skalkou uprostřed a  krásná louka. Stromy byly v sedmdesátých letech pokáceny, místo celé zasypáno odpadem a vytvořeno parkoviště pro kamióny. Krásné a romantické místo zcela zmizelo. Při tom ve starých zápisech se píše, že na jezírku býval dokonce podsvícený parket a konaly se tu pravidelné letní slavnosti. 
Jedna historická
Pohled dolů na Jiříkov              
Věže kostela baziliky Panny Marie Pomocné ve Filipově.
Přešla jsem přes hraniční přechod do Neugersdorfu 
a vydala se k  věži "Bismarckturm"
Škoda, bylo zavřeno. Byla jsem tu ve špatný den.


Letní divadlo v Neugersdorfu

Ještě zajímavá studna v Neugersdorfu
A už jsem zase u nás...  cestou domů jsem v lese míjela malý zarostlý rybníček...


Sportovní letiště
 Omlouvám se, že jsou fotografie tak tmavé, ale už je nechci upravovat.

42 komentářů:

  1. Milá Járo, tohle byl kdysi můj sen, chodit si sem a tam - a právě když jsem bydlela v Rbk, že mi hranice vadily, a ještě k tomu do ,,spřáteleného,, státu bylo zvoráno a zadrátováno.
    Moc pěkná procházka přes hranici. Díky...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, teď už se dá projít bez problémů. Také si pamatuji jak jsme jezdili pro maso, dětem pro boty a oblečení, hračky, záclony...vyplňovalo se celní prohlášení a trnuli jsme, jestli nám to na celnici projde...Teď je to v pohodě. hezký nový týden Ti přeji.

      Vymazat
  2. Věž Bismarckturm jsme navštívili při cestě z Německa. Také bylo zavřeno, ale my jsme tam byli pozdě. Pěkná procházka a líbí se mi louky. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář já jsem tam byla 3. září a to už mají otevřeno jen některé víkendy. Stejně jsem neměla s sebou Euro.

      Vymazat
  3. Nádherná vzpomínka Jaruško a hlavně ty koně jsou úžasné♥ škoda, že je už ohrada prázdná. Jináč studna je velmi zajímavá a fota nejsou tmavá mě se líbí vždy Tvé záběry. Opatruj se a měj krásný nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko oni se majitelé rozvedli a paní si koně odvezla s sebou do nového bydliště. Tak že jsou někde jinde, ale nevím, kde. děkuji za komentář a přeji Ti hezký den.

      Vymazat
  4. Járo, ráda jsem se podívala i k sousedům. Toho zámečku je opravdu škoda, zničilo se tolik krásných míst... I u nás jich máme seznam....
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zámeček stojí a funguje stále jako restaurace a hotel, ale prostor před ním, který k Zámečku patřil, je zavezený a je tam parkoviště pro kamióny.

      Vymazat
  5. Ráda jsem se podívala. Je škoda, že zmizelo to hezké místo s jezírkem a není to jediné místečko, které takto vzalo za své.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také na to místo často vzpomínám. Tam to bylo opravdu krásné. Jako děti jsme se snažily na tu skalku dostat, když bylo méně vody. Byly tam ještě pozůstatky altánů zabudovaných ve stráni, kde se prodávalo občerstvení, bylo tam i místo na parket a podle starých pamětníků tam byl i podsvícený parket na vodě. Muselo to být nádherné. To už si nepamatuji.

      Vymazat
  6. Krásné fotky Jaruško, ta studna je zajímavá ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Jaru,
    ten pohled na letní snímky je mooc krásný. U nás ani zima, ani jaro, prostě opravdu ponuro. Ale začínají nám kvést Sněženky :)
    Děkuji za parádní fotky. Měj pěkné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to asi všude stejné. U nás mlha, prší, je to vlezlé, celé dny tma...

      Vymazat
  8. Jaruško moc zdravím fotečky jsou zase nádherné koně jsou moc hezké a ta studna je zajímava hezký týden přeji ..

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško, krásné fotky z míst, která jsou milá mému srdci. 👍👍👍 Kraj mého dětství. 💓
    Na Zámečku jsem nějaký čas bydlela s tátou. S maminkou se pohádali, rozdělili si nás a já šla s tátou na Zámeček. Líbilo se mi tam moc. Ráno mě paní správcová poslala do školy, která byla kousek a večer jsem sedávala s tátou v hospodě a on mi kupoval malinovku.
    Na Bismarckově věži jsem nebyla, kdykoli jsme se stavovali, bylo zavřeno. Teď občas jedeme kolem ní, když jedeme do Aldi nebo Spreequelle nakupovat.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já si hlavně pamatuji, že z věže stříleli při Jakubské pouti ohňostroj. Dříve jsme se na něj chodili dívat. Teď už ne. Manžel už by měl problém jít tam a zpět. Už je to na něj moc a sama bych tam v noci nešla, protože tam plno lidí jezdí autem na poslední výprodej a na ohňostroj a to jít po silnici pak do Rbk je o život...Děkuji a přeji Ti hezké dny.

      Vymazat
  10. Ahoj Jaruško ,máš tu nádherné fotečky to je balzám na duši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni já už se fakt těším na jaro. Už na záhonku raší sněženky.. Děkuji Ti a přeji hezké dny.

      Vymazat
  11. Jako vždy úžasná reportáž! Jako by člověk listoval knihou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Přeji Ti krásné a pohodové dny při procházkách kolem Otavy.

      Vymazat
  12. Járo, to je parádní pokoukání. Už se moc těším, až se kolem nás takhle krásně všechno zazelená a na procházky lesem. Díky za hezké fotečky, pá 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já také, hlavně se těším na sluníčko. Děkuji a přeji Ti příjemné dny ve zdraví.

      Vymazat
  13. Anonymní13/2/23 21:01

    Lezarts

    Máte to hezké i u sousedů!

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem tam nikdy nebyla, ale zájem mám. Tak jsem se podívala, kde to přesně je: Bismarckturm (Bismarckova věž) je 19, 5 m vysoká věž ležící na špičce vrchu Hutungsberg, který je se svými 474 m n. m. nejvýše položeným bodem Neugersdorfu. Neugersdorfský továrník Julius Hoffmann a „Přírodovědecký spolek Neugersdorf,“ obstarali roku 1902 výstavbu věže. Při stavbě byl použit pískovec z Walthersdorfského lomu odolný proti povětrnostním vlivům, čedič pro základy a cihly pro vnitřní obložení. ... A ještě jsem se dočetla, že v Neu... je jeden ze tří pramenů Sprévy.
    Hezké fotky jsi dala a vůbec nevadí, že nejsou čerstvé. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani děkuji. Podobný popis jsem už kdysi na blogu měla, ale ten byl omylem smazán... Venku není nic na co fotit a tak prohlížím starší fotografie. Děkuji a měj se pěkně.

      Vymazat
  15. Jaruško, krásná vzpomínka. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  16. Nádherné fotografie Jaruško , ráda jsem se jimi pokochala ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji Ti krásný večer.

      Vymazat
  17. Jaruško zdravím, děkuji za komentíky. Fotky jako vždy na 1* nádherná procházka už aby bylo jaro ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  18. Krásná procházka. Fotky skvělé.

    OdpovědětVymazat
  19. V zámečku mít ubytovnu bylo hodně nadstandardní ubytování, znám spíš krabice s tenkými stěnami, kde bylo všechno slyšet.
    Bismarckova věž je bytelná stavba, kamenné rozhledny se už dávno nestaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A na svatbu to bylo také důstojné místo.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.