POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

20 února, 2023

Nedělní procházka, část první.

 Máme tu po polovině února a venkovní teploty se pohybují nad nulou. Po deštivých dnech mě sluníčko vytáhlo na odpolední procházku a kam jinam, než do luk a  k rybníkům. 

Louky nad městem. Jsou tu mokřady, ale já už vím, kudy se dá projít bez újmy.
Lužické hory
V pozadí Jedlová.
Měnící se světlo se stíny vytvářelo zajímavou podívanou, ale foťák se tak špatně nastavoval. Navíc byla po nočních deštích louka dost podmáčená a tak jsem musela dávat pozor, abych se nevykoupala  v některé z louží...
Tady se dá projít, ale musí se to tu znát...
Lužické hory. Vlevo Luž, dál napravo Pěnkavčí vrch, Bouřný a Jedlová


Zleva Studenec, Široký vrch, Dymník
Na chvíli jsem zabrousila do lesa. Sem jsme chodili na houby...teď je tu mýtina





Cesta plná bláta. Tady jsem potkala mladou sportovkyni se psem, který ji vůbec neposlouchal. Pes na mě skočil a dokonale mi zmazal kabát blátem...
Dívka se mi omluvila, ale kabát musel doma hned do pračky...
Pár detailů...

Rybník u rekreačního střediska Natura je tentokrát focený z míst,
 kam běžně nechodím.
Šla jsem si  k přítoku do rybníka trochu očistit bláto z kabátu 
které jsem na něm měla po neposlušném 
"psím miláčkovi". Byla jsem dost naštvaná
a navíc se cizích velkých psů fakt bojím. 






U rybníku Racek je chatová oblast. Mnohé chaty jsou přestavěné a využívané k trvalému bydlení. 
Rybník Racek. 
Tady jsem se procházela kolem rybníku, došla v vedlejší Tůni a pak se vracela zpět domů. Z fotografií však vytvořím další příspěvek, 
protože by toho bylo najednou moc. Stejně se kvůli počasí moc ven nedostanu a tam mám fotografií dost pro další příspěvky.

26 komentářů:

  1. Nádherné fotky,líbí se mi kontrasty oblohy,přeji Jaruš další hezké výlety...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. To odpoledne se opravdu obloha měnila dost často. Další proměny budou v následujícím článku. Do jednoho se to nevešlo.

      Vymazat
  2. Járo, ty dnešní fotky jsou tak pěkné, ty s břízami by mohly být i na tapetu...a to po těch deštích je tak čistý vzduch, že Luž je pomalu na dosah.Sněženky - jaká krása a ty mě dostanou každoročně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko moc děkuji. Pochvala od Tebe mě opravdu moc těší. Vím, jsou to pořád stejná místa, ale cjá je mám ráda. Přeji Ti hezké odpoledne.

      Vymazat
  3. Járo, fotky jsou moc krásné, ale tak kabát, respektive ta panička, která si neumí odvolat psa, ta by mě tedy taky naštvala. Takhle to být nemá!
    Moc tě zdravím a přeji hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, hlavně to byl velký pes a ještě mi olíznul obličej a navíc já se cizích psů dost bojím. Tento byl sice asi mazel, ale přece jen...Kabát jsem měla jako prase od jeho tlapek, plný bláta...však je to vidět na těch cestách jak jsou plné bahna, ale nakonec jsem byla ráda, že mi kabát drápy nepotrhal. Děkuji Ti a přeji hezký den.

      Vymazat
  4. Tentokrát jsem se kochala oblohou, ta je nádherná. A lišejníky zblízka mají malé lavůrky a ta neobyčejná barva. Skvělé a díky za procházku. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. V lese se na focení vždy něco najde. Jen kousek dál je kaliště a měla jsem obavy z divočáků, tak jsem se tam moc nezdržovala a šla zpět na cestu. Přeji ti krásné dny

      Vymazat
  5. Jako vždy moc hezké fotky- nebe vede.
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Obloha si pěkně začarovala. U nás na chatě také dost původních chat přestavěli na RD nebo je vůbec zbourali a postavili tam domky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je to podobné. Hlavně od doby, kdy privatizovaly paneláky a zvedly se i výše nájmů a mnozí lidé neměli na to, aby si byty odkoupili podruhé.

      Vymazat
  7. Jaruško, krásné fotografie... užívala jsem si vycházku s Tebou... ☺ Z toho jarního okouzlení posledních dní jsem nadšená! ☺ Ale vím, že je ještě brzy se úplně radovat... do jara stále měsíc chybí... ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťulko, je to tak. Určitě nás ještě čeká sněhová nadílka. Pamatuji si, že už kvetly narcisky a napadla spousta sněhu...přeji ti krásný den a moc děkuji za milý komentář.

      Vymazat
  8. Jaruško, opět chválím a žasnu jaké záběry jsi opět nafotila líbí se mi moc ty břízky ♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, tam je to takový kout, kde se břízy uchytily jako náletové dřeviny, ale ony jsou i tak nádherné. U Racku museli některé porazit, protože ohrožovaly okolí, ale už tam byly vysazeny nové, což je dobře. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Překrásné fotky Jaru ♥

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, další skvělé fotečky. Sněženky už vykukují, lišejníky super. Hezký večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. U nás už to také kvete, ale má začít sněžit.

      Vymazat
  11. Jaruško, opravdu opět nádherné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  12. Jaruško překrásné fotečky, procházka i povídání, vychutnala jsem si to. ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Mokřady? Tam bych se bál, že se propadnu do bažiny a ještě na mě vyskočí pes baskervillský. Ta černá obloha také nevěstí nic dobrého.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, já už přesně vím, kudy jít, kde se do bahna nepropadnu. Stačí pár kroků stranou a byla bych v bahně po "zadní část těla" i když při loňském suchu se dalo jít i tam. Teď ne . Teď musím přesně podle vyzkoušených místech. Chodím tam často, tak to znám...díky moc za komentář a přeji ti krásné dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.