POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

21 února, 2023

Racek, Tůň a cesta domů...

 Z nedělní procházky - část druhá. 

 Došla jsem k rybníku Racek. Obloha se začínala zatahovat velkým, tmavým mrakem. Sluníčko se občas snažilo vykouknout, ale ne vždy se mu to podařilo. 

Rybník Racek. 
Led tu před týdnem prosekali hasiči, kdy tu měli cvičení na vyprošťování osob ze zamrzlého rybníku.




Rybník Tůň


Cesta do lesa. Tam bývala kdysi cihelna a z odpadu byla vytvořena hráz rybníku,
 který byl pojmenován Tůň. 

Sluníčko zakrývaly mraky a krajina se začínala proměňovat
 do různých barevných odstínů, někdy až neuvěřitelných.
  Byl čas vydat se na cestu domů.

Zpět u Racku


Sluníčko začínalo zapadat za Vlčí horu

Prošla jsem kolem lesa a vydala se do luk, 
abych si ten západ slunce vychutnala ještě chvíli.








Ještě pohled na město a hurá domů...za chvíli bude tma.
*****
Počasí se zase  pokazilo, obloha se zatáhla a...prší.
Moc dlouho jsme si sluníčka neužili.



42 komentářů:

  1. Moc hezké Jaruš,ta obloha je kouzelná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, děkuji moc. Škoda, že bylo takto hezky jen JEDEN den...Od pondělí už je zase zataženo a prší...Měj se moc hezky a opatruj se.

      Vymazat
  2. Jaruško, nádherné fotky👍👍👍. Barvy na obloze jsou úžasné.
    Místa mému srdci milá, zavzpomínala jsem na koupání na Racku a na krásná panoramata kolem města.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moc děkuji. Škoda, že to byl jen jeden den. kdy jsme měli slunečno...Teď už zase máme zataženo a nevlídno. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  3. Je u nás krásně. Super fotodokumentace z procházky. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, to jsou krásné fotografie! A takový krásný západ slunce! ☺ Krásný den, Peťka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťulko moc děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  5. Západ slunce je nádherný. Díky za ukázku. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  6. Járo, ty bys u Racka mohla bydlet, tvé fotky se vyznačují tím, že jsou prostě skvělé, to je nálad, barev, emocí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko to máš pravdu. Já ta místa mám moc ráda a ráda tam chodím. Děkuji Ti a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  7. Anonymní21/2/23 20:17

    Lezarts

    Nádherné snímky!!! Efektní variace světla a mraků s odrazy na hladinách rybníků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. Někdy se to podaří zachytit. zrovna jsem měla štěstí na barvy. Někdy je to jen takové šedivé...

      Vymazat
  8. No páni, to jsou zase úžasné záběry a opět obloha nemá chybu. Děkuji Járo za krásnou prohlídku i že jsem se mohla pokochat. Opatruj se a jen tak dál ať se mohu těšit. Děkuji moc za všechny komentíky, které potěší vždy.♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko já moc děkuji. Procházka mi vždy dobíjí baterky a když je sluníčko a zadaří se vidět i takový západ slunce jako byl v neděli, tak je hned den veselejší. Děkuji ti za komentář a přeji krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  9. Tedy, Járo, to je veliká krása! Nějak mi chybí ten prostor, ty rozhledy a výhledy, o slunci ani nemluvím... Kochám se a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, sluníčko u nás svítilo jen v tu neděli. Jinak je pořád zataženo a mrholí nebo prší. Těším se až budou delší a slunečné dny a příroda se zazelená. To bude hned veselejší. Děkuji Ti a přeji krásné dny.

      Vymazat
  10. Jaruško, díky za výstavní fotky. Kochám se. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji a přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  11. Járo, tvoje fotky jsou vždycky krásné, ale tentokrát jsem nadšená snad ještě víc. Západ slunce, to je opravdu nádhera, díky 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji za pochvalu, která vždy potěší. Měla jsem štěstí, že se západ slunce zrovna vydařil, což se mi pokaždé nafotit v přírodě, nepovede. Moc děkuji a přeji krásné dny.

      Vymazat
  12. Překrásné fotografie Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji Ti krásný den.

      Vymazat
  13. Hezký večer Jaruško, to jsou opět suprové fotky. Mraky jsi zachytila skvěle. Vodní hladina se mi moc líbí ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni moc děkuji. Škoda že tak krásný den byl jen jeden, ale jaro už klepe na dveře a jak se to zazelená, hned to bude veselejší. Krásný den Ti přeji.

      Vymazat
  14. Moc hezké Jaruško nádherné fotečky moc děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško moc děkuji, krásný den Ti přeji.

      Vymazat
  15. Jsou to, Jaruš, moc hezké záběry, hned mě napadne, že já tohle nezažiju. No, třeba někdy ano, ale jsem městský člověk a moje záběry jsou úplně jiné. Ale ber to tak, že každý jsme jiný, což je dobře a vůbec nevadí, že nás dělí stovky km! Ta krásná zem se jmenuje "Česko". ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já naopak města moc nemusím, ale je to spojeno s mojí původní nemocí, kdy jsem se potřebovala dostat hlavně do klidu a do míst, kde nebyly davy lidí. Opravdu nejraději mám tu přírodu, zpěv ptáků, šumění stromů a klid. Lidí jsem si užila v pracovním procesu po celý život až moc, tak že příroda je pro mě lékem. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  16. Krásné fotky! Ten západ slunce - no to je nádhera. Touláš se pěknými místy.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji a přeji ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  17. Jaruško, tvoje procházky jsou potěšení pro oko diváka, když nechce jít ven. Ty odrazy na hladině oživí tu smutnou nebarevnou přírodu. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám taková místa ráda a Ty určitě také a už se těšíš na zahrádku, kde to máš ráda. Je tam klid příroda a pohoda. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  18. Jo a sluníčko ty prostě umíš najít a vyfotit. Super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Od Tebe je taková pochvala opravdu vyznamenání. Děkuji moc.

      Vymazat
  19. Jaruško zdravím, děkuji za milá slovíčka. Fotečky překrásné, obloha fantastická******************

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško moc děkuji. Přeji Ti krásné dny ve zdraví.

      Vymazat
  20. Anonymní25/2/23 05:18

    Vija
    Máš pravdu Járo, tento týden jen jeden den sluníčko. Celá tvá procházka je radost na čerpání energie, zakončení nádherné. Mám ráda západy slunce a jeho proměny. Hezký den měj. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani moc děkuji. Krásný víkend přeji i když má být chladny a...sněhový . ?

      Vymazat
  21. Krásné snímky oblohy. Název Tůň pro tak velkou vodní plochu je dost skromný :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Název dostal rybnik podle toho, že je napájen z lesních mokřadů a tůněk kousek nad rybníkem . Proto Tůň. Hráz byla vytvořena z vytěženého zbytkového materiálu po dřívější cihelně. Právě v těch místech kde je dno rybníka se těžil jíl na výrobu cihel.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.