POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

24 února, 2023

Únorové překvapení.

Čtvrtek, 23. února 2023

Byl docela příjemný den, který voněl jarem a s  Hankou ze sousedství, jsme se vydaly na procházku pod Dymník.

Pranostika říká:  "
"Na Svatého Jiří (24. dubna), vylézají z děr hadi a štíři..."
Jen že tentokrát je to o dva měsíce dřív!!!
Teplé odpoledne a se sousedkou Hankou jsme se vydaly na procházku pod Dymník.
Jaké bylo naše překvapení, když se uprostřed cesty  vyhřívala užovka. Aby ji někdo nepřejel nebo nezašlápl,  odsunula jsem ji klackem do příkopu, kde zalezla do listí.
Uprostřed cesty...had dlouhý asi 80 cm.

Nejsem si jistá jestli se jedná o užovku černou nebo zmiji černou.
V hadech se opravdu  nevyznám.


42 komentářů:

  1. Jaruško, to bylo netradiční setkání! Z hadů mám respekt.
    Jednou jsme šli výlet z Tanvaldu a na sněhu jsme viděli ztuhlého hada.
    Járo, za hada dík, žes ho odstranila ze silnice. Ten do přírody patří. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, vždyť mě už znáš. Já i když mám také z hadů respekt, tak se stejně dokážu povznést nad strach a raději ho odstraním z nebezpečí, než abych ho tam nechala. Jsou lidé, kteří mají panickou hrůzu z pavouků, myší, hadů a všeho ostatního. Také mám divný pocit, když na ně natrefím, ale i oni mají právo na život. Je to součást přírody. Děkuji za komentář a přeji Ti hlavně klidný den.

      Vymazat
  2. Jaruško, bylo to hodně zvláštní setkání. Ale on i ten únor je zvláštní.
    Mám z hadů obrovský respekt a nevím, zda bych zvládla plaza odstranit z cesty. To bych spíš kolem něj dupala, aby se odplazil sám.
    Před lety jsme byli u přátel na chatě, bylo to časné jaro, v chatě byla zima. A já nechtěla čekat, až se vnitřek vyhřeje a požádala jsem o hrábě, že se zahřeju prací. Stará tráva po tom vyloženě volala. Paní domu se mi cestou do kůlny pochlubila, že jí úplně poprvé vykvetl hlaváček jarní. Pustila jsem se do práce a po chvíli rozhrábla hnízdo hadů. Úprkem jsem to vzala přes skalku, zašlápla hlaváček a s řevem "hadi" jsem vtrhla do chaty. Byli to jen slepýši, ale vyděsili mně dokonale. Dodnes na to společně vzpomínáme.
    Hlaváček vykvetl příští rok znovu. 😀
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bych asi také rychle utíkala pryč...

      Vymazat
    2. Alenko, slepýši bývají často na silnici nahoře na Dymníku. Tam už jsem je také viděla a také odnášela do pankejtu, protože nahoru jezdí dost aut,tak aby je nezajeli. Užovku bych ale do ruky nevzala. Díky za komentář. Hezký večer přeji.

      Vymazat
    3. Evi,. ona se moc nehýbala. Zřejmě se tam přišla ohřát na sluníčko, ale jak na ni padl stín, tak už byla taková pomalá. Po tom, co jsem ji klackem odsunula do příkopu, tak hned zalezla do tepla, do listí...

      Vymazat
  3. Tak to je opravdu překvapení v únoru.Ta příroda je z těch změn počasí také zmatená,přeji pěkný víkend...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi máš pravdu. V tomto období bych hada na cestě fakt nečekala. Hezký večer a děkuji

      Vymazat
  4. Tak to byla adrenalinová procházka. Had to byl pěkně veliký, asi ho probudil hlad. Ještě by měl spát. Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu. Byl to pořádný kousek...jen mě překvapilo, že se probudila tak brzy. Děkuji za komentář a přeji hezký večer.

      Vymazat
  5. Jaruško... také se v hadech nevyznám... ty výkyvy teplot nedělají přírodě dobře... já jsem zachraňovala nedávno napůl ztuhlou ještěrku... Měj se moc hezky, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťulko, je to letos zvláštní zima nezima i příroda je z toho rozhozená... Děkuji za komentář a přeji hezký večer

      Vymazat
  6. No páni jsi dobrá Járo, ale asi bych také učinila jako ty já se hadů nebojím ani myši mě nevadí, mě vadí kobylky a větší hmyz krom motýlů hihi...ale kdyby tam byl pavouk tak to bych prchala a ječela z těch mám opravdu velký strach. Měj prima víkend a děkuji, za všechny komentáře, já budu nechávat pouze jeden odemčený jelikož hodně padají do spamu, tak proto. Opatruj se a ještě jednou dííííííííííky moc. (◕‿◕) jsi šikulka 👍 (◕‿◕)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko já se také nebojím, přírodu mám ráda, ale z některých tvorů mám respekt. Nevadí mi, pokud po mně nelezou... Pokud se to stane, tak to je mi pak také nepříjemné...brrr. Hezky večer.

      Vymazat
  7. Jaruško zdravím a děkuji za milá slovíčka. Fotečky nádherné, příroda je zmatená, nedivím se, že si to had popletl. Jsi šikulka, já bych se hada bála, asi bych také dusala jen okolo. Přeji hezký víkend ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško děkuji. Hezkou sobotu i neděli přeji.

      Vymazat
  8. Jaruško, neobvyklé setkání. Krásné fotky. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti na tuto roční dobu setkání nečekané. A zvláště teplé dny zase tolik nebyly. Příroda je zmatená. Hezký víkend přeji.

      Vymazat
  9. To je tedy velké překvápko, nejdřív bych se asi dost lekla.
    Jaru, děkuji za parádní fotodokumentaci takového objevu a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mě spíše překvapilo, že se už probudili...Měj krásný víkend.

      Vymazat
  10. Nádherná užovka! Sluníčko ji nakrátko probudilo, ale u nás sněží, tak to jistě vše zase zaleze. Přeji hezký víkend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás také sněží a už je i pod nulou Doufám, že stačila někam do listí v příkopu včas schovat. Krásné dny přeji a děkuji za komentář.

      Vymazat
  11. No to bylo tedy setkání. Nevím, jak bych reagovala, ale asi bych se snažila taky o to, aby na cestěi nezůstala. Hlavně, aby teď někam zalezla, má být zase nějaký den chladno.
    Měj pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý kdo má rád přírodu, tak by se snažil, aby se dostala mimo místo, kde jí hrozí nebezpečí. U nás dnes už mrzne a také sněží...Měj krásné dny.

      Vymazat
  12. Anonymní25/2/23 10:57

    Lezarts

    Jak vidno si budeme muset zvykat, že bude vše jinak…, ale užovka v únoru to opravdu překvapí! Měla štěstí, že jsi ji potkala dřív Ty, než nějaké auto:)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Romanko. NA únor poměrně teplé dny asi probudily více živočichů...Měj se moc hezky a děkuji za komentář

      Vymazat
  13. Tfuj tajbl, to by mě švihlo takovou vykrmenou hadici potkat....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč fuj...vždyť je krásná! I když mám z hadů respekt, tak do přírody patří a jsou užiteční. Spíše jsme pro ně ohrožením my, lidé, protože se k přírodě zrovna nechováme jak bychom měli...s úctou, láskou a pokorou.

      Vymazat
  14. Ahoj Jaru,
    já hady nemusím, ale snad se někam schová, má se dost ochladit. Měj pěkný víkend...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko, já mám také před hady respekt a nemusím je, ale na druhou stranu bych nedopustila, by je někdo přejel nebo se někdo další třeba i polekal a pokud by se jednalo o zmiji černou, což si nejsem jistá, tak by mohla třeba uštknout dítě, tak že v příkopu už neublíží, pokud tam za ní někdo nevleze.

      Vymazat
  15. Tak to jsi měla Jaruško, překvápko ⚛ ღ ♥ kde se tam chuděra vzal. Jsi hodná, že jsi ho uklidila do bezpečí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On je tam kousek potok, les spousta listí..Bylo teplo, tak se asi probudila dřív. Je tam cyklostezka a chodí tam dost lidí i se psy a pokud to je zmije černá, tak by mohla psa nebo děti ohrozit. Pokud je to užovka tak ta jedovatá není, ale bylo lepší ji odklidit stranou. Díky za komentář a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  16. Pěkní macci. Já se také v hadech nevyznám. A z takového dlouhého černého bych měla obavy. Ale fotit bych také musela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško to je jeden, jen natažený už je po tom, co jsem ho klackem dopravila do příkopu. Přece jen jsem nechtěla aby ho někdo zašlápl nebo aby kousl do nohy některého ze psů, které tam hodně lidí chodí venčit. Zvláště když si nejsem jistá, zda se jedná o užovku černou nebo zmiji černou. Oba druhy se tu vyskytují...jen já je od sebe nerozeznám. Děkuji za komentář a přeji hezké dny.

      Vymazat
  17. Jarunko no ja hady nemusím ale děkuji za krásné fotečky hezký den přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško já také ne, Mám z nich divný pocit, ale to dokážu potlačit a z cesty ho odstranit. Milovníkem hadů také zrovna nejsem, ale je to příroda a tam patří. Přeji Ti krásný večer a děkuji za komentář.

      Vymazat
  18. Jaruško, tak jsem to dala posoudit manželovi a tvrdí, že je to užovka.On stejně jako ty zná ptáky a kdejaké jiné tvory...na cesty lezou asi když je ta silnička vyhřátá a pak chladem nemají sílu se někam schovat?
    Nejspíš jsi ji zachránila. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V příkopu zalezla do listí. Teď napadl sníh, tak bude pokračovat ve spánku.

      Vymazat
  19. Vypadá dost strašidelně, v hadech se nevyznám, u tohoto bych se bál, zda ho nevypustil nějaký chovatel, nebo mu neutekl, a nejde o nebezpečný jedovatý druh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to užovka černá, dlouhá asi 80 cm. Není nebezpečná.Na cestě ji hrozilo nebezpečí, tak jsem ji z cesty odsunula do příkopu. Má také právo žít. U rybníků se užovky často vyskytují, ale většinou obojkové. Ty poznám.
      Tuto černou jsem viděla poprvé.

      Vymazat
  20. Užovka vylezla nějak brzy ♥ nádherné snímky při vycházce jsi nafotila Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, také mě to překvapilo, ale bylo teplo a asi ji to probudilo.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.