POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

04 března, 2023

Stádo srnek

 Máme za sebou docela mrazivý, ale poměrně slunečný týden. Počasí se jako tradičně pokazilo na víkend. Jen že jak se ukáže sluníčko, tak doma nevydržím a vyrážím na procházku, většinou jen po okolí města a do známých míst. 

Na louce se vyhřívalo na sluníčku asi třicetihlavé stádo srnek. Ty si kopýtky odhrnovaly sníh, pod kterým při  minulých teplých dnech, začala vyrůstat  čerstvá tráva.



Měla jsem jen menší 200 mm objektiv a nějak mi špatně ostřil, 
tak se za kvalitu fotek omlouvám.
Kousek za mnou se objevil pán s velkým psem a srnky se rozběhly k lesu. 

Moje procházka pokračovala dál k rybníkům, ale to už nechám na další článek. 



32 komentářů:

  1. Jarunko moc zdravím a hezké dny popřeji fotečky nádherné jako vždy a ty srnečky tak to je nádhera a kolik je tam pohromadě to u nás vidím z okna tak 3 jak tady pobíhají po louce no někdy se mi podaří je vyfotit ale máme psa v zahradě tak jak začne štěkat tak utečou a je po focení ha ha .krásný nový týden přeji u nás pořádně mrzne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Betuš moc děkuji. Krásný večer i nový týden přeji.

      Vymazat
  2. Járo, těch tam je! A jak je vidět, tebe se nebojí - už tě jistě znají. Moc pěkné fotky, to se hned tak nevidí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, asi se ty menší skupinky spojily v jedno velké stádo. Možná kvůli teplu, když mrzne nebo kvůli vlkům...Vím, že jich je tu vždycky několik skupinek tak po šesti kusech. Jen teď jsou pohromadě, ale i tak pohromadě už jsem je viděla. Děkuji a přeji ti krásný večer a klidný nový týden.

      Vymazat
  3. To je tedy pořádné stádo! A moc krásné fotky!
    Jituško, přeji příjemnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji. Vím, že tu jsou...chodím sem často, jen bývají ve skupinkách po třech někdy po šesti...Teď se spojily v jedno stádo. Krásný nedělní večer a příjemný vstup do nového týdne.

      Vymazat
  4. Jsem snad ani ve volné přírodě tolik srnek pohromadě neviděla. Většinou jsou to dvě tři utíkající srnky v našem okolním lese.
    Ráda jsem se při nedělním ráno na Tvoje fotky podívala.
    Pěknou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už jsem je tu takto pohromadě viděla dříve. Vím, že jich tu je kolem třiceti. Mám to vypozorované už dlouho, možná lépe než myslivci. Měj se pěkně.

      Vymazat
  5. Opravdu velké stádo srnek, to se jen tak nevidí. Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem je takto viděla několikrát, ale většinou utíkalo celé stádo do lesa a bylo daleko.

      Vymazat
  6. Jaruško, to bylo hezké setkání! ☺ Také mám ráda taková nečekaná setkání s přírodou, ale tedy ne za volantem... ☺ Těším se na další procházku! ☺ Hezkou neděli přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťulko tady v loukách dokonce vím, ve kterých místech přenocují a kryjí se před chladem. Jen teď se spojilo více skupinek dohromady ve velké stádo, možná jako ochrana před vlky, kteří tu také jsou. Měj se pěkně.

      Vymazat
  7. Ahoj Jaru,
    krásné setkání. Už se taky těší na jaro, hledají travičku. Děkuji za pěkné fotečky a přeji Ti klidnou neděli, opatruj se...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko, oni tu trochu níž mají nechané balíky sena, ale asi tím, že je slisované, tak se jim do toho špatně dostává a tak hrabou raději trávu pod sněhem. Když je hodně sněhu, tak je na druhou louku chodím krmit, ale tam chodí většinou jen tři. Měj se moc hezky a děkuji za komentář.

      Vymazat
  8. Pěknou neděličku Jaruško ⚛ ღ ♥ týýýý jó těch je ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Anonymní5/3/23 11:38

    Lezarts

    Pěkný zážitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko o srnky tu není nouze. Vidím je dost často jen takto a vím kam za nimi jít. Jsou tu velké louky a blízko les. Děkuji a přeji Ti krásný večer a hezký nový týden.

      Vymazat
  10. Měla jsi Jaruš štěstí,takové stádo srnek se hned tak často nevidí...nádhera

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi to není o štěstí, tady jsou vidět běžně a já už vím, kam za nimi jít. Jen teď se skupinky spojily ve velké stádo možná jako ochrana březích srnek před vlky, kteří tu také jsou. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  11. Járo, takové stádo srnek jsem také nikdy neviděla. Zřejmě kamarádky, co ? 😀😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi tady jsou většinou po menších skupinách jen teď se spojily ve velké stádo. Vím, přesně kam za nimi jít...Měj se moc pěkně a děkuji.

      Vymazat
  12. Jaruško, úžasné fotoúlovky srnek. 👍👍👍 Je to hodně početné stádo a asi mají opravdu hlad, když se vydávají tak blízko k lidským obydlím.
    Měj hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko ony tady za těmi zahradami běžně žijí i v létě. Vím, přesně, kde přespávají a kde je najdu a kam jim v době, kdy je hodně sněhu a mrzne, nosit něco k přikrmování. Už mě holky znají. Fotím je docela často. Jen teď se menší skupinky spojily ve velké stádo. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné a klidné dny.

      Vymazat
  13. Nádherné fotky, u nás tolik srnek není, někdy je vidět jedna nebo dvě ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady běžně také v jednom stádu nejsou . Tady se spojilo několik skupinek dohromady. Většinou je vidím po dvou, třech nebo šesti, ale takto dohromady jsem je viděla tentokrát podruhé. Jednou když se utíkaly schovat navečer do lesa...

      Vymazat
  14. jejky to je krása, nádhernými fotečkami jsi mě potěšila ♥

    OdpovědětVymazat
  15. No týýýýýýýýbrďo, tolik srnek to snad není možné? A já minulý víkend jsem se radovala, že viděla asi 6 srnek, když jsme jeli na nákup hihi. Nádherné Járo a moc moc díííííííííííky♥😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Několik drobných skupinek se sešlo ve stádo. Asi je to ochrana březích srnek před vlky, kteří tu jsou.

      Vymazat
  16. Vždy je mně líto zvířat, jak musí překonávat tuhou zimu a jak těžce si shánějí potravu. Musejí být hodně otužilé. Je na nich zajímavé, jak jsou plaché a současně zvědavě zpovzdálí nás pozorují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tady jsou srnky na lidi poměrně zvyklé. Navíc tu zemědělci vždy nechávají na zimu několik balíků sena a ještě je tu přikrmujeme, aby se držely poblíž lesa a netáhly k silnicím, kde by mohly způsobit nehodu. Tady nikomu nevadí a nikoho neohrožují.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.