POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

25 dubna, 2023

Benátky nad Jizerou, Dražice a Mladá Boleslav

Tentokrát jsem opět zabrousila do fotografií z roku 2018, poloviny září, kdy jsme navštívili Benátky nad Jizerou.
 Na Husově náměstí nás zaujala pozdně barokní kaple Svaté rodiny z roku 1737.

Dále jsme pokračovali k zámku. Dnešní podobu zámek získal v 18. století spojením barokních a renesančních budov. Zámek vznikl na místě bývalého kláštera a sousedí s bývalým klášterním kostelem. Pamětní síně zde připomínají dvě významné osobnosti naší historie a to astronoma Tycho de Brahe, který zde vybudoval observatoř a skladatele Bedřicha Smetanu který tu vyučoval hudbu v rodině Thunů.
Dnes je v prostorách Městský úřad,  expozice hraček a expozice 
o historii zámku a města.

U zámku je rozsáhlý park a vinice

Kostel Narození Panny Marie sousedí se zámkem a observatoří Tycho de Brahe



Od zámku jsme pěšky pokračovali dál, směrem na Dražice, 
kde je také bývalý zámek a zřícenina hradu.



Došli jsme do Dražic ke zřícenině hradu, ale vstup byl zakázán


Škoda...vstup přísně zakázán...

Nafotila jsem co bylo vidět a  nakonec jsme šli  na zastávku a počkali si na autobus do Mladé Boleslavi.
Mladá Boleslav 
Od autobusového nádraží jsme se v Mladé Boleslavi museli dostat na nádraží vlakové...







Templ

Hrad 

V závěru se omlouvám za horší kvalitu fotografií. 

31 komentářů:

  1. Jaruško, udělali jste si krásný výlet. Mladou Boleslav znám dobře, jezdívali jsme tam v mládí s rodiči, kteří tam měli dlouholeté přátele. Dodnes jsem v kontaktu s jejich syny.
    Benátky nad Jizerou míjím hodně často a jak vidím, měla bych to napravit, protože o hodně přicházím.
    Měj hezké jarní dny.🌷🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, protože se zatím na daleké cesty vydat nemůžu, (vyrážím jen na krátké toulky po okolí), tak se alespoň vracím ke vzpomínkám a fotografiím, které jsem měla na původním, již zrušeném, blogu. Děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  2. Jaruško, to jsou opět parádní fotky z Tvého archivu. Stavby se mi moc líbí ⚛ ღ ♥Měj hezké dny ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Járo, skvělé fotky z podařeného výletu, na Dražice jsme se chystali vícekrát a vidím, že jsme o nic nepřišli.Jinak jsme byli v M.B. a v Benátkách v Muzeu hraček vícekrát, a moc ráda jsem se tímto výletem prošla s vámi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, už je to pět let, co jsme do těchto míst zavítali. V muzeu hraček jsem se byla podívat, ale nefotila jsem tam. V Dražicích byl zákaz, který jsme respektovali, ale byli tam nějací lidé, kteří tam stejně šli. Já tedy jsem zvědavá také, ale zákazy vstupu respektuji. Děkuji za komentář. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  4. Jsem ráda,že jsem nakoukla do míst,kde jsem nebyl a už to asi nenapravím.Moc hezké stavby.Přeji pěkné jarní dny..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my už se tam asi také znovu nevydáme, protože s manželem už to s tou chůzí není žádná sláva. S každým rokem je to horší...co naděláme. Děkuji a přeji Ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  5. Další zajímavý výlet a fotky z něj. Barokní kaple na náměstí je fakt nádherná 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji., Škoda, že byla zrovna zavřená...Do těch míst už se asi také nepodívám...Děkuji a přeji ti krásné jarní dny.

      Vymazat
  6. Benátky nad Jizerou neznám a proto jsem si je ráda prohlédla. Díky za ukázku. Ať se daří.

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna o víkendu jsem jela kolem. Díky za pěknou fotoreportáž. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji za komentář a přeji ti krásný den

      Vymazat
  8. Jaruško zdravím a děkuji za milá slovíčka. Fotečky z archívu parádní, prohlížení jsem si užila, budovy nádherné ♥

    OdpovědětVymazat
  9. Jaru, já jsem si tvé fotky moc užila. Vůbec nevím, zda jsem v Benátkách někdy byla...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme tam jeli vlakem a výlet si užívali. Děkuji a měj se pěkně

      Vymazat
  10. Anonymní26/4/23 09:00

    Lezarts
    Je pěkné vidět místa, která si z dob před rokem 1991pamatuji, jako šedivé městečka, jsou dnes jednou atraktivní destinací👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to pravda, že hodně se to mění. Měj se moc pěkně a děkuji za komentář.

      Vymazat
  11. Jaruš, sláva "starým" fotografiím, budiž to inspirací i druhým. Vidíš, já byla v Benátkách - těch italských 3x, ale nad Jizerou nikdy. Ale jak vidím pomník Sv. Čecha, tak mám náskok, u jeho hrobu na Vyšehradě jsem byla jistě 5x. Líbí se mi ta zřícenina hradu, ale tam je důvod, proč tam nechodit.
    Těším se na další fotky ze zásob. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani já jsem zase nebyla v těch italských, ani u moře. Leda tak u moře práce. Ale ono je i tady hezky a tak mi to nevadí. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  12. Jaruško zdravím moc hezký výlet moc děkuji za milou podívanou a krásný víkend popřeji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netu, jsou to fotografie, které jsem už měla na původním blogu, ale jeho zrušením jsem o ně přišla. Mám je ale uložené, tak je mohu "tahat". Hezký víkend ti přeji.

      Vymazat
  13. Krásné fotky krásné architektury!!!! Tady jsem nikdy nebyla a už ani nikdy nebudu, takže jsem si snímky se zájmem prohlédla. Krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
  14. Opět překrásné fotky ♥ nádherné náměstí ♥

    OdpovědětVymazat
  15. Parádní fotky z archívu.

    OdpovědětVymazat
  16. Zámek v Benátkách nad Jizerou fasádou trochu připomíná zámek v Litomyšli. Zajímalo by mě, zda na Jizeře plují gondoly :).
    Překvapilo mě ale, co všechno je k vidění v Mladé Boleslavi, já ji znám jen z exkurzí do automobilky a přidruženého muzea, avšak nic víc.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.