POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

18 dubna, 2023

Zlatý vrch a Studenec

 Vzhledem k tomu, že se teď  pár dní nikam moc nedostanu, tak jsem zabrousila do vzpomínkových fotografií. Tentokrát jsem se vrátila do počátku května roku 2016.

Většina lidí zná Panskou skálu u Kamenického Šenova, ale tento Zlatý vrch u  Lísky, poblíž České Kamenice tolik známý není, přesto je také velice krásný a zajímavý. Když svítí sluníčko, tak jednotlivé sloupy vypadají, jakoby byly ze zlata.






Výstup na Studenec
Rozhledna na Studenci
Výhled z rozhledny nebyl, protože stromy byly vyšší než vršek rozhledny, tak jen výhled od suťového pole směrem na Klíč


38 komentářů:

  1. Pěkný večer Jaruško, to jsou nádherné fotografie. Žiješ v krásném kraji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Leni...je tu krásná příroda.

      Vymazat
  2. Jaruško, překrásné záběry! Říká se tomu sopka s pokličkou, na rozdíl od Varhan/Panské Skály , která byla odtěžena. Na Studenci bývají vidět stáda kamzíků. Ale nesmíš mít sebou hlučnou společnost.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, o kamzících vím, ale neviděli jsme je. My chodíme vždy potichu i když jdeme celá rodina, tak v lese jsme zvyklí se chovat tiše. Zlatý vrch byl také z velké části odtěžený, jen se netěžilo do země jako u Panské skály, kde pak vzniklo jezírko. Ještě o kus dál je Stříbrný vrch, ale tam jsme ještě nebyli. Děkuji Jiřinko a přeji ti hezké dny.

      Vymazat
    2. Jaruško, u Zlatého vrchu jsme byli párkrát, ale takhle krásné fotky se mi tam nepodařily. Jiřina z n.

      Vymazat
    3. Jiřinko moc děkuji. Tyto fotky jsem pořídila ještě starým kompaktem Olympus a fotky byly hodně zelené.

      Vymazat
  3. Krásný přírodní div, mně skála připomíná varhany.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, ono jsou to takové varhany, ale tady zlaté. Je tady v okolí podobných útvarů víc, jen tento je největší. Známá je Panská skála, kde se točila Pyšná princezna a je odtud jen pár kilometrů vzdálená. U Zlatého vrchu není jezírko a kousek odtud je ještě Stříbrný vrch. Na stejných hranolech je také Vlčí hora i Dymník.

      Vymazat
  4. Jaru, zabrousila si moc krásně - nádherné místo!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Skála je opravdu zajímavá a jak píšeš, má odstín do zlata. Ať se daří.

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, opravdu nádhera. Mne krajina kolem vás okouzlila právě všelijakými skalními útvary.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takových útvar je tu více. Ještě mě napadl Pustý zámek. Ten je v zajímavém místě u Horní Kamenice, kde je skála, silnice, potok a železniční trať...nejužší místo v Česku. Skála Pustý zámek vypadá také trochu jako varhany. Krásný víkend Ti přeji Maruško.

      Vymazat
  7. Jaruško, opět nádherné fotky a pro mně veliké překvapení.👍👍 Ač jsem se v tomhle kraji narodila, doteď jsem o Zlatém vrchu neměla tušení. Lískou pokaždé jen projíždíme.
    Studenec znám, to už by byla opravdu ostuda. Jezdívala jsem tam se synovcem, když ještě pracoval u "Lesů" krmit kamzíky. Mockrát přišla i vysoká.
    Přeji úspěšnou rekonvalescenci a hezké dny. 🍀💓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, pokud jste šli na Studenec po modré turistické značce z Lísky nahoru, tak jste Zlatý vrch měli po levé ruce. Odbočuje se tam u památníku padlým.Vpravo je Studenec. Krásný víkend přeji.

      Vymazat
  8. Jari, to byl výborný nápad zveřejnit staré fotky, to přece nevadí a jsou krásné! Tu Panskou skálu znám z knih, kalendářů, ale nebyla jsem tam, je to daleko od nás.
    Měj se hezky a dej zase něco z fotozásob. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Určitě zase něco "vyhraboším". Přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  9. Krásné vzpomínky...přeji rychlou rekonvalescenci a další fotoúlovky)))Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  10. Jaruško, tak to jsou opět úžasné fotečky a jak zde píše Léňa opravdu žiješ v krásném kraji. 👍😉 Děkuji moc, za krásné přání k narozeninám velice jsi mne potěšila♥ hlavně se opatruj a měj krásný víkend má být snad hezké počasí.🌹 🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji. Přeji ti také krásné jarní dny.

      Vymazat
  11. Jaruško, krásné fotky z krásného místa. Ať je ti brzy dobře. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji a přeji Ti krásný víkend.

      Vymazat
  12. Úžasné, příroda je magická

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotografie Jaruško ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško moc děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  14. Skála je krásná moc hezké to je a hezké dny přeji ..Jaruško opatruj se

    OdpovědětVymazat
  15. Překrásné fotečky šikulko ♥

    OdpovědětVymazat
  16. Na rozhlednu bych nevylezla,bojím se výšek,ale i tak je to krása

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to já jsem pravý opak. Na všechny rozhledny vylezu a nevadí mi ani průhledná schodiště...Ty rozhledy pak jsou odměnou.

      Vymazat
  17. Ta skála je úžasné dílo přírody!!! Nádhera.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.