POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

01 června, 2023

Staré Splavy - Doksy

31. května 2023
 Část první:  Jarmilinou stezkou.

Slunečný den a náš výlet byl tentokrát směrem k Máchovu jezeru. 
Vlakem jsem vyrazili do Starých Splavů a odtud jsme šli pěšky do Doks.
Jarmilina stezka
Jarmilina stezka vede převážně podél železniční trati. Jen ty můstky jsou počmárané. Já jsem ty čmáranice vyretušovala, protože je na fotkách mít nechci...

Trať tu vede uměle vytvořenou skalní průrvou

Podél stezky jsme si všímali zajímavých přírodních útvarů,
kochali se krásou přírody a zpěvem ptáčků.
Duch lesa nás pozoruje...?


Retušováno...Také tento můstek zdobil nápis...dokonce německý

Máchovo jezero
Na plotě seděl  "anduláček". Došla jsem až k němu a nabízela mu prst. Chvíli na mě koukal, ale kolem projížděla docela hlučná parta cyklistů a tak uletěl...

Vrch Borný
Strakapoudí sameček krmil mláďata. Ptáčata uvnitř hlasitě pípala.


Most nad kolejemi u nádraží v Doksech
Nádraží Doksy. My jsme pokračovali do města.
Od nádraží pokračujeme do města, ale to už bude v dalším příspěvku.
*****
Pokračování příště...

28 komentářů:

  1. Tak tady už jsem taky byla v době covidu. Díky za připomenutí. Fotografie jsou nádherné. Strakapoud je TOP!!!! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  2. Projíždět trať v tom kaňonu musí být při pohledu z okna vlaku zážitkem. Krásné scenérie s jezerem a že dokážeš i tady zachytit krásně barevné ptáčky, je obdivuhodné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši ono to není tak dlouhé a z oken vlaku je vidět jen skála. Opravdu krásný je Labský kanon s pohledem na řeku. Já jsem prostě do té přírody a na cestu nám toho zpívalo víc než dost. ještě nezačala ta pravá turistická sezóna a tak je tam ještě poměrně klid i když už tam jezdí děti na školní výlety. Děkuji za komentář a přeji Ti krásné letní dny..

      Vymazat
  3. Jaruško, kopat tu prohlubeň pro trať bych nechtěla. Jinak kolem Doks pěšky nebo na kole je prima výlet.Ale nafotit strakapouda při krmení, máš to ale štěstí!
    Hezky jste si užili cesty vlakem. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo asi to byla fuška a tehdy se moc nestřílelo, tak že kopání asi bylo náročné i když je to pískovec. Děkuji Ti a přeji krásné dny..

      Vymazat
  4. Járo, tvé fotky mám moc ráda, vždycky ulovíš něco... prostě něco! Ten strakapoud, cestička alejí,...
    Děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko moc děkuji za milá slova, která vždy potěší. Přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  5. Pěkný výlet za pěkného počasí a ještě se strakapoudem, to jsou skvělé zážitky. Pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  6. Anonymní2/6/23 09:49

    Lezarts

    Děkuji za připomenutí míst, která ráda navštěvuji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko moc děkuji. My jsme tam byli po delší době a je tam stále moc hezky. Navíc se teď vše připravuje na sezónu. Měj se moc hezky a užij si letních dní.,

      Vymazat
  7. Moc hezké fotky. U Mácháče jsme byli dvakrát, jednou s našimi malými kluky, jednou s vnučkou. Vždycky OK. Poslední návštěva těchto míst mi nebyla dopřána. Měla jsem jet na pár dní s kamarádkemi projít si tato místa, ovšem manželova zdravotní indispozice mi v tom zabránila.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, třeba Ti to ještě někdy vyjde. Je tam krásně a hezká je i cesta k Břehyňskému rybníku, ale tam už jsme se nedostali. Manžel už by také delší cestu nezvládl...Už nám není dvacet...Děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  8. Jaruško zdravím fotečky super a určitě i výlet byl krásný strakapoud moc hezký jsi ho stihla vyfotit moc děkuji za hezkou podívanou opatruj se a krásný víkend přeji ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško moc děkuji. Přeji ti krásné letní dny.

      Vymazat
  9. Nádherný výlet,ráda jsem s tebou putovala kaňonem a prohlédla si strakapudí mámu,krmící mláďata.Super fotky....přeji další pěkné výlety a slunečné dny..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Strakapoudi nám i u domu někde hnízdí, ale tam na hnízdo nevidím. Občas je tu vídám před okny na stromech. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  10. Járo, v Doksech jsem nikdy nebyla, ale výlet se určitě vydařil. Opět skvělé fotky, ten strakapoud je úžasný 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my to mám hodinku cesty vlakem...tak že kousek. Přesto tam jezdíme právě mimo sezónu, protože tam není tolik lidí a procházka je příjemná. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  11. Přidávám se k těm, kteří znají Doksy jen z časopisů nebo učebnic a nikdy tam nebyli. Velká dálka... Strakapouda viděti, pro mne velký "svátek" míti ☺. Ještě zkusím zjistit, proč stezka Jarmilina, souvisí to s Jarmilou a Vilémem z Máje?? Jarmila byla moje maminka, dnes se toto jméno už nedává.
    Přeji další zajímavé výlety. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to Máchův kraj, Máchovo jezero. V Doksech je památník K. H. Máchy v historickém domě, jen na prohlídku už jsme neměli dostatek času.
      Ano, je to spojeno s Máchovým "Májem". Proto Jarmilina stezka.

      Vymazat
  12. Krásný výlet jsi měla Jaruško, super podívaná.

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherný výlet a samo fotky ******************

    OdpovědětVymazat
  14. Nadherné fotky , sprejeři jsou hajzlové ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, mě ty všudypřítomné čmáranice také vadí. Je to škaredé a osobně v tom žádné umění nevidím. Děkuji za komentář a přeji ti krásné dny.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.