POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

02 června, 2023

V Doksech

 31. května 2023, pokračování.

Došli jsme do Doks a vydali se k zámku.

Z mostu nad nádražím je výhled na hrad Bezděz. Pyl a prach v ovzduší brání lepšímu výhledu.

Historický dům - památník Karla Hynka Máchy
Zámek Doksy. 
Uvnitř je muzeum Čtyřlístku a zrovna tam šla skupina dětí na prohlídku











Park se upravuje.


















Naproti zámku je zajímavá terasová zahrada a skalní sklepy
Znovu u Máchova domu
V zahradě Máchova domu
Kino


Duch lesa


Máchovo jezero
Budova u přístavu

Vlaštovky  lovily hmyz
Pohled na Bezděz
Zřícenina tvrze Myšlín a na ní plno racků
Husice nilská

Usadili jsme se na lavičce a pozorovali jespáky obecné. 
Hledali a lovili drobné živočichy na okrajích pláže.

Jespák obecný, z řádu slukovitých - velký asi jako kos




Plavby po jezeře jsou zatím jen na objednávku. Plný provoz začíná až o prázdninách.




Pláže jsem moc fotit nechtěla, protože tam bylo dost lidí a mnozí už se koupali. 
Schylovalo se k pozdnímu odpoledni a my jsme se vydali na vlak domů...
 Výlet to by perfektní.

24 komentářů:

  1. Jaruško, díky, žes nás vzala do Doks, v Muzeu Čtyřlístku jsem byla s vnučkami, když ještě bylo v jiné budově.Ale krásně jsi nafotila květy rododendronů i ptáky u Mácháče., Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ono je tam teď krásně, protože tam nejsou ty davy lidí, jako o prázdninách. Všude se to natírá a připravuje na letní sezónu. Děkuji a přeji Ti krásný zbytek neděle.

      Vymazat
  2. Ahojky Jaruško, krásné fotky. Jak to vše už kvete. Stavby se mi líbí ♥ ღ ☼

    OdpovědětVymazat
  3. Járo, moc ráda jsem se podívala i na druhou část vašeho výletu. V Doksech jsem nebyla spoustu let.
    Moc děkuji a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my jsme také jeli po delší době, protože manžel už nechce chodit do kopců a tak si na výlety vyhledáváme místa, kde se chodí po rovině. Děkuji a přeji ti krásné dny..

      Vymazat
  4. V Doksech jsem dlouho nebyla a hodně se to tam změnilo. Díky za ukázku. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško, moc děkuji za krásný výlet do míst, kam se nejspíš nepodívám. Krásná místa navštěvuješ.

    OdpovědětVymazat
  6. Járo, moc hezký výlet.. Díky za tip, mohli bychom také vyrazit, uvidíme. Pěkný víkend přeji, zdravím 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji a přeji Ti krásné letní dny.

      Vymazat
  7. Anonymní4/6/23 08:01

    I já to tam mám moc ráda. Díky za sdílení fotek.
    Hezkou neděli přeji Eva

    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. Byl pozdní večer,první máj a hrdliččin....atd...Na tohle jsem si vzpomněla při čtení tvého příspěvku.Ráda jsem nakoukla,protože jsem tam byla před mnoha lety,tak jsem si zavzpomínala.Bylo hezké počasí,vše rozkvetlé,měli jste parádní výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, teď je tam ještě poměrně klid i když už tam jezdí školní výlety, ale pořád je tam ještě příjemně. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  9. Tento kraj vůbec neznám, jen jednou, ještě ve školním věku na SŠ, jsme měli zastávku u Máchova jezera, myslím, že při cestě do Drážďan, ale to už prehistorie.
    Zámek je zajímavý, to "zubaté" trojúhelníkové průčelí je dost vidět u polských kostelů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každopádně teď je tam krásně než se tam nahrnou davy lidí. Díky a přeji ti krásné letní dny

      Vymazat
  10. Děkuji za nádherné fotky a průvodní slovíčka ♥ UŽILA JSEM SI TO

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji Jaruško za pěknou podívanou a procházku , krásně si vše nafotila i pro nás popsala ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, moc děkuji. Měj se moc hezky.

      Vymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.