POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

22 listopadu, 2023

Děčínské mosty

Naše další cesta vedla ke Staroměstskému mostu. Měli jsme dost času a tak jsme se rozhodli jej využít.Tuto fotografii jsem nazvala "Mosty".

Zámeček Nebíčko na Pastýřské stěně již znáte z mnoha mých fotografií.




Zajímavý výklenek na zámku běžně vidět není. 

Smetanovo nábřeží

Pod zámkem - pohled k řetězové lávce


 Labská stezka, cyklostezka po které se dostanete až do Dvora Králové nad Labem, možná i dál...


Pod viaduktem vede cestička na Mariánskou louku, kde bylo  přírodní termální koupaliště. Při povodních roku 2002 bylo zcela zničeno a už nebylo obnoveno.




Staroměstský most.
Kamenný most ve stylu pozdní gotiky byl postaven v 16. století z pískovcových kvádrů.
Sousoší sv. Jana Nepomuckého, sv. Víta a sv. Václava pochází z roku 1717 a je dílem Jana Brokoffa. Samotný most přes řeku Ploučnici je 84 m dlouhý a široký téměř 5 m. Dlouho sloužil jako most silniční, ale nyní je využíván pouze pro pěší a cyklisty. 





Pohled na Pastýřskou stěnu z "Nového" mostu
V pozadí Děčínský Sněžník

Děčínský Sněžník. 
Zámek z "Nového" mostu
Zámeček Nebíčko 
Popovický vrch





Lávka přes Janovský potok. 

Vlakové nádraží.
Naše toulání tu skončilo. 
Dnes už nám nasněžilo, ale příspěvek jsem umístila na druhém blogu:

32 komentářů:

  1. Járo, tentokrát jste to vzali pěkně zeširoka. Určitě jste pak ve vlaku byli unavení. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ono když nespěcháš a máš dost času, tak ten okruh je asi kolem pěti až šesti kilometrů. To není nic dlouhého a dá se to jít...Děkuji za komentář. Ještě jsem příspěvek musela upravit...Měla jsem ho připravený a tak jsem ještě dala odkaz na druhý blog, kde mám dnešní fotky. Děkuji a přeji Ti krásný večer.

      Vymazat
  2. Jaruško, moc krásné fotky. Některé vypadají jako focené z vyhlídkového letadla. Na Nebíčko jsem se podívala naprosto parádně. Vždy jsem znala pohled jen zespoda nahoru. I když sluníčko pauzíruje, fotky vyšly skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško moc děkuji. Ty fotky jakoby z výšky jsou pořízené z nového mostu, kudy vede obchvat města Děčína na Ústí nad Labem a na druhou stranu směrem na Českou Kamenici a Rumburk.

      Vymazat
  3. Ráda jsem se podívala, Jaru! Tvé fotky mám moc ráda.
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Kamenný most je nádherný a máš zachycených hodně typů mostů a lávku. Super. Procházku jste měli pěknou přírodou s výhledy. Měj se krásně a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice moc děkuji. Ještě mi tam chybí Ovčí lávka, ale tam něco kopali a k té jsme se nedostali.

      Vymazat
  5. Tak zase kus pro mne poznávacího výletu na židli u PC :-). Jako vždy krásné fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško moc krásné fotečky určitě byla procházka super u nás máme už poprašek sněhu a pořádně mrzne a klouže sem tam se projdu z pejskem hezké dny přeji opatruj se..

    OdpovědětVymazat
  7. Opět moc krásné fotky. Bylo přívětivé světlo na focení. Některé záběry poznávám)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi moc děkuji. Ono bylo chvíli zataženo, ale místy vykukovalo sluníčko a jednu chvíli i poprchávalo...Děkuji za komentář a přjei Ti krásné dny.

      Vymazat
  8. Krása Jaruško v Děčíně jsem nikdy nebyla,je to z Ostravy Daleko,ale krásně jsem se s tebou prošla.Děkuji za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  9. Járo, ráda jsem se s vámi po Děčíně prošla. Některé fotky mají takové hezky "dramatické" nebe...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo moc děkuji. Ono to také takové proměnlivéí bylo. Jeli jsme tam hlavně pro léky, ale procházka také nebyla marná. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. Pěkný víkend Jaruško, fotky jsou moc pěkné ráda jsem se s Tebou prošla ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj Jaru,
    moc ráda jsem se podívala na místa která znám. Velmi krásné snímky. Moc Ti děkuji za komentíky, a omlouvám se, že chodím zřídka. Máme už rok nemocnou maminku, na blog je málo času. Měj krásné, klidné dny...♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aličko, já také nechodím na blog každý den. Mám i jiné zájmy. Chápu, že nemáš čas. Takovými obdobími jsme si také prošla a vím, co to je za starosti.Držím palce, mamince přeji uzdravení a Tobě hodně sil.

      Vymazat
  12. Jaruško to je krása, moc se mi fotky líbí ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Děčín musí být krásné město. Nebo má přinejmenším pěknou okolní přírodu. Každopádně fotky se moc povedly.

    OdpovědětVymazat
  14. Obojí je pravda. Je to hezké město a má i krásnou přírodu.

    OdpovědětVymazat
  15. Parádní procházka až mě z toho bolí nohy hihi. Pěkné opět fotečky hlavně ty mraky jsou boží, jsi Járo šikovná. Opatruj se a měj krásné dny ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko moc děkuji a přeji ti krásné dny a hlavně zdravíčko.

      Vymazat
  16. Moc pěkná procházka Jaru a krásné fotky ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.