POKUD JSTE VLOŽILI KOMENTÁŘ A NEZOBRAZIL SE, TAK MOŽNÁ SPADL DO SPAMU. KOMENTÁŘE PRAVIDELNĚ KONTROLUJI A POKUD TAM TAKOVÝ NAJDU, TAK JEJ HNED ZVEŘEJNÍM. DĚKUJI A PŘEJI KRÁSNÉ DNY.

21 listopadu, 2023

Podzimní Děčín.

8. listopadu 2023

Naše cesta do Děčína tentokrát nebyla plánovaná. Původně jsme šli manželovi vyzvednout do lékárny nově předepsaný lék. Jenže je zrovna výpadek tohoto druhu léku,  u nás ve městě ani v nejbližším okolí už také jej také nikde neměli.  Nejbližší lékárna, kde ještě pár balení měli na skladě, byla v Děčíně.  Měli jsme necelou hodinu do odjezdu vlaku a tak šel manžel  rovnou na nádraží a já jsem rychle pospíchala domů pro batoh s foťákem.  Dojeli jsme do Děčína, v lékárně lék vyzvedli a vydali jsme se na toulky městem, abychom si zkrátili  čekání na vlak. Bylo sice zataženo, ale zima nebyla a tak jsme si to procházení nakonec prodloužili o další dvě hodiny a užívali si podzimního dne. Jen jsme si hlídali čas, abychom se na vlak domů dostali ještě za světla.

Pastýřská stěna
Zámek Děčín mezi větvemi vrby
Barevný podzim tu byl v plném proudu.
Bývalá restaurace U Přístavu už je od covidu zavřená. 
Bývalo tu příjemné venkovní posezení.

V Labi byla hladina, jaká má být....tedy plnosplavnost. Pamatuji časy,  kdy  tu proplouvalo množství nákladních lodí.  Teď  je tu klid, řeka prázdná, jen v přístavu kotví jeden kolesový parník.. Kvůli suchu z minulých let zřejmě plavební společnost svoji činnost ukončila a pořádá jen výletní plavby.
Železniční mosty přes  Labe a Ploučnici
Šli jsme po nábřeží ke Hladovému kameni. Pohled na Tyršův most z Labského nábřeží.


Soutok Labe a Ploučnice
Bývalá budova Plavební společnosti.  Byla tam luxusní restaurace a hotel
 Atlantik,  kde jsme měli rozloučení po ukončení studia na SEŠ. 
(To bylo ještě v minulém století).
Moderní budova vedle je Okresní knihovna a informační centrum. 

Hladový kámen je pod vodou. Tak to má být.


Nad námi byla vyhlídka Nad Vlajkou. 
Před pár lety jsme tam byli, ale výstup je také do pořádně ostrého kopce.
Ještě pohled na místo, kde je Hladový kámen a pokračovali jsme dál. 
Pokračování příště.

30 komentářů:

  1. Pěkné záběry s mraky tomu dodávají zajímavou atmosféru. Fotka s mostem a zámkem (čtvrtá od konce) je pěkná. Těším se na pokračování. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice moc děkuji a přeji ti krásné dny.

      Vymazat
  2. To se vám procházka pěkně vydařila :) Výpadek léků může být vlastně i ku prospěchu. A fotky jsou zase krásné. Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  3. Jarunko moc hezké fotečky krásný podzim jo je opravdu krásný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětuško moc děkuji. U nás je dnes bílo a mrzne...

      Vymazat
  4. Jako bych šla, Jaruško, s vámi. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřiniko, Ty ta místa dobře znáš. Děkuji Ti a přeji krásné dny.

      Vymazat
  5. Járo, moc ráda jsem se s vámi prošla. Děkuji za krásné fotky a doufám, že lék manželovi pomůže...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. Uvidíme. Hlavně že v Děčíně nám lék "podrželi" a nemuseli jsme ho shánět někde jinde. Měj se moc hezky.

      Vymazat
  6. To jsem se s Tebou krásně prošla Jaruško, super fotky ⚛ ღ ♥ hezký večer ⚛ ღ ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško, nakonec z toho byla krásná procházka. Ovšem je smutné cestovat dál ohledně léků 😱

    OdpovědětVymazat
  8. Járo, hezké fotky. Já v Děčíně byla jen na Pastýřské stěně (vylezla jsem ji ferratou, což vlastně nechápu, protože se docela bojím výšek) a pak v IC v knihovně, kde jsem sháněli (marně) TZ Pravčické brány (když jsme na ní byli, tak tam bylo zavřeno). Třeba si ho někdy projdu víc.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to jsi tedy borec. mě by na ferratu nikdo nedostal. Už na to ani nemám věk. Asi by se divili, kdyby tam po skalách lezla sedmdesátiletá bába...hihihi. Ale vedou tam tři cesty a tak se nahoru také můžeme podívat a v létě jezdí nahoru k ZOO i autobus. Děkuji za komentář a přej iti krásné dny.

      Vymazat
  9. Nádherné fotky z Děčína Jaruško ♥ je to hrozné když chybí léky a nám vyčítali že nebyly banány ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuš, přesně to mě napadlo. Bez banánů můžu být, manžel bez léků ne! Ještě, že nám lék hodná magistra v Děčíně zamluvila a tak jsme to tam měli připravené. Měj se moc pěkně.

      Vymazat
  10. Jaru to jsou nadherne6 fotky z podzimního Děčína. S těmi léky.je to někdy horor.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, s tím nic nenaděláme.DJen mě překvapilo, že nám v lékárně řekli, že výpadek je již delší dobu a praktik to nevěděl. Hlavně, že jsme lék sehnali v Děčíně a manžel jej může užívat, protože ho opravdu potřebuje.

      Vymazat
    2. Já jsem nyní měla strach, že nebudou moje léky na tlak, ale naštěstí jsou. Musela jsem mít změnu, protože mi tlak vyletěl až na 210 a nechtěl jít dolů. Sestra nechtěla ani věřit, protože já jsem na sobě nic nepozorovala. Sestra použila tři tlakoměry svůj digitální, klasický s balónkem i můj digitální. Dostala jsem rychlou záchranu hned v ordinaci a změnu léků. Myslím si, že lékaři by měli mít přehled o tom, co na trhu s léky je.

      Vymazat
    3. Maruško ony jsou za některé léky náhrady a to by i u manželova léků možná šlo, ještě měl na ereceptu prý napsáno Nezaměňovat! Tak nám to po domluvě Mgr. zajistila v Decinez, protože v okolí je nikde neměli. V Děčíně posledních pár baleni. Hlavně že se daly sehnat. Měj se hezky drž se. Tlak to také není legrace. Já mám střídavý. Někdy vysoký až hrůza a jindy zase nízký na omdlení. Měj se pěkně.

      Vymazat
  11. Tak nedávno jsem se prošla Děčínem s Jiřinkou, dnes s Tebou. Užila jsem si vaše fotky. V Děčíně jsem byla, ale víceméně jen na skok, takže město neznám.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani moc děkuji. Já jsem sice byla v Děčíně o pár dní dříve, ale fotky jsem dát na blog nestihla kvůli výstupu na Hvozd. To nevadí. Aspoň jste se mohli kochat kránými fotkami u Jiřinky. My jsme se zase toulali trochu jinými místy. Děkuji a přeji Ti krásné dny.

      Vymazat
  12. Lezarts
    Přímo pohlednicové záběry! Děčín je krásný v každém období.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky jako z katalogu))) Eva

    OdpovědětVymazat
  14. Jaruško za tu chvilku jsi nafotila úžasné fotečky ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vložené komentáře a přeji příjemný den.